Page 17 - 12_21_Benešov
P. 17

SPOLEČNOST                                                                            SPOLEČNOST
 16                                                                                                           17


 ZŠ Jiráskova  ZŠ Karlov



 Halloween  Netradičně na tradice – tentokrát Dušičky
 V  podvečer  25.  října  si  žáci  třetích  a  čtvrtých  tříd  užívali  atmosféru   a sv. Martin
 Halloweenu. Převlečeni za upíry, kostlivce, pavouky a čaroděje se naučili
 nová anglická slovíčka s tímto tématem spojena.  České  tradice  jsou  neodmyslitelně  ky, aby je mohli rozsvítit 2. listopadu na
       spjaté s naším životem, ale bohužel se na  hřbitovech na památku svých drahých ze-
 Pomocí různých materiálů si děti vy-  Po setmění se po jednotlivých třídách   některé  pozapomnělo.  Ve  škole  jsme  si  snulých. Nezapomněli jsme ani na svátek
 tvořily svého vlastního kostlivce, vyluštily  vydal průvod dětí doprovázený světýlky   kladli otázku, zda dnešní děti znají svát- sv. Martina. S dětmi jsme o sv. Martino-
 křížovky,  hledaly  halloweenské  rozdí- z  lampionů  ulicemi  Benešova.  Tradiční   ky státní a církevní, které se u nás slaví.  vi četli, povídali si, pekli a vyráběli. Le-
 ly a s básničkou „Trick or treat, trick or  tvorové  patřící  k  Halloweenu  prošli  od   Naší snahou je, aby se naši žáci s českými  tos sice opět nepřijel na bílém koni, ale
 treat,  I  want  something  good  to  eat!“ si  školy přes náměstí a Karlov zpět ke škole.   svátky a tradicemi sžili. V této práci nám  že zima začíná a kouří se z komína.I to,
 došly pro sladkou odměnu. Nechyběl ani  Zde svým rodičům děti s nadšením vylí-  Mgr. Kateřina Stiborová  pomáhá i podpora nadačního fondu Kde  že  svatomartinská  husa  je  nejen  výbor- že to v dětech vždy něco zanechá a pokud
 tradiční „Tanec kostlivců“, který vždy vy- čily zážitky z prožitého večera.  domov můj.  ná  husa  na pekáči, ale  je to  husa,  která  si některé z nich bude cokoliv pamatovat
 kouzlí úsměv na dětské tváři.  Tentokrát jsme si na začátku listopadu  podle  legendy prozradila úkryt sv.  Mar- a předávat to dál, stojí to za to.
       připomínali s dětmi Dušičky a sv. Marti- tina. Třída 5. A se svou třídní učitelkou
 Projektový den „Kde domov můj“  na. Ve škole proběhlo dušičkové tvoření,  dokonce  zdramatizovala  legendu  o  sv.   Mgr. Kristýna Nulíčková, Mgr. Věra
       kdy  si  děti  spolu  s  rodiči  a  sourozenci  Martinovi,  kterou žáci sehráli svým  ka-  Hozová
 Za poznáním české historie se vydali žáci 5. A a 5. C – 19. října   vyráběly podzimní květináčky a lucernič- marádům z nižších ročníků. Myslíme si,
 na zámek Stránov u Mladé Boleslavi. Zde si připomněli význam-
 né události, které předcházely vzniku našeho samostatného státu,   Učení za starých časů
 a  zároveň  porozuměli významu  slova vlastenectví.  Českými  ději-  V  rámci  projektu  Netradičně  na  tra- pekli bramborové placky s povidly podle
 nami je provázely známé historické osobnosti – kronikář Kosmas,   dice jsme se v týdnu před státním svát- receptů našich babiček, učili se o vzniku
 kníže Václav, král Přemysl Otakar II., císař Karel IV., J. A. Komenský   kem  28.  října  pokusili  přesunout  i  do  naší  vlajky,  hymny,  připomněli  si  vznik
 a J. K. Tyl (s ním si děti společně zazpívaly píseň „Kde domov můj“).   časů minulých. 1. stupeň se vrátil v čase  Československa. Na závěr jsme si všich-
 Finále cesty za poznáním českých dějin patřilo samozřejmě vzniku   a seznámil se s dobou a především ško- ni před školou zazpívali písničkuTa naše
 samostatného státu a prvnímu prezidentovi T. G. Masarykovi.  lou za časů jejich praprababiček. Děti se  písnička česká s doprovodem harmoniky.
       převlékly,  maminky  jim  namazaly  chle- A protože jsme si o všem jen nepovídali,
 Mgr. A. Bečvaříková  ba s  máslem a zabalily do ubrousku, ve  ale zažívali jsme to na vlastní kůži, dou-
 ZŠ Dukelská  škole žáci poslouchali výklad svých uči- fáme, že se to dětem trochu více pod kůži
       telů s rukama za zády, psali krasopisem  dostalo.
       a zároveň zvládli pracovní činnosti.. Hra-
       bali listí, pracovali v dílnách se dřevem,   Mgr. Kristýna Nulíčková
 Školní časopis Labyrint na stupni vítězů

