Page 14 - 12_21_Benešov
P. 14

SPOLEČNOST                                                                                                             SPOLEČNOST
                                                                                                              14                                                                                                                     15


       MŠ Berušky                                                                                                             MŠ „Úsměv“




         Ekovláčkem na zámek Konopiště       Namaluj svůj obrázek              mátku dostala ještě každá třída květináč         Pouštění draka                    žil a začal se s pomocí vznášet, jako velmi  jejich přílet na svou rukavici. Všichni žas-
         Páteční  dopoledne  22.  října  prožily   „Já  namaluju  tu  velikánskou  palmu…  s malou květinkou.                   Letní teploty pomalu odezněly a pod- dobrý letec nad krajinou.        li nad rozpětím jejich křídel i vznešeném
       děti od „Berušek“ jako v pohádce. Dostaly  já růžičky… já páva…“ hýřily nápady děti   Doufejme, že kytičkám se bude u nás   zim  nastoupil  v  plné  své  kráse.  Počasí   V tomto dračím týdnu nás také navští- ladném pohybu. Náš drak „Mrak“ by jim
       se do světa zámeckého pána a paní, když  po návštěvě růžové zahrady a zámeckého  dařit stejně dobře jako v zámeckém skle-  bylo příjemné a sluníčko nás hezky hřá- vili na zahradě v MŠ dravci a sovy. Dozvě- mohl v mnohém závidět.
       je ekovláček přivezl do Konopiště.  skleníku.                           níku. Až se na jaře opět jeho brány ote-       lo. Společně jsme ve školce, na procházce  děli jsme se při poutavém výkladu, jak se
         V lovecké chodbě, kde začala naše pro-  A tak nelenily a pustily se do malová- vřou,  vydejte  se  obdivovat  jeho  krásy   v přírodě nebo na zahradě tvořili z plodů  každý dravec jmenuje, kde žije a čím se   Mgr. Eva Kalinová, Ingrid Kefurtová,
       hlídka, si děti mohly prohlédnout histo- ní. Obrázky tentokrát putovaly do zám- a snad vás potěší i naše „beruškovské“ ob-  podzimu.  Čekání  na  opravdové  pouště-                           třída oranžový úsměv
       rické zbraně a trofeje. Pak následoval rů- ku,  kde zaměstnanci  hlasovali v  „soutě- rázky, které v něm budou vystavené.  ní  draků  dětem  zpříjemnilo  malování
       žový a přijímací salón. Ve velké slavnostní  ži“  o  nejkrásnější  obrázek.  Odměněni                                  a lepení papírových dráčků. Děti tvořily                                   Podzimní radovánky
       jídelně okoukly spoustu dobrůtek, které  byli všichni malí výtvarníci a autoři těch   Iva Mudrová                      z různých materiálů a naučily se básničku                                  Letošní podzim jsme si s dětmi, díky
       lákaly k ochutnání a těšily se, jaké dob- nejpovedenějších získali diplom. Na pa-                                      o pyšném drakovi.                                                       pěknému počasí, velmi užily. Děti nano-
       roty na ně budou čekat ve školce. Ještě že                                 Malí zahradníci….                             Pouštění  draků  má  velmi  starou  tra-                              sily do  MŠ spoustu přírodnin, vytvářely
       medvěd Jiří, který na nás mlsně pokuko-                                    Víte, jak vypadá masožravka? A jak se       dici  a  neodmyslitelně  patří  na  podzim                              společně  obrázky  a  zajímavá  zátiší.  Na
       val z hradního příkopu, nám je nemohl                                   správně starat o květiny? Děti z MŠ Beru-      k oblíbené zábavě nejen malých dětí, ale                                školní zahradě sbíraly šišky – poznávaly,
       sníst.                                                                  šek už to ví.                                  i těch velkých. Když začalo foukat ze str-                              ze  kterých  stromů  jsou  a  stavěly  různé
