Page 5 - Cyhtrý Zpravodaj - Benatecka únor 2021
P. 5

ZÁKLADNÍ ŠKOLY

                     ZŠ HUSOVO NÁMĚSTÍ                        o slovním hodnocení, které dorazilo v průběhu ledna, jsme zvážili a bylo
                       Předávání vysvědčení                   nabídnuto učitelům jako doplňkové hodnocení do žákovské knížky.
                               28. 1. dostali svá první vysvědčení naši   Všichni víme, že distanční výuka není ideální způsob vzdělávání. Věříme
                               nejmladší žáci. Místo tradiční Slavnosti   ale, že i na ní se najde něco pozitivního a děti rozvíjejí jiné kompeten-
                               prvního čtení, kde prvňáčci za přítom-  ce než při výuce ve škole. Poděkování patří všem dětem, které se snažily
                               nosti rodičů dostávají vysvědčení, jsme   domácí výuku zvládnout. Stejně velký dík patří rodičům, kteří doma dě-
                               se v současné situaci byli nuceni spo-  tem s výukou pomáhají. Bez nich by to nešlo, a to zejména na prvním
                               kojit s variantou bez rodičů.  stupni. Dále musíme poděkovat vyučujícím, kteří se museli přeorientovat
                               Přesto byla atmosféra velmi slavnostní.   na úplně jiný způsob vzdělávání, asistentům pedagoga, kteří pomáha-
                               K vysvědčení žáci obdrželi také čokolá-  jí s určenou školou a současně pracují se svými svěřenci a samozřejmě
                               dové medaile a v upomínku na jejich   všem provozním pracovníkům školy. Snad se v druhém pololetí budeme
                               „velký den“ i knihu s věnováním.  vídat osobně a na distanční výuku nám zůstanou pouze vzpomínky.
                               Naši prvňáci jsou šikovní a  na  svých                                    Vedení školy
                               vysvědčeních našli většinou samé jed-           Dějepisná olympiáda
                               ničky. Do další školní práce jim přejeme                       Letos vše bylo těžší a kom-
                               hodně úspěchů, skvělých kamarádů                               plikovanější – přesto jsme
         Radost byla veliká    a radosti z učení.                                             to nevzdali. Na  poslední
                                     Třídní učitelky prvních ročníků                          chvíli, ihned po  návratu
                                                                                              do škol v listopadu, si vybra-
                                                                                              ní žáci 8. a 9. ročníků napsali
                                                                                              dějepisnou olympiádu, ten-
                                                              tokrát na téma z období baroka a vlády Marie Terezie.
                                                              A  urodilo  se!  Tolik  bodů  jsem  nikdy  při olympiádách  nerozdala.
                                                              Do okresního kola postoupili Vítek Pachovský z 9. A a Honza Fišer a Ter-
                                                              ka Haeringová z 9. B, všichni moc šikovní.
                                                              A jak moc jsou šikovní ukázali i při on-line dějepisné olympiádě. Ta byla
                                                              na stejné téma, ale pro děti, které dějepis baví, to znamená, že otázky
                                                              byly pro „fajnšmekry“.
                                                              Přesto se výše jmenovaným podařilo umístit se na krásném devátém
                                                              (Honza), desátém (Vítek) a třináctém (Terka) místě.
                                                              Všem třem moc gratuluji a doufám, že se olympiády z dějepisu budou
                                                              účastnit i ve II. kategorii, kategorii pro střední školy.
                                                                                                    Mgr. B. Burkovcová
         Třída 1. C s vysvědčením                                                 Určená škola
                                                              Pro děti policistů, zdravotníků, sociálních pracovníků, vojáků, učitelů
            Hodnocení prvního pololetí z pohledu vedení ZŠ    a těch, kteří v době nouzového stavu musí vykonávat svoji práci, jsou
       První pololetí školního roku 2020/2021 bylo plné změn a nečekaných   od 4. 1. 2021 rozhodnutím hejtmanky Středočeského kraje Petry Pecko-
       událostí, na které jsme museli reagovat. Často jsme ještě v pátek ne-  vé připraveny třídy v celkem 51 základních a mateřských školách. Mezi
       měli oficiální informace, jak bude výuka probíhat od pondělí, které roč-  těmito školami je i Základní škola Husovo náměstí.