 Školní časopis Labyrint slaví velký úspěch. I za minulý školní rok   ZŠ a PŠ Hodějovského
 jsme se zúčastnili soutěže Školní časopis roku a tentokrát jsou vý-
 sledky opravdu krásné. Získali jsme 1. místo Středočeského kraje pro
 časopisy 2. stupně a naší titulní straně patří vítězství také.  Kompenzační a relaxační cvičení v I. P
 Redakční rada ve šk. roce 2020/2021 Tomáš Bláha 7. A, Eliška Davi-
 dová 7. A, Antonín Duchoslav 7. B, Dominik Doksanský 7. B, Sandra   Žáci Praktické školy se s třídní učitel- ných nadlehčovacích pomůcek. Při výuce
 Sochová 7. D, Anna Zemanová 7. D, Tereza Sládková 8. B, Daniela   kou Mgr. R. Svobodovou v rámci vyučo- šlo na rozdíl od intenzity kondičního pla-
 Vesecká 8. B, Vojtěch Táborský.  vání zúčastnili v benešovském plaveckém  vání hlavně o kvalitu a přesnost daných
 Šéfredaktor: Mgr. Marcela Vlkannova  bazénu  výuky  modifikovaných  plavec- cvičení, aby tak plnila funkci správné ko-
 DĚKUJEME a přejeme další úspěchy ve školním roce 2021/2022.  kých způsobů a zatěžování ve vodě.  rekce. V neposlední řadě si žáci také po-
         Náplní těchto cvičení ve vodním pro- trénovali sebeobslužné činnosti a správ-
 PaedDr. Hana Procházková  středí byly především činnosti zaměřené  né hygienické návyky.
       na udržení zdraví, prevenci a korekci řady
       oslabení. V  hodině  žáci využívali vhod-  Mgr. I. Šedivá
 Vesmír na dosah
       Projektový týden v VI. A
 Dne  1.  listopadu  2021  jsme  navštívili
 planetárium v Praze. Museli jsme si ráno   Žáci  6.  a  7.  ročníku  se  aktivně  podíleli  na  realizaci  projek-
 trošku přivstat, ale stálo to za to. Program   tu  „Následník trůnu  František  Ferdinand d´Este“.  Pod vedením
 Voyager byl moc pěkný. Film představuje   třídní učitelky Mgr. M. Pivoňkové se během celého týdne napříč
 jednu z nejdůležitějších misí lidské his-  předměty seznamovali s životem následníka rakouskouherského
 torie. Dvě sondy, vyslané v roce 1977, teh-  trůnu, jeho působením na zámku Konopiště a nemalým vlivem na
 dy prozkoumaly vzdálený Jupiter, Saturn   život tehdejších obyvatel Benešovska. Zúčastnili se prohlídky II.
 Uran i Neptun a přinesly spoustu nových   okruhu – severního křídla zámku, a tím završili projektový týden.
 a důležitých informací pro vědu a lidstvo.   Díky  této  hravé  a  nenásilné  formě  výuky  děti  získaly  nové
 I zázemí planetária s různými expozice-  poznatky a vědomosti o vysokém pánu z Konopiště, o jeho boji
 mi  bylo velmi zajímavé.  Koupili  jsme si   o lásku a trůn. Během projektových hodin plnily netradiční úkoly
 několik vesmírných suvenýrů a s nezapo-  jednotlivě i ve skupinkách, pokládaly zvídavé dotazy, těšily se na
 menutelným zážitkem se vydali na cestu   nová zadání projektu a nabyté vědomosti si mohly ověřit i prak-
 domů.  ticky přímo při návštěvě zámku Konopiště.
  Žáci 6. tříd  Mgr. I. Šedivá
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22