Page 5 - Chytrý zpravodaj - Tuchoměřice 01/2025
P. 5
DOPRAVA T z 01/25
to tak dopadne, budou autobusy 312 a 356 na
Bořislavku pořád nejrychlejším řešením.
Dráty do Středokluk a vlak do Přílep
Se stavbou nové železniční trati z Prahy do
Kladna, která je v tom středočeském úseku už
opravdu na spadnutí, souvisí i to, že nákladní
železniční dopravci prosadili elektrizaci naší
tratě od Hostivice do Středokluk. Aby vlaky
s leteckým palivem pro letiště mohly vozit pro-
vozně levnější elektrické lokomotivy. A elek-
trizovanou trať by mohly v budoucnu využít i
moderní vlaky pro cestující. Potud realita příš-
tích několika let. A teď vize. Velkým problé-
mem je spojení Velkých Přílep s Prahou, které
jsou větší a větší a silnice ucpanější a ucpanější.
Kraj tu prověřoval tramvajovou trať, ale lépe
vychází postavit od Lichocevsi odbočku naší
železniční tratě do Přílep. „Rádi bychom do-
sáhli vybudování odbočky na Přílepy v rámci
modernizace tratě, kterou se na letiště vozí
paliva,“ řekl na začátku prosince Petr Borecký
s tím, že tuto trasu by měla obsluhovat dnešní
vlaková linka S54. Jako první o tom psal deník
Zdopravy.cz. Interval v úseku Hostivice–Li-
choceves by měl být 30 minut ve špičce a 60 První návrh Středočeského kraje na novou železniční trať do Velkých Přílep. Poloha
minut mimo špičku. A to už nás v Tuchomě- tratě je zatím ilustrační, kraj bude teprve o jejím přesném vedení jednat s obcemi.
řicích zajímá. Rychlý moderní vlak, co jede po
půl hodině by totiž zastavoval i na naší zastávce
a s jedním přestupem v Jenči bychom dojeli za
pár desítek minut až do centra Prahy. Na něj
by pak mohl na naší vlakové zastávce navazo-
vat autobus, který by jel do centra Tuchomě-
řic. Nová zastávka by vznikla také v Lichoce-
vsi, která se v dalších letech výrazně rozroste.
Tramvaj do Horoměřic a Statenic
Pro Horoměřice a Statenice pak kraj řeší no-
vou tramvajovou trať. Praha protáhne tramva-
je z Podbaby na Suchdol. A právě tyto tram-
vajové linky by měly jet dále do Horoměřic
anebo také do Roztok. Uvádí první vize kraje.
„Kapacitní tramvajové spojení do populačně
rostoucích Horoměřic zároveň nabídne do-
pravní obsluhu i části severně ležících State-
nic,” řekl radní Borecký. Tato tramvajová trať
by měla pět zastávek a byla by od Tuchoměřic
co by kamenem dohodil. Vlastně hned za le-
sem. Detail vidíte na mapě. Další tramvajová
trať by pak vedla se Suchdola směrem na Úně-
tice a Roztoky.
Zatímco nový vlak do Přílep a tramvaj do
Horoměřic jsou zatím jen skicou na papíře,
ukazují, jak Středočeský kraj uvažuje. Naopak Tuchoměřice
vlak na letiště je realita, která se staví. Otázkou
je, jaký rok bude v kalendáři v okamžiku, kdy
bude pro nás v Tuchoměřicích skutečně pou-
žitelný až do centra Prahy. První návrh Středočeského kraje tramvajové tratě do Horoměřic a Statenic a
také do Roztok u Prahy.
Středočeský kraj | Ondřej Kubala
www.outuchomerice.cz 5
06.01.2025 21:32
tluchoměřice_07_2024.indd 5
tluchoměřice_07_2024.indd 5 06.01.2025 21:32