Page 6 - Chytrý zpravodaj - Troubsko 12/2024
P. 6

INFORMACE Z OBECNÍHO ÚŘADU
         REAKCE JIHOMORAVSKÉHO KRAJE NA NAŠE PŘIPOMÍNKY K NÁVRHU
         ŽELEZNIČNÍHO JÍZDNÍHO ŘÁDU

                             protože  tyto  vlaky  mají  pevné   nějakou  zvláštní  přítěž.  Strojve-
                             technologické  časy  v  Brně  a  také   doucí  před  takovou  zastávkou
                             v Zastávce u Brna kvůli přípojným   sníží  rychlost  vlaku,  a  pokud  je
                             vazbám.              na  nástupišti  přítomen  cestující,
                               Obec  Troubsko  je  obsluhována   vlak  zastaví.  Pokud  cestující
                             kromě  železniční  dopravy  zejmé-  v  zastávce  na  znamení  vystupuje,
                             na  autobusovými  linkami  51   stiskne  ve  vlaku  k  tomu  určené
                             (od prosince ponese označení 161),   tlačítko  (obdobně  jako  v  auto-
                             403 a 404, ve špičce se jedná až o   busu).  Z  důvodu  jednotnosti
          Vážená paní starostko,  4  spoje  za  hodinu.  Na  rozdíl   systému  a  snadnému  zapama-
          v  návaznosti  na  ukončení   od  vlaku  autobusy  obsluhují  celé   tování cestujícími je režim na zna-
         přípravy  železničního  jízdního   území  obce.  Z  hlediska  plnění   mení  nově  i  na  železnici  zaveden
         řádu  2024/2025  zasíláme  vysvě-  standardu  dostupnosti  veřejné   pro všechny vlaky v průběhu dne.
         tlení  k  Vašim  připomínkám   osobní  dopravy  Plánu  dopravní   Uvádět  všechny  obsluhované
         k obsluze obce Troubsko veřejnou   obslužnosti  JMK  je  při  započítání   zastávky na informačních tabulích
         dopravou.           železniční  i  autobusové  dopravy   není  z  hlediska  jejich  počtu
          Po provedené modernizaci trati   frekvence spojů dodržena více než   a  velikosti  informačních  panelů
         se  na  úseku  Zastávka  u  Brna  –   dostatečně.  možné.  Zejména  pak  ne  na  těch
         Brno,  hl.  n.,  navyšuje  rozsah   V  sousedních  Ostopovicích   na  nástupištích  spravovaných
         dopravy. Nově budou ve špičkách   se nová vlaková zastávka nachází   Správou  železnic.  Cestující  má
         pracovních  dnů  vedeny  tři  páry   ve  středu  obce  v  docházkové   možnost si trasu spoje ověřit podle
         vlaků  linky  S4  za  hodinu.   vzdálenosti  většiny  občanů.   jízdního  řádu  nebo  vyhledávače
         Dopravní  model  obsahuje  vlaky   V  Troubsku  tomu  tak  není,  zdejší   spojení. Nově si pak spojení může
         zrychleného  a  zastávkového   vlaková  zastávka  je  v  dosahu   dohledat  a  ověřit  i  ve  validátoru
         segmentu.  Vlaky  zrychleného   pouze cca poloviny obce a zbylou   instalovaném přímo na nástupišti.
         segmentu  slouží  pro  obsluhu   část  musí  nadále  plně  obsluhovat   Vážená  paní  starostko,  Vaše
         stěžejních  míst  poptávky  s  auto-  autobusy.  Na  rozdíl  od  ostatních   připomínky  jsme  při  přípravě
         busovými  přípoji  a  také  pro   obcí na trase Brno – Zastávka (jako   železničního  jízdního  řádu
         přepravu  cestujících  z  úseku   jsou Ostopovice, Rosice, Zastávka)   2024/2025  zvážili,  ale  s  ohledem
         Třebíč  –  Zastávka.  Účelem  zry-  nebude v Troubsku nijak omezena   na  nastavenou  koncepci  vlakové
         chleného  segmentu  je  nabídnout   autobusová  doprava.  Naopak   dopravy na lince S4 IDS JMK jsme
         co největšímu počtu cestujících co   linka  404  bude  přesměrována   je  nemohli  realizovat.  Věříme
         nejrychlejší  spojení,  tím  je   z  Troubska  přes  Bosonohy  (mimo   však,  že  se  nám  problematiku
         motivovat  k  využívání  veřejné   Ostopovice)  ke  kampusu  Bohu-  podařilo  objasnit  a  že  přijmete
         dopravy a tedy maximalizovat její   nice, čímž posílí linku 51 (161) již   naše vysvětlení s pochopením.
         výslednou atraktivitu.  nyní vedenou ke kampusu a zkrátí
          Zastávka Troubsko bude obslu-  cestu do Brna.
         hována  zastávkovým  segmentem,   Účelem  zastavování  v  režimu   vedoucí odboru dopravy
         a  to  v  intervalu  60  minut  v  prů-  na  znamení  je  především  zvýšení   JMK
         běhu  celého  dne  a  týdne.  Oproti   plynulosti a přesnosti provozu. Při
         současnosti  tak  zůstává  rozsah   eventuálním  nezastavení  spoje
         obsluhy stejný ve špičkách, zvyšu-  v zastávce na znamení totiž vzniká
         je se však mimo špičku a o víken-  časová  úspora,  která  může  být
         dech, neboť v těchto obdobích bylo   využita  pro  eliminaci  případného
         Troubsko  obsluhováno  železniční   zpoždění.  Této  možnosti  je  běžně
         d o p r a v o u  j e n  v  i n t e r v a l u   využíváno  u  vlaků  stejně  jako
         120  minut.  Další  zastavení  vlaků   u  autobusů,  přímo  v  Troubsku
         v Troubsku ve směru špičky (tedy   jsou  na  znamení  téměř  všechny
         ráno do Brna a odpoledne z Brna)   zastávky  už  nyní.  Pro  nastupující
         není  ani  technologicky  možné,   cestující  tento  režim  neznamená
          6                                        Troubský hlasatel – prosinec 2024
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11