         Děkujeme za krásné dopoledne a bu-                                       Přišel k nám na návštěvu pan zahrad-        nišť a vítr roztančil barvící se listí stromů,                          hmyzí domečky pro  broučky. Zkoumaly
       deme se těšit, až do Konopiště přijedeme                                ník Martin a jednu takovou masožravku          byl ten správný čas vyrazit s dětmi na pole                             spadané  listy  lupami  a vytvářely  z  nich
       znovu.                                                                  nám  přinesl.  Vysvětlil,  že  se  nemusíme    a vyzkoušet, jak bude náš školkový drak                                 vějíře,  housenky,… V  hromadách  listí si
                                                                               bát,  že  nás  děti  opravdu  nesní.  Moh-     „Mrak“ létat. Děti draka vytáhly z obalu                                užily mnoho legrace. Podzimní dny nám
       Martina Benáková                                                        li jsme si na ni sáhnout, prohlédli jsme       a podle návodu společnými silami sesta-                                 velmi často prosvítilo příjemné sluníčko
                                                                               si  i  ostatní  rostlinky,  které  nám  přinesl   vily.  Děti  byly  natěšené a začaly s dráč-                         a ze zahrady se nám častokrát ani nechtě-
         Jízda sv. Martina                                                     na ukázku. Poslechli jsme si zahradnic-        kem  běhat  po  poli.  Zprvu se  nedokázal                              lo zpět do třídy. Přírodní hrátky s podzi-
         Na svatého Martina bývá bílá peřina.                                  kou pohádku a na závěr jsme měli malé          dostat do vzduchu, ve větru se točil doko-                              mem děti zakončily výstavou dlabaných
         Bílou  peřinu  nám  Martin  nenadělil,                                překvapení.  Pan  zahradník  nám  přinesl      la a vzdálenost, která ho dělila od země,                               dýní v podloubí u vchodu do školky. Do
       zato na školní zahradě přichystal pro děti                              každému malou rostlinku, kterou jsme si        nepřekročila  výšku  dvou  metrů.  Drak                                 dlabání se zapojila se svými dětmi většina
       spoustu  „svatomartinských“ úkolů.  Pod-                                společně zasadili a odnesli domů. Pora-        Mrak vždy trochu vzlétl, ale zřejmě se mu                               rodičů – za to jim velmi děkujeme. Na-
       kovičková štafeta, závody koníků, slalom                                dil nám, jak se o rostlinku starat, aby se jí   ve  vzduchu  nelíbilo,  a  tak  rychle  padal  s  oblibou  stravuje.  Každý  měl  možnost  svícené dýně působily k večeru opravdu
       s  husou,  hod papírovou  koulí… spousta                                u nás doma dařilo.                             k zemi. Rozhodli jsme se přemístit po pě- zažít přistání některého z dravců na své  strašidelně, a to nás občas baví.
       pohybu, zábavy a smíchu.  Svatomartin-                                                                                 šině mezi poli dál, kde vítr nabíral více na  ruce s návnadou. Ti největší dravci o váze
       ské dopoledne jsme si užili a teď už nám                                Růžena Havelková                               síle a začali dráčka Mráčka přemlouvat ke  i 6 kg čekali na paní učitelky, které s nad-  Bc. Anna Pokorná, Jaroslava
       chybí  jen  ta  „bílá  peřina“.  Tak  snad  už                                                                         vzlétnutí. Zafoukal vítr, čehož drak vyu- šením  a  zároveň  s  respektem  očekávaly   Remišová, MŠ „Úsměv“
       brzy?

