Page 7 - Chytrý zpravodaj - Velký Týnec 03/2024
P. 7
STAROSTOVO SLOVO TÝNECKÉ LISTY 7
na vaši výtku tváří, jak na ni reaguje řečí še názory a výtky, byť seberozumnější, mi výše popsanými fázemi a pořád jsme tech až tak moc nezáleží, jen chce dělat
těla i jak pohotově a chytře (nebo n- ztratí dost velké procento své původní svému dítěti nepomohli, je na čase dusno (i když i ten si to dusnu rád vy-
opak úplně pitomě) argumentuje na váhy. zatroubit ke skutečnému útoku, přičemž chutná až do konce)! Sakra, vždyť už jen
svou obhajobu. A z toho poznáte oprav- Naprosto klíčová je ale v tomto bodě ješ- tady už klidně může platit to staré zná- nekonečný seznam případů, kdy to
du hodně a hned budete mít lepší pře- tě jedna věc… Poslouchat se navzájem mé, že „v lásce a válce je dovoleno vše“. přesně tímto stylem odnesli i učitelé
hled o tom, kde je zakopaný pes. Třeba a být přístupný argumentům protistrany Pokud jsme si totiž i nadále stoprocent- dobří, proti kterým byla akorát vedena
je prostě jen nezkušená, nebo je to celé (a ano, opět to platí samozřejmě pro oba ně jistí, že máme tu čest se špatným štvavá kampaň rozmazlených a zpovy-
nějaký komunikační šum a situace ve tábory). Ono totiž ne vždycky je všechno učitelem, který dětem škodí a vaše kaných rodičů, jasně hovoří pro to, že ti
třídě není taková, jakou vám vaše dítě takové, jaké to na první pohled vypadá výtky na svou adresu ignoruje či baga- opravdu mizerní, musí ze školství vy-
líčí… Ale možná je to ve skutečnosti a svět vašeho dítěte u vás doma a svět telizuje, přichází ten pravý čas rozjet boj letět jak rakety! Stačí je jen vyslat na
ještě horší, než jste si mysleli a ona je vašeho dítěte ve škole se od sebe někdy ve velkém. Bohužel, mnoho rodičů mís- oběžnou dráhu.
jen líná arogantní mrcha, která se v sa- diametrálně liší. A vy a učitel/ka patříte to toho právě zde polevuje, nebo to Ale to musíte udělat vy, protože stěžo-
dismu vyžívá. To ale nezjistíte, když o ní každý do toho svého světa, přičemž už rovnou vzdává s tím, že „to nemá cenu, vání na internetu, nebo kafrání v kavár-
napíšete něco ošklivého na školní fa- to samo o sobě může vyvolat třenice protože už ro řeším několik týdnů a k ni- ně s ostatními matkami/v hospodě
cebook, nebo poběžíte rovnou za ředi- a konflikty, které jsou vlastně úplně čemu to nevede“. Omyl. ZATÍM to k ni- s ostatními otci vám nijak nepomůže. To
telem a ten to s ní bude řešit sám, po- zbytečné. Příkladem může být to, že čemu nevedlo, protože šlo především nikdy nepomáhá, i když je to v Čechách
zději a za zavřenými dveřmi. Nemluvě spoustě rodičů se nelíbí, že učitelé si o oťukávání soupeře. Teď je ale čas se do tak oblíbený národní sport. Stačí jen ne-
o tom, že jí tím poskytnete dost času se stěžují na chování jejich dětí v kolektivu toho opřít a začít tvrdě požadovat ná- polevit, nenechat se ukolébat ani otrávit
připravit a srovnat si všechno v hlavě a namítají, že „Pepíček doma nic tako- pravu. A hlavně… Teď už to udělat a jít si tvrdě za svým, protože bojujete za
(a třeba i jinde, např. likvidací důkazů vého nedělá, takže učitelka lže a za- klidně můžete, protože pokud jste se své dítě, a to má smysl! A protože
v podobě těžkých písemek). sedla si na něj“. No jo, jenže doma Pe- řídili předešlými body, máte za sebou špatný učitel, to je vážně problém a nik-
píček jaksi není v tom kolektivu, a i když nejen další stoupence z řad rodičů (a ně- do se nesnaží tvrdit, že ne. Pro vás ro-
3) Řešte situaci s chladnou hlavou náhodou třeba je (např. při návštěvě kdy i ostatních pedagogů, protože fakt diče, pro vaše děti i pro nás ostatní
a totéž chtějte i po pedagogovi. či na hřišti), je to úplně jiný kolektiv neplatí, že jsme všichni jeden gang pedagogy to prostě malér je. A taky pro
Ano, chápu, že tohle je někdy těžké s jinými pravidly a jiným fungováním a jen si navzájem kryjeme záda, na-pak, studenty, kteří by se našimi kolegy
(zvláště pro milující rodiče), ale je to než ten školní. A právě proto je důležité ti lepší z nás ty horší z duše nesnáší, teprve chtěli stát. Pokud totiž jako rodiče
nutné. A i když emoce jsou mrchy a do- se navzájem vyslechnout a pokusit se protože jim kazí pověst), ale také do- uvěříte těm kecům, že většina učitelů je
káží hodně zamíchat kartami, neměli na problém podívat i očima toho dru- statek důkazů k podpoření svých špatných a nedá se s tím nic dělat
byste se jimi nechat unést. Vztek za- hého, který si na nikoho nezasedl, jen tvrzení. (a nedej bože budete tyhle hemzy bez
temňuje rozum i zdravý úsudek, a prá- prostě zažívá něco, co ten první nikdy A v tomto bodě už se to zveřejnění důkazů šířit dál), tihle studenti nám
vě proto je třeba mít neustále na pa- nezažije. No jo, řeknete si asi, ale co a rozmáznutí problému vyloženě nabízí! utečou a za pár let nebude mít kdo učit.
