Page 12 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 12/2024
P. 12

3                                                                                                       Letem školním světem
                                             Se Sdružením D podruhé…

       Ve středu 20. listopadu k nám přijely Ja-  vždy natáhnout ruce před sebe a vybrat   museli začít znovu.   a na minutu a půl jsme měli zadané té-
       na a Alena z olomouckého Sdružení D.   si „kořist“ a na tu se upřeně dívat, poma-  Další hra byla ještě o něco víc náročněj-  ma, o kterém jsme si měli povídat (např.
       Přišly proto, abychom se jako třída na-  lu se k ní přibližovat. „Kořist“ se musela   ší. Taková smíšenina cukrkávy a mrazí-  jaký chci mít život za 20 let). Pak se je-
       učili  spolupracovat,  táhnout  za  jeden   očima co nejupřeněji, nejnaléhavěji za-  ka. Paní lektorka Jana se k nám otočila   den z nás posunul doprava. Vytvořila se
       provaz i tehdy, když jsou ve skupině tře-  dívat na některého jiného hráče kolem   zády a my jsme se snažili dostat na dru-  nová dvojice. Takto si každý povídal té-
       ba tací, co nám úplně nesedí.  sebe. Hráč, kterého „kořist“ žádala o po-  hý konec místnosti a zase zpátky. Jana   měř s každým.
       Jako první jsme si kolektivně psali jme-  moc, musel říct jeho jméno (jméno „ko-  se  mohla  ovšem  otočit  kdykoli,  kdy   Poté na nás čekaly „skupinovky“. Každý
       novky. Fungovalo to tak, že každý za ně-  řisti“) dřív, než k němu upír došel. Když   chtěla. My jsme museli zkamenět, ale     tým dostal námět na danou situaci a tu
       kým přišel, řekl mu, jaké písmenko mu   se upír dotkl „kořisti“ dřív, než „vyvole-  v pozici, ve které bychom mohli určit, ja-  měl ztvárnit, zkamenět v ní. Také jsme
       má ten druhý napsat na jmenovku (le-  ný“ stihl vyřknout jeho jméno, prohrál    kou  věc/postavu  ztvárňujeme.  Jana  se   měli vymyslet scénu z našeho podle nás
       picí papírek) a navzájem si o sobě řekli   a vyměnil se s upírem. Tato aktivita trva-  pár z nás zeptala, co jsme. Samozřejmě   nejlepšího školního výletu.
       jednu informaci (např. Dnes jsem k sní-  la zhruba patnáct minut.  ten, kdo se pohnul, byl kámen a musel   Nakonec jsme si společně shrnuli celý
       dani měla cereálie s mlékem.).  Další  hra  byla  o  tom,  že  jsme  zůstali        čekat, až mu někdo poklepe na rameno.   tento program o spolupráci a týmovém
       Pak jsme hráli hru jménem Upír. Jak hra   v kruhu a snažili jsme se bez mluvení   V tu chvíli ožil a mohl zase hrát.   duchu, dali si zpětnou vazbu. Myslím, že
       probíhala? Jeden si stoupnul doprostřed   každý  udělat  jeden  krok  doprostřed.   Další aktivitou, která na nás čekala, bylo   to bylo pro naši třídu přínosné. Mně se
       místnosti, ostatní se postavili do kruhu   Když dva lidé udělali krok ve stejnou do-  takové „kecací kolečko“, takové „minu-  program líbil. J
       kolem něj. Ten uprostřed byl upír, musel   bu, byl to tzv. dvojkrok a všichni jsme   tové  rande“.  Sedli  jsme  si  do  dvojice         Alžběta Brabcová, 7. B






















                                                   „Deutsch ist super“

       V úterý 12. listopadu k nám do školy do-
       razily  na  pozvání  paní  Dvorská  z  Vě-
       decké knihovny v Olomouci spolu se stu-
       dentkami  Pedagogické  fakulty  Uni-
       verzity  Palackého.  A  kluci  a  holky  ze
       7. A a 7. B si s nimi mohli užít projekt
       „Deutsch ist super“.
       Ten vznikl pod   záštitou Ústavu cizích
       jazyků Slezské univerzity v Opavě v roce
       2010. Jeho cílem bylo aktivně podpořit
       na školách výuku německého jazyka. Dí-
       ky  spolupráci  těchto  jmenovaných  in-
       stitucí za podpory Goethe Institut Prag
       se podařilo nabídnout tento motivační
       program i školám v Olomouckém kraji.
       Sedmáci si užili prima čas s němčinou,
       studentky  si  pro  ně  připravily  několik
       stanovišť, na kterých ve skupinkách pl-
       nili rozličné úkoly v podobě her, háda-
       nek,  křížovek,  puzzle  či  přiřazování
       obrázků k německým slovíčkům. Žáci se
       během netradičního dopoledne setkali
       s cizím jazykem, který je pro ně zatím
       neznámý. Procvičili si to, co se naučili
       během měsíců září a říjen, dozvěděli se
       a naučili se i něco nového. Mohli hravou
       a zábavnou formou zjistit, že se něm-
       činy nemusí bát.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17