       MŠ Čtyřlístek                                                                                                          MŠ „U kohoutka Sedmipírka“


         Školka v pohybu                     Naše školka se nadále zapojuje do pro- vývoj  dětí.  V  říjnu  proběhlo  pro  rodiče                                   Dýňová výstava                       Barevný podzim u Žabek
         Jednou ze základních podmínek zdra- jektu LOKOMOCE určeného pro mateř- online školení o významu a rozsahu cvi-                                             3.  listopadu děti  z  třídy  Kačenek  na-  Podzim se pomalu chýlí ke konci a ve
       vého  rozvoje  dítěte  v  předškolním  věku  ské  školy  v  rámci  celé  České  republiky.  čení s dětmi.  Navazovat  bude  užší spo-                      vštívily  při  vycházce  na  Karlov  výstavu  třídě Žabek se během tohoto období udá-
       je  pohyb.  Nabídka  činností  v  Mateřské  Společnost  Lokomoce,  z.  s.,  je  zastou- lupráce ve  formě vyšetření dětí,  školení                         dýní před základní školou.          lo mnoho zajímavého.
       škole  „Čtyřlístek“ zaměřených  na rozvoj  pena  týmem  odborníků  z  oblasti  neu- pro pedagogy i rodiče a nebudou chybět                                                                        Ve  středu  20.  října  se  děti  vypravily
       pohybových  dovedností  je  i  v  letošním  rologie,  fyzioterapie,  pohybové  terapie  ani  pravidelné  návštěvy  fyzioterapeuta                          Vanda Podroužková                   ekovláčkem na výlet do Konopiště. V ba-
       školním  roce  velmi  široká.  Kromě  pra- a psychologie v čele s MUDr. Jaroslavou  ve  školce.  Záštitou  kvality vzdělávání  je                                                              tůžku si s sebou vezly svačinku, na které
       videlného  denního  cvičení  ve  třídách,  Chlupovou. Tým Lokomoce vnímá pohyb  akreditace Ministerstva školství, mládeže                                    EKO program                       si pochutnaly v altánu na Tužkově. Ces-
       herně a na zahradě MŠ se děti ze všech  jako základ fyzického i duševního zdraví,  a tělovýchovy.                                                            Ve dnech 8. a 9. listopadu se uskuteč- tou lesoparkem plnily připravené úkoly:
       tříd  pravidelně  zapojují  do  outdoorové- a  proto  vytvořil  unikátní  koncept  řešící                                                                  nila první část programu Ekocentra Čapí  rozlišovaly  listnaté  a  jehličnaté  stromy,
       ho  pohybového  programu  pod vedením  nepříznivé dopady sedavého způsobu ži-  Mgr. Lucie Dušková                                                          hnízdo – Hravé učení s názvem „Kdo se  sbíraly  podzimní  plody,  tvořily  z  listí
       trenérů ze spolku MSPORTS z. s. Školka  vota  na  motorický,  psychický  a  sociální                                                                       stará o zvířata a rostliny“. Zajímavý pro- mandaly  apod.  Poslední  zastávkou  bylo
       navázala  na úspěšnou spolupráci z  loň-                                                                                                                   gram s praktickými úkoly děti velmi bavil,  pozorování zvířat v místní oboře. Tímto
       ského roku. Děti si pod vedením profe-                                                                                                                     dozvěděly se hodně o zemědělství, cho- výletem jsme oslavili Den stromů, který
       sionálních trenérů osvojují základní po-                                                                                                                   vu, ošetřování a užitkovosti zvířat. Slečna  připadá  na  20.  října.  Děti  se  vrátily  do
       hybové dovednosti, skok, běh, orientaci                                                                                                                    lektorka  děti  zaujala  a  těm  se  program  školky spokojené a plné zážitků.
       v prostoru, reakci na signál. Rozvíjí svou                                                                                                                 moc líbil. Děti hezky spolupracovaly.  Týden od 1. do 5. listopadu byl tema-
       fyzickou  zdatnost,  vytrvalost,  ale  také                                                                                                                                                    ticky  věnován  Dušičkám  a  Halloweenu.
       odvahu a radost z pohybu.  Celé cvičení                                                                                                                    Kristýna Adámková                   Paní  učitelky  se  snažily  přiblížit  dětem
       probíhá formou zábavných her a motivo-                                                                                                                                                         význam těchto tradic. Ve středu 3. listo-
       vaných aktivit za hlasitého povzbuzování                                                                                 Artefiletika ve třídě Štěňátek      Návštěva mykologa u „Štěňátek“    padu  si  děti  užily  HALLOWEENSKOU
       kamarádů i trenérů, kteří využívají kva-                                                                                 Draku, draku, ty jsi vážně drak? Děti   Dne  15.  listopadu  2021  proběhl  pro- PÁRTY  v  kostýmech.  Nechyběla  hud-
       litní a pestré sportovní pomůcky.                                                                                      ze třídy Štěňátek tvořily v rámci artefileti- jektový  den  na  téma  „Co  roste  v  lese“  ba, tanec, soutěže a tombola. Děkujeme
         Od září do listopadu se předškolní děti                                                                              ky krásné dráčky. Pracovaly ve skupinách  s  odborníkem,  mykologem.  Informace,  všem rodičům, kteří přinesli vydlabanou
       zapojily  do  výuky  plavání  v  plaveckém                                                                             a  mezi  sebou  pěkně  spolupracovaly.  Je- které děti získaly ve školce, si ověřily na  dýni a pomohli nám tak vytvořit tajupl-
       bazénu v Benešově. Z neplavců se během                                                                                 jich práce i díla stála za pochvalu.  vycházce do Černého lesa.         nou halloweenskou atmosféru ve školce.
       dvou měsíců staly potápky, které zdatně
       plavou ve velkém i malém bazénu, a pře-                                                                                D. Laštovková, J. Peterová.         Taťána Mastná, ředitelka            Kateřina Čmielová, třídní učitelka
       devším nemají strach z vody.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19