Page 10 - Chytrý Zpravodaj - Žabovřesky červen 2021
P. 10

Z NAŠICH ŠKOL

       ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA NÁM. SVORNOSTI 7
       … TAKÉ NA WWW.ZSNSVOR.CZ

       ČARODĚJNICE NA SVORNOSTI
       Jaro se nám pomalu rozbíhá (i když   K prověření dobré kondice posloužil tra-
       občas sem tam poletuje ještě sníh)   diční běh do schodů. Tentokrát ne veli-
       a začátek května u nás ovládly čaroděj-  konoční, ale májový. Dobrá čarodějnice
       nice. K čarodějnicím patří kostýmy, koš-  musí mít i bystrý rozum, proto plnily děti
       tě, lektvary, kouzla, zvířata a taky oheň.     i několik jiných úkolů – doplňovaček, do-
       Společně s dětmi v naší školní druži-  kreslovaček, skládanek a kvízů. Vše se
       ně jsme se snažily dát dohromady vše,   stále točilo kolem čarodějnic. Postupně
       co k čarodějnicím patří. A zabralo nám   si  děti  vzpomněly  na  spoustu  pohádek
       to celý týden.                       a filmů, kde se čarodějnice nebo čarodě-
       Děti přišly v kostýmu čarodějnice nebo   jové vyskytují.
       čaroděje a hned si také mohly jednu   A proč se vlastně čarodějnice upalovaly?
       čarodějku  z  nejrůznějších  materiálů   To jsme se dozvěděli z prezentace,
       vyrobit. Takže se objevily čarodějnice   kterou nám poslala paní knihovnice
       papírové, hadrové nebo i částečně dře-  z knihovny na Mozolkách. Že to vlastně
       věné. Každá postavička si pak počkala   byli lidé, kteří rozuměli přírodě, jejím zá-
       na svoje spálení. Komu chyběla fantazie   konům, tajům a uměli léčit pomocí pří-
       s výrobou vlastní čarodějnice, spokojil se   rodních prostředků. Proto se ti, kteří toto
       s  omalovánkou,  kterých  bylo  na  výběr   umění neovládali, čarodějnic a čarodějů
       hned několik. Následovaly různé úkoly,   právem báli a chtěli, aby zemřeli.  Náš čarodějný týden ukončil „táborák”,
       ve kterých se ověřovaly další dovednosti.   Paní knihovnici patří náš dík, protože   kde si děti mohly opéct špekáček nebo
       Poznat léčivé nebo jedovaté byliny taky   nám poslala několik prezentací i v době,   jinou dobrotu. Nakonec jsme spálili
       nebyla hračka. Ale ta správná čarodějni-  kdy byly děti na distanční výuce a do   všechny čarodějnice, které děti vyrobily.
       ce se v nich musí umět vyznat. Správný   družiny nechodily.  Některé  jsme  už  vy-  Byly to ty zlé, aby zůstaly jenom ty hod-
       bylinkový čaj třeba na dobrou náladu   užily, jiné přijdou na řadu později. Stejně   né, co nám pomáhají.
       nebo spánek je malé čarodějné umění   jako projekt Knížka pro prvňáčka, který   Daniela Tribulová, vychovatelka ŠD
       dodnes.                              se vyhodnocuje v červnu.

