Page 16 - Chytrý zpravodaj - Vítkov 02/2025
P. 16

NOVÉ LEZECKÁ STĚNA - INVESTICE DO

      ROZVOJE POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ DĚTÍ



      V mateřské škole Husova jsme nedávno   pohybové aktivity  stimulují všechny
      postavili novou horolezeckou stěnu, která   svalové skupiny a  pohybové řetězce,
      bude přínosem pro rozvoj motorických   což přispívá k  celkovému zpevnění,
      dovedností našich dětí. Tento nový   zlepšení  koordinace  a   podporuje
                                           možnost navštěvovat také třídy našich  SVĚT NESLYŠÍCÍCH
      prvek herny byl vybrán s  ohledem na   správné držení těla. Lezeckou stěnu mají
      specifické potřeby dětí, přičemž byl
      kladen důraz na ergonomii a bezpečnost.   odloučených MŠ.
      Lezení na horolezecké stěně má pozitivní                                   V POHÁDCE
      vliv  na  rozvoj  hrubé  motoriky.  Tyto   Lenka Delfina Živná
                                                                                 Ve středu 15. ledna jsme ve třídě Žabiček
                                                                                 měli  jedinečnou  příležitost  zúčastnit  se
                                                                                 zážitkového programu „Svět neslyšících
                                                                                 v pohádce“, který děti zábavnou a zároveň
                                                                                 poučnou formou seznámil s  tématem
                                                                                 sluchového postižení. Program připravily
                                                                                 pracovnice organizace SAS TAMTAM
                                                                                 Ostrava, která se zaměřuje na pomoc
                                                                                 rodinám dětí se sluchovým postižením.















      SAMOSTATNOST


      DĚTÍ PŘI

      STRAVOVÁNÍ

                                                                                 Děti měly možnost dozvědět se, jaké
      V  našich mateřských školách klademe                                       mohou být příčiny a  druhy sluchových
      velký důraz na rozvoj samostatnosti                                        vad, jak se diagnostikují a jak lze sluchové
      dětí. Jedním z  důležitých aspektů, jímž                                   postižení kompenzovat. Velký zájem
      se věnujeme, je samostatné stravování.                                     vzbudila také ukázka znakového jazyka,
      Věříme, že děti, které mají možnost                                        který si děti mohly samy vyzkoušet.
      aktivně se zapojit do podávání pokrmů,
      nejen že získávají cenné dovednosti                                        Celý program probíhal formou vyprávění
      při manipulaci s  nádobím, ale jsou                                        o třech medvědích kamarádech – jeden
      mnohem motivovanější k  samotnému                                          z  nich byl slyšící, druhý nedoslýchavý
      stravování. V  rámci dne nabízíme                                          a třetí neslyšící. Toto poutavé vyprávění
      dětem  různé  možnosti,  jak  se  zapojit,                                 bylo doplněno interaktivními hrami, díky
      například při svačinách mají příležitost                                   nimž si děti mohly prakticky  vyzkoušet,
      samy si namazat pomazánky na pečivo,                                       co se právě naučily.
      což jim umožňuje nejen zlepšit jemnou
      motoriku, ale i  upevnit samostatnost                                      Program nejen rozšířil obzory dětí, ale
      při  rozhodování,  co  si  na  pečivo  dají.                               také jim ukázal, jak důležité je porozumět
      Každý den se také učí, jak si nalít nápoje.                                odlišnostem druhých a jak s nimi citlivě
      Důležitou součástí našeho přístupu je                                      zacházet. Celý program byl velkým
      příprava stolování, kdy mají děti možnost                                  přínosem a  obohacením pro všechny
      obsloužit  se  samy  u  stolu,  například  si                              zúčastněné.
      nalít polévku do talíře. Tento jednoduchý,
      ale důležitý prvek podporuje jejich                                        Zuzana Gellnerová
      motorické dovednosti i jejich důvěru ve
      vlastní schopnosti.

      Lenka Delfina Živná
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20