Page 8 - Chytrý zpravodaj - Želetava 01/2025
P. 8
práce je stále stejná, nabídka přípravy na PZ trvalá, semináře k PZ z matematiky a českého jazyka stále běží,
a záleží tedy na každém z nich, jak nabídnutou příležitost využije. V době vydání tohoto čísla Želetavského
zpravodaje budou novinové články dostupné na webových stránkách školy s ohledem na poskytnutí
autorských práv a pravidel GDPR.
Důležité termíny:
Zápis do 1. třídy: středa 23. 4.2025 od 14:00 do 16:30
Zápis do MŠ bude zahájen 29. 4. 2025 od 14:30 do 17:00
Podrobnosti k zápisům budou zveřejněny na webu a vývěskách školy.
Velikonoční prázdniny: čtvrtek 17. 4. 2025
Dny volna pro žáky obou stupňů ZŠ („ředitelské volno“): pátek 2. 5. 2025, pátek 9. 5. 2025
Školní akademie ke Dni matek: neděle 25. 5. 2025, kinosál KD
Konec školního roku: pátek 27. 6. 2025
Přejeme všem krásné jarní dny.
Mgr. Bohumil Dohnal, ředitel školy
Školka
MŠ – Další část roku je za námi
Ve školce nám skončilo další krásné období, které jsme si náležitě užili. Zima za sebou již pomalu zavírá
dveře a já bych vás ráda provedla zimním obdobím ve školce dříve, než se úplně uzavřou.
Vánoce si děti užily se stromečky, dárky, ale i obdarováváním. Ve školce je vedeme k tomu, že dostávat je
velmi příjemné, ale mnohem příjemnější je někomu něco darovat. Stačilo roznést malé přání k novému roku
do všech obchodů a institucí Želetavy. Úsměv jsme vykouzlili každému zazpíváním koledy a popřáním
krásných Vánoc. Mise se podařila.
V lednu jsme se rozloučili s vánočními svátky návštěvou kostela, kde nás pan farář seznámil se
svátkem Tří králů, jejich příchodem do Betléma, prohlédli jsme si kostel, který zdobí naše želetavské
náměstí a určitě patří mezi důležité stavby v Želetavě. Tímto bych chtěla ještě jednou panu faráři poděkovat.
Leden s únorem mnoho dětí proleželo doma s pupínky po celém těle. Zkrátka se po dvou letech ve školce
vyskytly neštovice. Vrchol infekce již odezněl a třídy začínají být opět plné, tak jak to známe.
Děti mají své kamarády, oblíbenou hru nebo hračku. Nebojí se komunikovat mezi sebou ani s dospělými,
většinou zvládají sebeobslužné činnosti, ke kterým patří například oblékání, stolování, úklid hraček. Zkrátka
a dobře – umí se o sebe postarat bez cizí nebo maminčiny pomoci.
Budoucí školáci jsou již schopni určit první písmenko ve slově. Vytleskávají, počítají, rytmizují, zpívají,
samostatně řeknou básničku, vypráví pohádky. Začnou rozeznávat pravou a levou stranu a zavazovat
mašličky. Děti jsou připraveny na práci, plnění úkolů. Samy je vyžadují a chtějí plnit. Nápomocnou
v procesu jejich učení může být i nová rozměrná interaktivní tabule, která je určena pro všechny děti. Na ní
se budou nejen učit pracovat, ale třeba i hrát.
O hry, pohyb a další aktivity zde také není nouze. V letošním roce jsme do školního programu zapojili jógu
pro děti, která je velmi baví. Umíme pozdravit slunce a jógových pozic neustále přibývá. Pro jejich
zapamatování využíváme vždy nějakou pohádku, příběh s doplněním o obrázky.
Neustále nám přibývá případů logopedických vad neboli problémů s řečí, výslovností a malou slovní
zásobou. Kvůli tomu čím dál více dětí potřebuje logopedickou péči. Ve školce se touto problematikou
aktivně zabýváme a snažíme se jim co možná nejvíce pomoci. Všechny učitelky absolvovaly kurz
logopedické asistence, který je zaměřen na prevenci, společné procvičování hlásek, dechová i artikulační
cvičení. Pravidelně vše zapojujeme do týdenních celků. V případě logopedické prevence a péče je však
nejdůležitější neustálé procvičování doma. Čtení a společné povídání nad knihou, prohlížení a popisování
obrázků, čtení „písmenek“ rodičem a „obrázků“ dětmi ve správném tvaru (malované čtení), povídání si po
cestě do školky a další komunikační aktivity – to vše velmi napomáhá zlepšit řečové schopnosti dětí.
Nyní už se všichni těšíme na další období, které s dětmi prožijeme. Jaro uteče jako voda, zapíšeme nové
8