       SPORTUJEME V ATRIU
       V době distanční výuky velmi pokleslo                                    stanoviště jako had, spirála, kladina, slu-
       množství každodenní pohybové aktivity                                    nečnice a žebřík, po kterém se dostanete
       u dětí. Učitelé a mnozí trenéři se je sice                               do cíle v duze.
       snažili motivovat ke sportu online, ale to                               Dráha se dá proběhnout mnoha různými
       se dařilo jen částečně. Proto jsme pře-                                  způsoby s cílem rozvíjet u dětí rychlost,
       mýšleli, jak děti co nejvíce a zábavnou                                  obratnost, koordinaci pohybu a celkovou
       formou přimět k pohybu.                                                  fyzickou kondici. Mimo dráhu je tu navíc
       V atriu naší školy jsme proto namalova-                                  ke skákání několik panáků, nebo třeba
       li sportovní dráhu.  Startuje se na žábě,                                hra twister. Děti si zde mohou zpříjemnit
       ze které je potřeba žabími skoky skákat                                  svůj příchod do školy, velké přestávky,
       z leknínu na leknín. Následuje běh po                                    pobyt v družině či některé hodiny TV.
       klikaté čáře až k berušce, kde si děti na                                Určitě dojde i na soutěže.
       tečkách při skákání procvičí římské čís-                                 Všem dětem přejeme hodně radosti
       lice, než se pak vydají po zubaté čáře                                   z pohybu.
       a  kytičkách  k motýlovi.  Následují  další                                             Učitelé TV ze Svornosti

       ZÁKLADNÍ ŠKOLA JANA BABÁKA 1

       … TAKÉ NA WWW.ZSBABAK.CZ
       PROJEKTY NA ZŠ JANA BABÁKA
       Na ZŠ Brno, Jana Babáka 1 se během   a poznání v souladu s naším školním   velkých  písmen,  ale  seznámili  se  také
       dlouhého období distanční výuky kladl   vzdělávacím programem. S tímto cílem   s osobnostmi, po kterých jsou daná místa
       velký důraz na jednotnou strategii a efe-   jsme na druhém stupni vytvořili huma-  pojmenována. Zaměřili se na chyby v ná-
       ktivitu online výuky a bylo využívá-  nitní a přírodovědný tým učitelů, kteří   pisech, fotografie knihoven, informace
       no také množství aplikací a programů   vymýšleli od začátku dubna každý tý-  o svých oblíbených či prvních přečte-
       ke zpestření distančního vzdělávání, za   den samostatný projekt zaměřený vždy   ných knihách. Pracovali s básní, jejíž text
       což si škola začátkem května vysloužila   na jeden ročník. Tyto aktivity byly díky   byl k nalezení u školy a díky tomu měli
       i velkou pochvalu České školní inspekce.   velkému nadšení dětí praktikovány nejen   možnost alespoň na chvíli při dodrže-
       Přesto jsme nezabránili my, učitelé,   v době zákazu prezenční výuky, ale po-  ní  vládních  nařízení  přijít  do  reálného
       během dlouho trvající zimy jisté apatii   kračovaly dále, i během rotační výuky.  kontaktu se školou a s učiteli. Jako vel-
       ze strany žáků. Nebylo jednoduché    V předem daném rozvrhu žáci zjistí,   mi zajímavý děti hodnotily také anketní
       v době zákazů vymyslet pro žáky něco   který projekt je v daný týden čeká, a mají   úkol, kdy zjišťovaly informace od ně-
       nového s cílem posílit jejich aktivitu, vést   tak  při  jeho  realizaci  možnost  poznat,   kolika lidí na ulici či v rodině. Spoustu
       je k socializaci, komunikaci a celkovému   jak odlišně lze vnímat humanitní a příro-  z nich také zaujala tvorba vlastních děl
       obohacení a docílit toho, aby mohli pra-  dovědné vzdělávání.            s prvky land artu. Během května se žáci
       covat  a  vzdělávat  se  také  jinak  než  jen   V rámci humanitních projektů žáci po-  zaměřují  na  poutavý  příběh  paní  Elišky
       u počítačů.                          znávali  místní  ulice  a  náměstí,  díky   z období 2. světové války. S ním se
       Myšlenky nás vedly k tvořivosti, prožitku   nimž  si  zopakovali  nejen  pravidla  psaní   seznamují  postupně,  avšak  během

       10 I ŽABOVŘESKÝ ZPRAVODAJ                                                                      ČERVEN 2021
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15