Page 19 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 11/2024
P. 19

DAIMLER TRUCK ČR                                                                                        TÝNECKÉ LISTY   19
                    Mercedes-Benz Trucks na veletrhu IAA

       V minulém čísle jsme vám slíbili repor-  Actros L
       táž  z  mezinárodního  veletrhu  užitko-
       vých  vozidel  IAA  Transportation  2024,   Zásadně  inovovaný  model  Actros  L,
       který proběhl v září v Hannoveru. Také   který  na  veletrhu  IAA  Transportation
       jsme přinesli zprávu, že v rámci veletrhu   slavil svou výstavní premiéru, dostává
       byl  mezinárodním  truckem  roku  2025   kabinu řidiče ProCabin.  Ta se vyznačuje
       vyhlášen náš eActros 600, což je velký   futuristickým  vnějším  designem,  opti-
       úspěch. Pojďme se tedy nyní podívat na   malizovanou  aerodynamikou  i  mnoha
       hlavní novinky naší značky, které mohli
       návštěvníci veletrhu nejen vidět na na-
       šem stánku, ale řadu z nich i vyzkoušet
       při testovacích jízdách přímo z výstavní
       haly.
       Na stánku Mercedes-Benz v hale 19/20
       hannoverského  výstaviště  návštěvníci
       mohli vidět nejen eActros 600 v prove-
       dení tahač návěsů,  ale i podvozek 6x2
       s mrazírenskou nástavbou. Dalším ex-
       ponátem byl Actros L, tedy vozidlo s kla-                                                Actros L
       sickým naftovým pohonem a s kabinou                           palivovými články. Vývojový tým společ-  a  provoz  elektrifikovaných  dep  spedi-
       ProCabin – to je kabina z eActrosu 600,                       nosti Daimler Truck obdrží při této spolu-  térů,  ale  také  průmyslových  podniků.
       použitá  téměř  identicky  na  dieselové                      práci cenné poznatky z provozu náklad-  Součástí  nabídky  je  mimo  jiné  Fleet-
       vozidlo.  Zákazníci  si  mohou  Actros  L        Actros L - pracoviště řidiče  ních vozidel poháněných zkapalněným   board  Charge  Management,  který
       s novou kabinou již objednávat, výroba   komfortními  prvky.  Vozidlo  disponuje   vodíkem v reálných podmínkách. Sou-  umožňuje komplexní přehled všech in-
       začne ještě letos. Dalšími exponáty pak   hospodárnými motory, vysokou úrovní   časně získá jasné představy o požadav-  terakcí mezi nákladními vozidly s aku-
       byl eletrický komunální speciál eEconic   jízdní dynamiky a nejnovějšími asisten-  cích  zákazníků,  které  může  následně   mulátorovým elektrickým pohonem ve
       a  v  neposlední  řadě  prototyp  GenH2   čními systémy. Prodloužení přední par-  zohlednit  při  vývoji  sériově  vyráběné   vozovém parku a firemními nabíjecími
       Truck s vodíkovým pohonem palivovými   tie  a  další  aerodynamická  opatření   verze.       stanicemi, Charging Card, jež umožňuje
       články.                        přinesly  snížení  spotřeby  paliva  až                       bezhotovostní nabíjení na cestách, a fi-
                                                                                                    nancování nabíjecí infrastruktury.
                                                                                                       Daimler Truck ukazuje
                                                                                                       výhled na softwarově
                                                                                                         definovaná vozidla
                                                                                                    Kromě  dekarbonizace  dopravy  zamě-
                                                                                                    řuje Daimler Truck pohled do vzdálenější
                                                                                                    budoucnosti  také  v  oblasti  digitální
                                                                                                    transformace a na cestě k softwarově
                                                                                                    definovaným užitkovým vozidlům hodlá
                                                                                                    převzít vůdčí roli. Nejnovější generace
                                                                                                    nákladních vozidel, reprezentované na-
                                                                                                    příklad modely eActros 600 a Actros L,
                                                                                                    disponují  již  evolučně  vylepšovanou
                                                                                                    mechatronickou  architekturou,  která
                                                                                                    dokáže zpracovávat data až 20krát vět-
                                                                                                    ší rychlostí než dosud.
