Page 6 - Chytrý zpravodaj - Troubsko 12/2024
P. 6
INFORMACE Z OBECNÍHO ÚŘADU
REAKCE JIHOMORAVSKÉHO KRAJE NA NAŠE PŘIPOMÍNKY K NÁVRHU
ŽELEZNIČNÍHO JÍZDNÍHO ŘÁDU
protože tyto vlaky mají pevné nějakou zvláštní přítěž. Strojve-
technologické časy v Brně a také doucí před takovou zastávkou
v Zastávce u Brna kvůli přípojným sníží rychlost vlaku, a pokud je
vazbám. na nástupišti přítomen cestující,
Obec Troubsko je obsluhována vlak zastaví. Pokud cestující
kromě železniční dopravy zejmé- v zastávce na znamení vystupuje,
na autobusovými linkami 51 stiskne ve vlaku k tomu určené
(od prosince ponese označení 161), tlačítko (obdobně jako v auto-
403 a 404, ve špičce se jedná až o busu). Z důvodu jednotnosti
Vážená paní starostko, 4 spoje za hodinu. Na rozdíl systému a snadnému zapama-
v návaznosti na ukončení od vlaku autobusy obsluhují celé tování cestujícími je režim na zna-
přípravy železničního jízdního území obce. Z hlediska plnění mení nově i na železnici zaveden
řádu 2024/2025 zasíláme vysvě- standardu dostupnosti veřejné pro všechny vlaky v průběhu dne.
tlení k Vašim připomínkám osobní dopravy Plánu dopravní Uvádět všechny obsluhované
k obsluze obce Troubsko veřejnou obslužnosti JMK je při započítání zastávky na informačních tabulích
dopravou. železniční i autobusové dopravy není z hlediska jejich počtu
Po provedené modernizaci trati frekvence spojů dodržena více než a velikosti informačních panelů
se na úseku Zastávka u Brna – dostatečně. možné. Zejména pak ne na těch
Brno, hl. n., navyšuje rozsah V sousedních Ostopovicích na nástupištích spravovaných
dopravy. Nově budou ve špičkách se nová vlaková zastávka nachází Správou železnic. Cestující má
pracovních dnů vedeny tři páry ve středu obce v docházkové možnost si trasu spoje ověřit podle
vlaků linky S4 za hodinu. vzdálenosti většiny občanů. jízdního řádu nebo vyhledávače
Dopravní model obsahuje vlaky V Troubsku tomu tak není, zdejší spojení. Nově si pak spojení může
zrychleného a zastávkového vlaková zastávka je v dosahu dohledat a ověřit i ve validátoru
segmentu. Vlaky zrychleného pouze cca poloviny obce a zbylou instalovaném přímo na nástupišti.
segmentu slouží pro obsluhu část musí nadále plně obsluhovat Vážená paní starostko, Vaše
stěžejních míst poptávky s auto- autobusy. Na rozdíl od ostatních připomínky jsme při přípravě
busovými přípoji a také pro obcí na trase Brno – Zastávka (jako železničního jízdního řádu
přepravu cestujících z úseku jsou Ostopovice, Rosice, Zastávka) 2024/2025 zvážili, ale s ohledem
Třebíč – Zastávka. Účelem zry- nebude v Troubsku nijak omezena na nastavenou koncepci vlakové
chleného segmentu je nabídnout autobusová doprava. Naopak dopravy na lince S4 IDS JMK jsme
co největšímu počtu cestujících co linka 404 bude přesměrována je nemohli realizovat. Věříme
nejrychlejší spojení, tím je z Troubska přes Bosonohy (mimo však, že se nám problematiku
motivovat k využívání veřejné Ostopovice) ke kampusu Bohu- podařilo objasnit a že přijmete
dopravy a tedy maximalizovat její nice, čímž posílí linku 51 (161) již naše vysvětlení s pochopením.
výslednou atraktivitu. nyní vedenou ke kampusu a zkrátí
Zastávka Troubsko bude obslu- cestu do Brna.
hována zastávkovým segmentem, Účelem zastavování v režimu vedoucí odboru dopravy
a to v intervalu 60 minut v prů- na znamení je především zvýšení JMK
běhu celého dne a týdne. Oproti plynulosti a přesnosti provozu. Při
současnosti tak zůstává rozsah eventuálním nezastavení spoje
obsluhy stejný ve špičkách, zvyšu- v zastávce na znamení totiž vzniká
je se však mimo špičku a o víken- časová úspora, která může být
dech, neboť v těchto obdobích bylo využita pro eliminaci případného
Troubsko obsluhováno železniční zpoždění. Této možnosti je běžně
d o p r a v o u j e n v i n t e r v a l u využíváno u vlaků stejně jako
120 minut. Další zastavení vlaků u autobusů, přímo v Troubsku
v Troubsku ve směru špičky (tedy jsou na znamení téměř všechny
ráno do Brna a odpoledne z Brna) zastávky už nyní. Pro nastupující
není ani technologicky možné, cestující tento režim neznamená
6 Troubský hlasatel – prosinec 2024