Page 48 - Chytrý zpravodaj - Zastávka č. 1 2022
P. 48
Školství 01 | 2022
Žáci základní školy a studenti
gymnázia se účastní projektu
Příběhy našich sousedů
Do celorepublikového Projekt Příběhy našich sou‑ či tvorby audiozáznamu v Čes‑
projektu Příběhy našich sedů si klade za cíl přiblížit kém rozhlase Brno.
sousedů organizace Post současným studentům život Vyvrcholením celého projek‑
Bellum se koncem ledna „obyčejných“ lidí ve 20. století tu je veřejná prezentace výstupů
zapojily dva týmy složené a reflektovat, jak dějinné sou‑ jednotlivých týmů, která se ode‑
ze studentů Gymnázia vislosti zasahovaly do běžného hraje 15. června 2022. Místo a čas
T. G. Masaryka Zastávka života. Skrze rozhovory s pa‑ budou upřesněny, prosím sle‑
spolu s dalšími dvěma mětníky se také buduje urči‑ dujte např. vývěsky či nástěnky.
týmy žáků z osmých tříd tá mezigenerační soudržnost. Zveme všechny, kdo mají zá‑
Základní a Mateřské školy Účastníci projektu mají nejen jem nahlédnout do osobních
T. G. Masaryka Zastávka. možnost dozvědět se něco o ži‑ příběhů pamětníků zachyce‑
votě např. svého souseda či ro‑ ných očima žáků a studentů.
Všechny týmy se po dobu ně‑ dinných příslušníků, ale také Veškeré výstupy projektu bu‑
kolika měsíců promění v doku‑ si osvojit dovednosti vyprá‑ dou poté zveřejněny na webu
mentaristy, jejichž úkolem je vění příběhu a jeho prezenta‑ www.pribehynasichsousedu.cz
najít pamětníka, vyslechnout ce na veřejnosti. Projekt je do‑ a uchovány pro budoucí genera‑
a zaznamenat jeho příběh a ten plněn o workshopy týkající se ce v archivu Paměť národa.
následně zpracovat a „vyprá‑ zpracování příběhu, díky kte‑ Tereza Pospíšilová,
vět“ formou komiksu, audio či rým mohou účastníci nahléd‑ koordinátorka projektu
videoreportáže, nebo animace. nout do technik animace, videa Příběhy našich sousedů
Dům dětí a mládeže Zastávka
Do roku 2022 jsme vstoupili pravou nohou a pevně doufáme,
že správný krok nám vydrží po celých dvanáct měsíců!
Kromě obvyklé náplně jsme řešili olympijské kvízy svezly se ve skibobu a skele‑
kroužků jsme se snažili dětem a křížovky a povídali si o filo‑ tonu, vyzkoušely si biatlon,
program volnočasových aktivit zofii olympijských her. Ve dvou střílely puk na branku, hleda‑
oživit a zpestřit. Například děti pátečních únorových odpoled‑ ly stanoviště podle mapy pro
ze Sporťáčku a Fotbalu pravi‑ nech jsme podnikli výpravu orientační běžce, zkusily si
delně navštěvovaly zastávecké do Olympijského parku v Brně. atletické disciplíny a někteří
kluziště a dosáhly viditelných Děti dostaly hrací karty a jejich i curling a lyžování. Za splně‑
pokroků v bruslení. úkolem bylo projít minimál‑ ní aktivit si vysloužily diplom
Stěžejní událost měsíce úno‑ ně devět stanovišť. Měly tak a odměnu. Olympijský festi‑
ra – olympijské hry – se promít‑ možnost vyzkoušet si bruslení val byl velmi pěkně zorgani‑
la i do naší činnosti. S dětmi na dráze pro rychlobruslaře, zován a jsme rádi, že jsme se
48