měti, že i kdybyste měli pocit, že učitel když si opravdu na dítě zasedl. A ano, A že máte, oproti předešlým generacím Peníze ani pohodová, klidná práce totiž
vašemu dítěti vážně hodně škodí a za- i to se může samozřejmě stát! Ale rodičů, sakra široké pole působnosti! nové lidi do školství nenalákají, protože
sloužil by si za to pořádně „do těla“, právě proto je to vzájemné naslouchání Sociální sítě, maily, zprávy, petice, jednoduše nestačí, nebo jsou lživé. Musí
řešíte celou věc proto, abyste ji vyřešili tak důležité, protože jedině tak poznáte, rodičovské spolky… A tak dále a tak to udělat určitá prestiž, a hlavně vstříc-
a svému dítěti pomohli. Ne abyste se že učitelka mele nesmysly a argumen- dále! A když to nepomůže, pořád je tu ný přístup společnosti. A ten je zase
tomu „pitomému kantorovi“ pomstili, tuje naprosto scestně. A jedině pak i youtube, podcasty, rádio, televize! možný jedině tehdy, když se zrno oddělí
vykoupali ho v tom a měli nad ním budete mít jistotu, že máte pravdu a že A samozřejmě také vedení školy, které od plev a špatní pedagogové budou vy-
navrch. Snažte se proto jednat v klidu, se nemůže stát, že budete za megeru, v době, kdy je tak snadné ho vyměnit, mýceni. Takže jak vidíte, je to začaro-
věcně a neustále zůstávat u meritu věci. která řeší nesmysly a svým zásahem opravdu nebude krýt prokazatelná vaný kruh. A prolomit ho, to je na nás
A totéž samozřejmě požadujte i od něho svému dítěti spíš ublíží, než pomůže. pochybení, nebo dokonce skutková všech. A na vás, jako na rodičích nej-
nebo od ní, protože není nic horšího, než A v neposlední řadě… Pokud si od peda- provinění proti vlastním žákům. A když více!
když se do krve pohádáte a zamotáte do goga nic nedáte vysvětlit, nebudete mít nějakou obří náhodou selže i to, tak je
slovní přestřelky i osobní urážky a inzul- ani žádný důkaz pro případné pozdější tu ještě zřizovatel školy, inspekce, Emma33
tace. Tím vůbec žádného posunu k lep- drtivější kroky na jeho eliminaci, ke kte- hygiena, MŠMT… No safra, to by bylo, https://medium.seznam.cz/clanek/emma33-spatny-ucitel-jak-
ho-jako-rodic-spravne-konfrontovat-a-zneskodnit-
šímu nedosáhnete a co hůř… Pokud vás rým se dostaneme v dalším bodě… aby to nebylo! S tímhle vším v zádech 44902?utm_campaign=&utm_medium=z-
boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop
takhle „řešit problém“ uslyší někdo třetí nemá na skutečně špatné učitele, _source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_ver
(a je celkem fuk, zda to bude někdo 4) Problém se nepodařilo vyřešit kterým je možné jejich neprofesionální t_id=&source=hp&seq_no=3
z pedagogického sboru, vedení školy, a přetrvává. Je to konec? a toxické chování k žákům dokázat,
žáků, rodičů, nebo náhodných kolem- Ne, není to konec! Naopak, měl by to být žádnou páku jedině totální mimoň, nebo
jdoucích), tak se totálně ztrapníte a va- začátek, protože pokud jsme prošli vše- někdo, komu vlastně na vlastních dě-
Kuriozity
Čtenář Týneckých listů v New Yorku Krize psí identity