Page 16 - Chytrý zpravodaj - Vítkov 02/2025
P. 16
NOVÉ LEZECKÁ STĚNA - INVESTICE DO
ROZVOJE POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ DĚTÍ
V mateřské škole Husova jsme nedávno pohybové aktivity stimulují všechny
postavili novou horolezeckou stěnu, která svalové skupiny a pohybové řetězce,
bude přínosem pro rozvoj motorických což přispívá k celkovému zpevnění,
dovedností našich dětí. Tento nový zlepšení koordinace a podporuje
možnost navštěvovat také třídy našich SVĚT NESLYŠÍCÍCH
prvek herny byl vybrán s ohledem na správné držení těla. Lezeckou stěnu mají
specifické potřeby dětí, přičemž byl
kladen důraz na ergonomii a bezpečnost. odloučených MŠ.
Lezení na horolezecké stěně má pozitivní V POHÁDCE
vliv na rozvoj hrubé motoriky. Tyto Lenka Delfina Živná
Ve středu 15. ledna jsme ve třídě Žabiček
měli jedinečnou příležitost zúčastnit se
zážitkového programu „Svět neslyšících
v pohádce“, který děti zábavnou a zároveň
poučnou formou seznámil s tématem
sluchového postižení. Program připravily
pracovnice organizace SAS TAMTAM
Ostrava, která se zaměřuje na pomoc
rodinám dětí se sluchovým postižením.
SAMOSTATNOST
DĚTÍ PŘI
STRAVOVÁNÍ
Děti měly možnost dozvědět se, jaké
V našich mateřských školách klademe mohou být příčiny a druhy sluchových
velký důraz na rozvoj samostatnosti vad, jak se diagnostikují a jak lze sluchové
dětí. Jedním z důležitých aspektů, jímž postižení kompenzovat. Velký zájem
se věnujeme, je samostatné stravování. vzbudila také ukázka znakového jazyka,
Věříme, že děti, které mají možnost který si děti mohly samy vyzkoušet.
aktivně se zapojit do podávání pokrmů,
nejen že získávají cenné dovednosti Celý program probíhal formou vyprávění
při manipulaci s nádobím, ale jsou o třech medvědích kamarádech – jeden
mnohem motivovanější k samotnému z nich byl slyšící, druhý nedoslýchavý
stravování. V rámci dne nabízíme a třetí neslyšící. Toto poutavé vyprávění
dětem různé možnosti, jak se zapojit, bylo doplněno interaktivními hrami, díky
například při svačinách mají příležitost nimž si děti mohly prakticky vyzkoušet,
samy si namazat pomazánky na pečivo, co se právě naučily.
což jim umožňuje nejen zlepšit jemnou
motoriku, ale i upevnit samostatnost Program nejen rozšířil obzory dětí, ale
při rozhodování, co si na pečivo dají. také jim ukázal, jak důležité je porozumět
Každý den se také učí, jak si nalít nápoje. odlišnostem druhých a jak s nimi citlivě
Důležitou součástí našeho přístupu je zacházet. Celý program byl velkým
příprava stolování, kdy mají děti možnost přínosem a obohacením pro všechny
obsloužit se samy u stolu, například si zúčastněné.
nalít polévku do talíře. Tento jednoduchý,
ale důležitý prvek podporuje jejich Zuzana Gellnerová
motorické dovednosti i jejich důvěru ve
vlastní schopnosti.
Lenka Delfina Živná