                                                                                                    Softwarově  definovaná  vozidla  budou
                                                                                                    nabízet na míru střižené aplikace, jak od
                                                                                                    společnosti Daimler Truck, tak i od zá-
                                                                                                    kazníků  a  nezávislých  poskytovatelů,
                                                                                                    s novými funkcemi pro nákladní vozidla
                                                                                                    a autobusy, které dalece převyšují sou-
                                 Tři tahače, tři různé pohony - nafta, elektřina, vodík
                                                                                                    časný stav – především z hlediska bez-
               eActros 600            o  3  procenta.  Pro  některé  verze  bude   TruckCharge      pečnosti, komfortu a hospodárnosti. Zá-
                                      dostupný  i  nově  optimalizovaný  hnací                      klad pro realizaci této vize vytvoří plá-
       Podrobné informace o světové premiéře   řetězec, tvořený převodovkou G291-12   Daimler Truck se zahájením veletrhu IAA   novaný  společný  podnik  společností
       tohoto modelu jsme přinesli v loňském   a zadní nápravou se stálým převodem   uvádí v Evropě novou značku TruckChar-  Daimler Truck a Volvo Group. Cíl spočívá
       listopadovém čísle Týneckých listů. V le-  2.278,  který  zajišťuje  nejen  znatelně   ge,  která  zákazníkům  po  zakoupení   ve společném vývoji platformy pro soft-
       tošním čísle 8 jsme informovali o trans-  vylepšený  pocit  z  jízdy  především  při   elektrického  nákladního  vozidla  zajistí   warově definovaná vozidla, jež se stane
       evropském testu na více než 15000 km,   zrychlování  ve  stoupáních,  nižší  rych-  jednoduchý a ziskový přechod na elek-  pro užitková vozidla průmyslovým stan-
       který tato vozidla v červnu zdárně do-  lost při manévrování, a také tišší a pří-  tromobilitu.  Společnost  pod  názvem   dardem,  a  tím  potenciálně  i  pro  další
       končila  s  rekordně  nízkou  průměrnou   jemnější  jízdu  díky  nižším  provozním   TruckCharge  soustředí  komplexní  na-  partnery a zákazníky.
       spotřebou  103  kWh  na  100  km.  Nyní     otáčkám při rychlosti 80 km/h, což navíc   bídku v oblasti elektrické infrastruktury
       se  dočkáme  zahájení  výroby  modelu   přispívá k dalšímu snížení spotřeby pa-  a  nabíjení  elektrických  nákladních  vo-  Připravil David Chleboun,
       eActros 600 – do konce tohoto roku bude   liva.               zidel,  tzn.  poradenství,  infrastrukturu      Daimler Truck ČR
       ve výrobním závodu ve Wörthu vyrobe-
       na první série vozidel, na která již čekají   GenH2 Truck
       zákazníci. eActros 600 se má stát rozho-
       dujícím modelem pro co nejrychlejší de-  Vystavené vozidlo je držitelem rekordu,
       karbonizaci dálkové dopravy, na níž při-  kdy na jednu náplň nádrží na kapalný
       padají dvě třetiny lokálních emisí CO  ze   vodík  ujelo  1047  km.  Po  intenzivních
                                 2
       silniční nákladní dopravy. Vysoká kapa-  testech na zkušebním polygonu a na ve-
       cita  sady  akumulátorů,  více  než  600   řejných  silnicích  se  vozidla  Mercedes-
       kilowatthodin, umožňuje spolu s novou,   Benz GenH2 Truck nyní nacházejí v po-
       mimořádně  hospodárnou  elektrickou   kročilé fázi vývoje, takže mohou být již
       hnací nápravou z vlastního vývoje do-  nasazována  při  plnění  různých  úkolů
       jezd 500 kilometrů na jedno nabití a za   v  každodenním  logistickém  provozu.
       určitých  podmínek  může  tento  dojezd   Daimler Truck nedávno zahájil zkušební
       být i výrazně překonán. Model eActros   provoz  pěti  vozidel  Mercedes-Benz
       600 bude schopen s jedním dobitím ujet   GenH2  Truck  ve  službách  společností
       za den výrazně více než 1000 kilometrů,   Air  Products,  Amazon,  Holcim,  INEOS
       což umožní nabíjení během legislativou   a Wiedmann & Winz. Uvedení zákazníci
       předepsaných přestávek pro odpočinek   tak mají již nyní možnost získat během
       řidiče  –  za  předpokladu  dostupnosti   přibližně jednoleté zkušební fáze prak-
       nabíjecích stanic.             tické  zkušenosti  s  dopravou  zajišťova-
                                      nou  nákladním  vozidlem  poháněným        Testovací flotila vodíkových tahačů GenH2 Truck
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24