Page 10 - Zabovresky-Zpravodaj_PROSINEC-1221
P. 10

Z NAŠICH ŠKOL

       ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA NÁM. SVORNOSTI 7

       … TAKÉ NA WWW.ZSNSVOR.CZ
       TERÉNNÍ VÝUKA V JEDOVNICÍCH
       Na terénní výuku zeměpisu a přírodopisu   si sedli k ohni a opékali špekáčky. Večerka   V Jedovnicích to bylo moc fajn. Myslím
       jezdíme obvykle s žáky 6. ročníků. Po-  byla v 10 hodin.                 si, že jsme si to užili a ani to dělání pra-
       slední dva roky nám to kvůli karanténním   Další den jsme šli na výlet do Rudic. Byli   covních listů nebylo špatné.
       opatřením nebylo umožněno, proto jsme   jsme se podívat u Rudického propadání   Tereza Fridrichová, žákyně 8. ročníku
       letos hned na začátku října vyrazili do   a  navštívili  muzeum  v  Rudickém  mlýnu   a Andrea Firešová, vyučující zeměpisu
       terénu s osmáky a sedmáky. Výuka byla   holandského typu. Přišel průvodce, který
       zaměřena na práci s mapou, studium   nám udělal prohlídku i s příběhem. Po ná-
       krasových jevů a fauny i flóry v okolí.   vratu  do  kempu  jsme  dodělali  pracovní
       Ve volném čase jsme hráli hry a užili si   listy. Po večeři jsme měli skupinovou hru,
       táborák. A co o terénní výuce píše žákyně   něco na způsob golfu a po hře jsme si šli
       8. ročníku Tereza Fridrichová?       sednout k ohni.
       V pondělí ráno jsme vyrazili do Jedovnic.   Poslední den terénní výuky jsme vstali
       Po příjezdu na místo se začaly rozdělo-  dřív než normálně, zabalili si a jeli na výlet
       vat pokoje. Po půl hodině na vybalení,   do Punkevních jeskyní. Autobus nás
       jsme měli sraz na terase. Jedna polovi-  dovezl k Macoše, abychom se podívali
       na dětí šla dělat pracovní listy do altánu   do propasti ze shora. Pak jsme sešli dolů                       foto: archiv ZŠ a MŠ nám. Svornosti
       a druhá je dělala na terase. Po obědě   k Punkevním jeskyním, kde nás čekala
       jsme měli chvilku čas na pokoji a jedna   plavba na lodičkách po řece Punkvě. Vy-
       třída šla k rybníku Olšovci lovit drobné   lezli jsme ven celí zmrzlí a jeli lanovkou
       živočichy do přírodopisu a druhá půlka   k restauraci, kde byl oběd. Potom nás
       si zaběhla orientační běh po okolí. Po večeři   autobus zavezl ke škole, kde jsme se ro-
       jsme nasbírali dříví na oheň a potom   zešli domů.


       LASKAVÝ LISTOPAD
       Letošní  podzim  v  naší  školní  družině   Celý podzim jsme pracovali s laskavým   a popisovali oblíbené zvíře a naši péči
       opět zaplavila vlna laskavosti. Již po-   kalendářem, díky němu jsme každý den   o něj. Vysvětlili jsme si, jak může balíček
       čtvrté jsme se zapojili do happeningu   plnili jednu laskavost. Metodické listy   pomoci vypadat, a společně jsme vytvo-
       #jsemlaskavec,  který  pořádá  Nadace   z Hodnotového vzdělávání byly plné   řili celou sbírku.
       Karla Janečka, a oslavili tak Světový den   úkolů a díky tomu bylo snadné zjistit,   Obrázky naší laskavosti, obrázky na-
       laskavosti připadající tradičně na 13. listo-  co to ta laskavost vlastně je. Protože je   šich zvířátek a různorodé výrobky zdobí
       pad. Naším dobrým skutkem se stala sbír-  naše laskavost směřována na pomoc zví-  chodbu školní družiny.
       ka krmiva pro psy a kočky, o které pečuje   řatům, věnovali jsme se i jim – v rámci   Zuzana Lašáková, vychovatelka ŠD
       Spolek pro opuštěná zvířata z.s., Brno.  Mezinárodního dne zvířat jsme malovali


       KDYŽ V DRUŽINĚ STRAŠÍ, DĚTI SE NÁM PLAŠÍ!
       Ale zase ne všechny, protože některé se   lím, že je to svátek velice zajímavý a pro   Děti plnily úkoly a vybarvovaly straši-
       bojí skutečně rády. V týdnu od 1. listopadu   děti skutečně atraktivní. Kdo by se nerad   delné omalovánky a vydali jsme se také
       v družině doopravdy strašilo a bylo   převlékal za strašidla? Dlabání dýně je   na  výstavu  strašidel  do  Letohrádku  Mi-
       i tajemno, rozhořely se svíčky a kostýmy   přece taky zábava – je tedy pravda, že   trovských nebo do Kapucínské hrobky.
       byly strašidelné, až děsivé. Umělá nebo   někdo se toho trošku štítil, ale to přece   Sladká tečka na závěr byla v podobě
       snad i skutečná krev byla na oblečení   vůbec nevadí. Ze školní jídelny jsme do-  krásných a roztomilých perníkových ne-
       i na obličeji a někomu přes noc narostly   stali krásné dýně, které nám budou ještě   topýrků, které dostalo od vedení školy
       upírské zuby.                        dlouho zdobit prostory družiny.     každé dítě v družině.
       Halloween je svátek, který u nás nemá   O Halloweenu jsme si dlouho povídali,
       dlouhou tradici, a někteří jsou k němu   ale neopomněli jsme ani svátek, který   Zuzana Bláhová, vychovatelka ŠD
       ještě dost skeptičtí, ale já osobně si mys-  má u nás delší tradici, a to jsou Dušičky.


       ZÁKLADNÍ ŠKOLA JANA BABÁKA 1

       … TAKÉ NA WWW.ZSBABAK.CZ
       JAK ALENKA V ŘÍŠI DIVŮ
       Přesně tak se mohli cítit žáci 3. A, pro                                 hlédnout do minulosti a pokusily se tam
       které jejich starší kamarádi z dramatické-                               napravit staré křivdy. Po vyřešení všech
       ho kroužku připravili tematický ples. Děti                               úkolů si všichni přítomní oddechli a mohli
       přivítala  bílá  královna  Mirana,  ale  hned                            si vychutnat plesovou hostinu. Pak začal
       po úvodním tanci se vše začalo kompli-                                   tanec a zábava, čas rychle uběhl a všem
       kovat. Srdcová královna Iracebeth vtrhla                                 bylo líto, když ples skončil. Poděkování
       do sálu, pohádala se s Miranou a všechny                                 patří všem žákům z dramatického krouž-
       vyhnala. Naštěstí se dětí ujala Alenka,                                  ku, kteří třeťáky celým příběhem pro- foto: archiv ZŠ Jana Babáka
       která  je  dovedla  nejdřív  ke  Klobouční-                              vázeli, našemu DJ Davidovi za zvučení
       kovi a pak i za Pánem času. Děti se                                      i  maminkám,  které  pro  děti  připravily
       musely pokusit přechytračit Pána času                                    skvělou „hostinu“ plnou dobrot.
       a získat chronosféru, aby mohly na-                                             Zina Hošková, třídní učitelka 3. A


       10 I ŽABOVŘESKÝ ZPRAVODAJ                                                                    PROSINEC 2021
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15