Page 22 - Chytrý zpravodaj - Troubsko 06/2024
P. 22

STAVEBNÍ PRÁCE V OBCI



             P rojektové dokumentace



               Nově má obec kompletně hotové    nikace ul. Hraničky a opravu komu-    Finišují práce na odpočinkové zóně
             projektové dokumentace na chodník   nikace ul. Polní (u stavebního dvora).  pod kostelem.
             ul. Národního odboje, opravu komu-                                                      Volánek Vítězslav

             V ysokorychlostní železniční trať na území Troubska



               Vážení spoluobčané,              800 metrů jižně od toho současného.   dali v rámci aktualizace Zásad územ-
               přináším vám zde informace o dal-  S tím je také spojena trvající myšlenka   ního rozvoje Jihomoravského kraje.
             ším dění v  záležitostech dopravních   vybudování příměstského terminálu   Plánovaná vysokorychlostní trať se
             záměrů,  které  mají  dopad  na  území   Vídeňská, v místě křížení dálnice D1   navíc bude muset vypořádat s  mno-
             Troubska,  konkrétně  aktuálně  medi-  a rychlostní komunikace na Vídeň.  ha úskalími, zejména s  plánovanou
             álně skloňované výstavby vysokorych-  Zástupci investora, Správy želez-  výstavbou komunikace známé jako
             lostní  železniční  trati  (označované   ničních dopravních cest, nás od února   „R43“, mimoúrovňovou dálniční kři-
             zkratkou VRT).                     2023 opakovaně navštívili a představi-  žovatkou na území Bosonoh a Troub-
               Cílem projektu je, mimo jiné, zkrá-  li nám konkrétní varianty trasy, mající   ska a horkovodem z Dukovan. Nelze
             tit dostupnost mezi hlavními hospo-  vazbu na území Troubska. Počáteční   zapomenout ani na ochranu vodního
             dářskými centry České republiky, což   dobrý pocit z  toho, že je maximální   hospodářství, tedy podzemních pra-
             pro nás znamená mezi Prahou, Brnem   snaha investora vést trasu co nejšetr-  menů vody, jak již dříve zaznělo na ve-
             a  Ostravou. Pro dosažení maximál-  něji vůči obci a jejím obyvatelům, se   řejném projednání s občany.
             ního efektu má vysokorychlostní trať   postupně vytrácela. V současné době   Více informací lze nalézt také na:
             kopírovat stávající dálnici D1 a vlaky   u nás převládá pocit, že jde spíše o to   https://1url.cz/buf73
             na ní mají dosahovat rychlosti blížící   vést trasu co nejšetrněji pro státní po-  Závěrem doufám, že jsem vám po-
             se 300 km za hodinu. Konkrétní traso-  kladnu. Původní vedení v tunelech se   mohl o něco více přiblížit tuto doprav-
             vání vysokorychlostní trati v brněnské   z důvodu špatného podloží postupně   ní problematiku a že budeme společně
             aglomeraci čekalo na výslednou podo-  vyšplhalo na povrch. To je také důvo-  úspěšní při hájení našich zájmů.
             bu umístění nového brněnského vla-  dem toho, že setrváváme na námitkách                    Milan Švejda,
             kového nádraží, které má nakonec být   proti VRT, které jsme z opatrnosti po-  radní a zastupitel pro územní plán
             E ektrizace trati Brno–Zastávka u Brna – 2. etapa
               l

               Rozsah stavby je vymezen mezi-   a zpět. Obec Omice bude obsluhována   •  8. 7. 2024–9. 8. 2024
             staničními  úseky  Střelice –  Tetčice   kyvadlovou dopravou do ŽST Střelice.  (demontáž přejezdu, rekonstrukce žel.
             a  Tetčice – Zastávka u  Brna včetně   V souvislosti s nickolejným provo-  spodku a svršku, odvodnění a oprava
             stanic Tetčice a Zastávka u Brna. Roz-  zem železniční tratě bude prodlouže-  komunikace)
             sah rekonstrukce mezistaničních úse-  na linka IDS JMK 421, která po dobu   Železniční přejezdy v úseku
             ků částečně zasahuje do ŽST Střelice   výluky bude končit ve Střelicích místo   Rosice–Zastávka
             a  do mezistaničního úseku Zastávka   původního konce v  Zastávce u  Brna.   3. Rosice, Zbýšovská místní komuni-
             u Brna – Rapotice.                 Za vlaky kategorie Sp a R bude vede-  kace, žel. přejezd P3822
             Zahájení stavby: 11/2022           na  náhradní  autobusová  doprava  již   •  10. 7. 2024–13. 11. 2024
             Ukončení stavby včetně             z Brna, hl. n. do Náměště nad Oslavou   (demontáž přejezdu, rekonstrukce žel.
             předání dokladové části: 06/2025   bez jakýchkoliv zastavení po cestě.  spodku a svršku, odvodnění a oprava
             Nepřetržitá výluka:                  Uzavírky  přejezdů včetně  objízd-  komunikace – nutná výstavba ostat-
             30. 4. 2024–14. 12. 2024           ných tras                           ních SO před samotnou rekonstruk-
             Náhradní autobusová doprava        Železniční přejezdy v úseku         cí přejezdu (opěrné zdi, přeložky IS
               V   době    nepřetržité  výluky  Omice – Tetčice                     a  úprava bočních komunikací v  pro-
             tj.  30.  4.  2024–14.  12.  2024 bude po   1. Omice III/3946, žel. přejezd P3818  storu žp) – nutný delší termín uzavírky
             celé trase probíhat náhradní autobuso-  •  9. 5. 2024–10. 5. 2024       4. Zastávka u Brna, Babická, II/395,
             vá doprava. Vlaky ze směru Brno bu-  (demontáž přejezdu včetně snesení žel.   žel. přejezd P3823
             dou končit v ŽST. Střelice z opačného   svršku)                        •  28. 8. 2024–9. 10. 202
             směru budou končit v ŽST Rapotice.   •  12. 9. 2024.–25. 10. 2024      (demontáž přejezdu, rekonstrukce žel.
             Mezi těmito stanicemi budou jezdit   (rekonstrukce žel. spodku a  svršku,   spodku a svršku, odvodnění a oprava
             autobusy na trase Střelice – Tetčice –   odvodnění a oprava komunikace)  komunikace)
             Rosice – Zastávka u Brna – Rapotice   2. Tetčice II/394, žel. přejezd P3821           Správa železnic, s. o.
           22     Troubský hlasatel  |  červen 2024
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27