Page 8 - Chytrý zpravodaj - Želetava 01/2025
P. 8

práce je stále stejná, nabídka přípravy na PZ trvalá, semináře k PZ z matematiky a českého jazyka stále běží,
        a záleží tedy na každém z nich, jak nabídnutou příležitost využije. V době vydání tohoto čísla Želetavského
        zpravodaje budou novinové  články dostupné na webových stránkách  školy s ohledem na poskytnutí
        autorských práv a pravidel GDPR.
        Důležité termíny:
        Zápis do 1. třídy: středa 23. 4.2025 od 14:00 do 16:30
        Zápis do MŠ bude zahájen 29. 4. 2025 od 14:30 do 17:00
        Podrobnosti k zápisům budou zveřejněny na webu a vývěskách školy.
        Velikonoční prázdniny: čtvrtek 17. 4. 2025
        Dny volna pro žáky obou stupňů ZŠ („ředitelské volno“): pátek 2. 5. 2025, pátek 9. 5. 2025
        Školní akademie ke Dni matek: neděle 25. 5. 2025, kinosál KD
        Konec školního roku: pátek 27. 6. 2025


        Přejeme všem krásné jarní dny.
                                                                              Mgr. Bohumil Dohnal, ředitel školy


           Školka


                                            MŠ – Další část roku je za námi


         Ve školce nám skončilo další krásné období, které jsme si náležitě užili. Zima za sebou již pomalu zavírá
        dveře a já bych vás ráda provedla zimním obdobím ve školce dříve, než se úplně uzavřou.
        Vánoce si děti užily se stromečky, dárky, ale i obdarováváním. Ve školce je vedeme k tomu, že dostávat je
        velmi příjemné, ale mnohem příjemnější je někomu něco darovat. Stačilo roznést malé přání k novému roku
        do všech obchodů a institucí  Želetavy. Úsměv jsme vykouzlili každému zazpíváním koledy a popřáním
        krásných Vánoc. Mise se podařila.
          V lednu jsme se rozloučili s vánočními svátky návštěvou kostela, kde nás pan farář seznámil se
        svátkem Tří králů, jejich příchodem do Betléma, prohlédli jsme si kostel, který zdobí naše  želetavské
        náměstí a určitě patří mezi důležité stavby v Želetavě. Tímto bych chtěla ještě jednou panu faráři poděkovat.
        Leden s únorem mnoho dětí proleželo doma s pupínky po celém těle. Zkrátka se po dvou letech ve školce
        vyskytly neštovice. Vrchol infekce již odezněl a třídy začínají být opět plné, tak jak to známe.
        Děti mají své kamarády, oblíbenou hru nebo hračku. Nebojí se komunikovat mezi sebou ani s dospělými,
        většinou zvládají sebeobslužné činnosti, ke kterým patří například oblékání, stolování, úklid hraček. Zkrátka
        a dobře – umí se o sebe postarat bez cizí nebo maminčiny pomoci.
         Budoucí školáci jsou již schopni určit první písmenko ve slově. Vytleskávají, počítají, rytmizují, zpívají,
        samostatně  řeknou básničku, vypráví pohádky. Začnou rozeznávat pravou a levou stranu a zavazovat
        mašličky. Děti jsou připraveny na práci, plnění úkolů. Samy je vyžadují a chtějí plnit. Nápomocnou
        v procesu jejich učení může být i nová rozměrná interaktivní tabule, která je určena pro všechny děti. Na ní
        se budou nejen učit pracovat, ale třeba i hrát.
          O hry, pohyb a další aktivity zde také není nouze. V letošním roce jsme do školního programu zapojili jógu
        pro děti, která je velmi baví. Umíme pozdravit slunce a jógových pozic neustále přibývá. Pro jejich
        zapamatování využíváme vždy nějakou pohádku, příběh s doplněním o obrázky.
          Neustále nám přibývá případů logopedických vad neboli problémů s  řečí, výslovností a malou slovní
        zásobou. Kvůli tomu  čím dál více dětí potřebuje logopedickou péči. Ve  školce se touto problematikou
        aktivně zabýváme a snažíme se jim co možná nejvíce pomoci.  Všechny učitelky absolvovaly kurz
        logopedické asistence, který je zaměřen na prevenci, společné procvičování hlásek, dechová i artikulační
        cvičení. Pravidelně vše zapojujeme do týdenních celků. V  případě logopedické prevence a péče je však
        nejdůležitější neustálé procvičování doma. Čtení a společné povídání nad knihou, prohlížení a popisování
        obrázků, čtení „písmenek“ rodičem a „obrázků“ dětmi ve správném tvaru (malované čtení), povídání si po
        cestě do školky a další komunikační aktivity – to vše velmi napomáhá zlepšit řečové schopnosti dětí.
          Nyní už se všichni těšíme na další období, které s dětmi prožijeme. Jaro uteče jako voda, zapíšeme nové

                                                             8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13