       níky ve škole budou a které se budou vzdělávat distančně. Takto řídit   Od 4. 1. 2021 jsme vedeni jako tzv. určená škola pro děti zdravotníků
       základní školu s téměř pěti sty žáky a necelými 60 zaměstnanci nebylo   a dalších vybraných profesí.
       nic jednoduchého.                                      Denní rozvrh péče o děti
       Již v srpnu jsme stihli udělat výběrové řízení na nákup nové techniky   Provoz od 7:00 do 16:30 hodin ve školní družině (Zámek 52)
       na podporu distančního vzdělávání. Podařilo se nám tedy vše nakoupit   1)  7:00 – 7:50 hodin ranní družina – odevzdávání dětí (raději včas, zvlášť
       s předstihem a za příznivější ceny, než trh později nabízel.   první den).
       První den školního roku proběhl bez problému a všichni jsme doufali,   2)  7:55 – 12:30 hodin – dopolední individuální výuka dle rozvrhu jed-
       že celý školní rok bude bez problémů. Bohužel, hned na čtvrtek 3. 9.   notlivých dětí.
       a pátek 4. 9. jsme byli nuceni vyhlásit ředitelské volno kvůli kontaktu   3) 12:30 – 13:00 hodin oběd ve školní jídelně.
       pracovníků školy s COVID pozitivní osobou. Od 7. 9. jsme se tedy rozjeli   4) 13:00 – 16:30 hodin odpolední družina, možnost vyzvedávání dětí.
       nanovo. V září jsme stihli několik exkurzí a akcí.
       Od 18. 9. 2020 jsme byli nuceni zavést nošení roušek na 2. stupni. Nic   Co s sebou?
       příjemného, ale alespoň jsme mohli být stále ve škole.   1) Učení na daný den, 2) Potřebné zařízení pro distanční výuku + slu-
       V týdnu od 12. 10. se rozjela tzv. rotační výuka na 2. stupni (polovina   chátka (wifi zajištěna), 3) Přezůvky a oděv na zahradu, 4) Dopolední /
       tříd prezenční výuka ve škole, druhá polovina distanční výuka z domo-  odpolední svačina, pití.
       va). 1. stupeň fungoval zatím beze změny. Oproti plánu došlo ve středu   Poznámka 1: Oběd hradí město Benátky nad Jizerou.
       14. 10. k uzavření škol a přechodu všech na distanční výuku. Po prv-  Poznámka 2:  První den se vyplní „vstupní” formulář, počítejte 10 minut navíc.
       ních dvou týdnech distanční výuky jsme měli potřebu zpětné vazby      Projekt o třídění odpadů
       od všech zúčastněných. Rozeslali jsme dotazníky určené rodičům, žá-   I distančně se dají zadávat tvořivé úkoly a projek-
       kům a pedagogům. Na základě odpovědí zhruba 400 zákonných zá-         ty, které děti zpracovávají sami sobě na míru.
       stupců, 170 dětí a všech pedagogů jsme se snažili vytvořit systém, který   V rámci Občanské a Rodinné výchovy a tématu tří-
       by vyhovoval většině (nikdy nevyhovíme všem, názory se různí).        dění odpadů obdrželi žáci pracovní tabulku, kam si
       Od čtvrtka 5. 11. 2020 se naše škola zařadila mezi tzv. určené školy – tzn.   měli zaznamenávat, kolik odpadků vyhodili a jaké-
       školy, které se mohou starat o děti vybraných zaměstnanců (IZS, sociál-  ho druhu odpadky byly. Vyplynulo tak na povrch,
       ní služby apod.). Aspoň částečně jsme se snažili vyjít vstříc některým   jak velkou za sebou nechávají ekologickou stopu.
       rodičům.                                               Po vyhodnocení výsledků z tabulek následovala diskuze o tom, kde se
       Od 18. 11. jsme ve škole mohli přivítat žáky 1. a 2. ročníků. Nutná byla   v místě jejich bydliště nacházejí kontejnery na tříděný i směsný odpad,
       změna organizace školní družiny. 30. 11. nastala další změna, do školy za-  jestli jich je dostatek a zda by se alespoň část jimi vyhozených odpadků
       čali chodit všichni žáci prvního stupně společně s deváťáky. Ostatní třídy   nedala ještě nějak zpracovat.
       se řídily podle rotační výuky. Kalendářní rok jsme zakončili v pátek 18. 12.                Mgr. Lenka Mašková
       V průběhu ledna do školy opět chodí pouze 1. a 2. ročníky, ostatní se                                        Fotografie na této dvoustraně: Archiv ZŠ Husovo náměstí, Lidl ČR v. o. s.
       vzdělávají distanční formou. Opět jsme rozběhli určenou školu.            ZŠ PRAŽSKÁ
       Pololetní vysvědčení jsme se rozhodli předat dětem na distanční výuce   Prosinec ve školní družině
       osobně. Vše mimo budovu školy a každá třída podle přesného časového   Měsíc prosinec a celý adventní čas byl ve školní družině plný zábavy
       rozvrhu tak, aby se žáci stejné třídy mezi sebou nepotkali. Trošku kompli-  a tvoření výrobků s vánoční tématikou. Děti z I. a II. oddělení si zkusily
       kované, ale osobní setkání žáka s třídním vyučujícím nám přijde výrazně   čertovské zápolení na venkovní dráze školy. Snažily se proskočit pekel-
       lepší možnost než posílání vysvědčení elektronickou formou. Na vysvědče-  ným kruhem, hodit bramboru čertům přímo do kotle, uklidit v pekle
       ní najdou žáci známky a plno z nich i pochvalu za práci. Doporučení MŠMT   nebo rychle namotat dřevěné polínko na  provaz. Krásného čerta si

 4 4  5   10. února 2021
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10