Page 22 - Chytrý zpravodaj - Troubsko 06/2024
P. 22
STAVEBNÍ PRÁCE V OBCI
P rojektové dokumentace
Nově má obec kompletně hotové nikace ul. Hraničky a opravu komu- Finišují práce na odpočinkové zóně
projektové dokumentace na chodník nikace ul. Polní (u stavebního dvora). pod kostelem.
ul. Národního odboje, opravu komu- Volánek Vítězslav
V ysokorychlostní železniční trať na území Troubska
Vážení spoluobčané, 800 metrů jižně od toho současného. dali v rámci aktualizace Zásad územ-
přináším vám zde informace o dal- S tím je také spojena trvající myšlenka ního rozvoje Jihomoravského kraje.
ším dění v záležitostech dopravních vybudování příměstského terminálu Plánovaná vysokorychlostní trať se
záměrů, které mají dopad na území Vídeňská, v místě křížení dálnice D1 navíc bude muset vypořádat s mno-
Troubska, konkrétně aktuálně medi- a rychlostní komunikace na Vídeň. ha úskalími, zejména s plánovanou
álně skloňované výstavby vysokorych- Zástupci investora, Správy želez- výstavbou komunikace známé jako
lostní železniční trati (označované ničních dopravních cest, nás od února „R43“, mimoúrovňovou dálniční kři-
zkratkou VRT). 2023 opakovaně navštívili a představi- žovatkou na území Bosonoh a Troub-
Cílem projektu je, mimo jiné, zkrá- li nám konkrétní varianty trasy, mající ska a horkovodem z Dukovan. Nelze
tit dostupnost mezi hlavními hospo- vazbu na území Troubska. Počáteční zapomenout ani na ochranu vodního
dářskými centry České republiky, což dobrý pocit z toho, že je maximální hospodářství, tedy podzemních pra-
pro nás znamená mezi Prahou, Brnem snaha investora vést trasu co nejšetr- menů vody, jak již dříve zaznělo na ve-
a Ostravou. Pro dosažení maximál- něji vůči obci a jejím obyvatelům, se řejném projednání s občany.
ního efektu má vysokorychlostní trať postupně vytrácela. V současné době Více informací lze nalézt také na:
kopírovat stávající dálnici D1 a vlaky u nás převládá pocit, že jde spíše o to https://1url.cz/buf73
na ní mají dosahovat rychlosti blížící vést trasu co nejšetrněji pro státní po- Závěrem doufám, že jsem vám po-
se 300 km za hodinu. Konkrétní traso- kladnu. Původní vedení v tunelech se mohl o něco více přiblížit tuto doprav-
vání vysokorychlostní trati v brněnské z důvodu špatného podloží postupně ní problematiku a že budeme společně
aglomeraci čekalo na výslednou podo- vyšplhalo na povrch. To je také důvo- úspěšní při hájení našich zájmů.
bu umístění nového brněnského vla- dem toho, že setrváváme na námitkách Milan Švejda,
kového nádraží, které má nakonec být proti VRT, které jsme z opatrnosti po- radní a zastupitel pro územní plán
E ektrizace trati Brno–Zastávka u Brna – 2. etapa
l
Rozsah stavby je vymezen mezi- a zpět. Obec Omice bude obsluhována • 8. 7. 2024–9. 8. 2024
staničními úseky Střelice – Tetčice kyvadlovou dopravou do ŽST Střelice. (demontáž přejezdu, rekonstrukce žel.
a Tetčice – Zastávka u Brna včetně V souvislosti s nickolejným provo- spodku a svršku, odvodnění a oprava
stanic Tetčice a Zastávka u Brna. Roz- zem železniční tratě bude prodlouže- komunikace)
sah rekonstrukce mezistaničních úse- na linka IDS JMK 421, která po dobu Železniční přejezdy v úseku
ků částečně zasahuje do ŽST Střelice výluky bude končit ve Střelicích místo Rosice–Zastávka
a do mezistaničního úseku Zastávka původního konce v Zastávce u Brna. 3. Rosice, Zbýšovská místní komuni-
u Brna – Rapotice. Za vlaky kategorie Sp a R bude vede- kace, žel. přejezd P3822
Zahájení stavby: 11/2022 na náhradní autobusová doprava již • 10. 7. 2024–13. 11. 2024
Ukončení stavby včetně z Brna, hl. n. do Náměště nad Oslavou (demontáž přejezdu, rekonstrukce žel.
předání dokladové části: 06/2025 bez jakýchkoliv zastavení po cestě. spodku a svršku, odvodnění a oprava
Nepřetržitá výluka: Uzavírky přejezdů včetně objízd- komunikace – nutná výstavba ostat-
30. 4. 2024–14. 12. 2024 ných tras ních SO před samotnou rekonstruk-
Náhradní autobusová doprava Železniční přejezdy v úseku cí přejezdu (opěrné zdi, přeložky IS
V době nepřetržité výluky Omice – Tetčice a úprava bočních komunikací v pro-
tj. 30. 4. 2024–14. 12. 2024 bude po 1. Omice III/3946, žel. přejezd P3818 storu žp) – nutný delší termín uzavírky
celé trase probíhat náhradní autobuso- • 9. 5. 2024–10. 5. 2024 4. Zastávka u Brna, Babická, II/395,
vá doprava. Vlaky ze směru Brno bu- (demontáž přejezdu včetně snesení žel. žel. přejezd P3823
dou končit v ŽST. Střelice z opačného svršku) • 28. 8. 2024–9. 10. 202
směru budou končit v ŽST Rapotice. • 12. 9. 2024.–25. 10. 2024 (demontáž přejezdu, rekonstrukce žel.
Mezi těmito stanicemi budou jezdit (rekonstrukce žel. spodku a svršku, spodku a svršku, odvodnění a oprava
autobusy na trase Střelice – Tetčice – odvodnění a oprava komunikace) komunikace)
Rosice – Zastávka u Brna – Rapotice 2. Tetčice II/394, žel. přejezd P3821 Správa železnic, s. o.
22 Troubský hlasatel | červen 2024