Page 12 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 12/2024
P. 12
3 Letem školním světem
Se Sdružením D podruhé…
Ve středu 20. listopadu k nám přijely Ja- vždy natáhnout ruce před sebe a vybrat museli začít znovu. a na minutu a půl jsme měli zadané té-
na a Alena z olomouckého Sdružení D. si „kořist“ a na tu se upřeně dívat, poma- Další hra byla ještě o něco víc náročněj- ma, o kterém jsme si měli povídat (např.
Přišly proto, abychom se jako třída na- lu se k ní přibližovat. „Kořist“ se musela ší. Taková smíšenina cukrkávy a mrazí- jaký chci mít život za 20 let). Pak se je-
učili spolupracovat, táhnout za jeden očima co nejupřeněji, nejnaléhavěji za- ka. Paní lektorka Jana se k nám otočila den z nás posunul doprava. Vytvořila se
provaz i tehdy, když jsou ve skupině tře- dívat na některého jiného hráče kolem zády a my jsme se snažili dostat na dru- nová dvojice. Takto si každý povídal té-
ba tací, co nám úplně nesedí. sebe. Hráč, kterého „kořist“ žádala o po- hý konec místnosti a zase zpátky. Jana měř s každým.
Jako první jsme si kolektivně psali jme- moc, musel říct jeho jméno (jméno „ko- se mohla ovšem otočit kdykoli, kdy Poté na nás čekaly „skupinovky“. Každý
novky. Fungovalo to tak, že každý za ně- řisti“) dřív, než k němu upír došel. Když chtěla. My jsme museli zkamenět, ale tým dostal námět na danou situaci a tu
kým přišel, řekl mu, jaké písmenko mu se upír dotkl „kořisti“ dřív, než „vyvole- v pozici, ve které bychom mohli určit, ja- měl ztvárnit, zkamenět v ní. Také jsme
má ten druhý napsat na jmenovku (le- ný“ stihl vyřknout jeho jméno, prohrál kou věc/postavu ztvárňujeme. Jana se měli vymyslet scénu z našeho podle nás
picí papírek) a navzájem si o sobě řekli a vyměnil se s upírem. Tato aktivita trva- pár z nás zeptala, co jsme. Samozřejmě nejlepšího školního výletu.
jednu informaci (např. Dnes jsem k sní- la zhruba patnáct minut. ten, kdo se pohnul, byl kámen a musel Nakonec jsme si společně shrnuli celý
dani měla cereálie s mlékem.). Další hra byla o tom, že jsme zůstali čekat, až mu někdo poklepe na rameno. tento program o spolupráci a týmovém
Pak jsme hráli hru jménem Upír. Jak hra v kruhu a snažili jsme se bez mluvení V tu chvíli ožil a mohl zase hrát. duchu, dali si zpětnou vazbu. Myslím, že
probíhala? Jeden si stoupnul doprostřed každý udělat jeden krok doprostřed. Další aktivitou, která na nás čekala, bylo to bylo pro naši třídu přínosné. Mně se
místnosti, ostatní se postavili do kruhu Když dva lidé udělali krok ve stejnou do- takové „kecací kolečko“, takové „minu- program líbil. J
kolem něj. Ten uprostřed byl upír, musel bu, byl to tzv. dvojkrok a všichni jsme tové rande“. Sedli jsme si do dvojice Alžběta Brabcová, 7. B
„Deutsch ist super“
V úterý 12. listopadu k nám do školy do-
razily na pozvání paní Dvorská z Vě-
decké knihovny v Olomouci spolu se stu-
dentkami Pedagogické fakulty Uni-
verzity Palackého. A kluci a holky ze
7. A a 7. B si s nimi mohli užít projekt
„Deutsch ist super“.
Ten vznikl pod záštitou Ústavu cizích
jazyků Slezské univerzity v Opavě v roce
2010. Jeho cílem bylo aktivně podpořit
na školách výuku německého jazyka. Dí-
ky spolupráci těchto jmenovaných in-
stitucí za podpory Goethe Institut Prag
se podařilo nabídnout tento motivační
program i školám v Olomouckém kraji.
Sedmáci si užili prima čas s němčinou,
studentky si pro ně připravily několik
stanovišť, na kterých ve skupinkách pl-
nili rozličné úkoly v podobě her, háda-
nek, křížovek, puzzle či přiřazování
obrázků k německým slovíčkům. Žáci se
během netradičního dopoledne setkali
s cizím jazykem, který je pro ně zatím
neznámý. Procvičili si to, co se naučili
během měsíců září a říjen, dozvěděli se
a naučili se i něco nového. Mohli hravou
a zábavnou formou zjistit, že se něm-
činy nemusí bát.

