Page 20 - Chytrý zpravodaj - Třešť 01-02 2022
P. 20
20 ŠKOLSTVÍ
Co nového ve škole
Jihlava a pro radost klientům Ve dnech od 16. listopadu do
Domu s pečovatelskou službou 3. prosince zasáhlo významně
v Třešti. do chodu školy šíření onemoc-
nění covid-19. Vysoký počet
Těžké téma holocaustu pojali pozitivních nálezů byl nejen
žáci z 9. A v českém jazyce u žáků školy, ale také u zaměst-
jednoduše — vytvořili si La- nanců, kterých v nejkritičtějším
Finger Family? No problem! pbooky o knize Deník Anne období chybělo až 18 (z toho
Takto pojali jednu prosincovou Frankové. Někteří povolili uzdu bylo 14 pedagogických). Díky
hodinu angličtiny žáci třetího fantazii a z obyčejného papíru vstřícnému přístupu celého
ročníku. Aby anglická písnička vyrobili letadlo, jiní pro změnu kolektivu se podařilo udržet
byla ještě o něco zajímavější, vystříhali vláček jedoucí do školu v chodu bez zavádění
vyrobily si děti papírové prsto- Osvětimi. V rámci projektu se mimořádných opatření. Za to
vé figurky a členy rodiny se tak mohli žáci sami vžít do dívky, patří velké poděkování všem
s nadšením naučily raz dva. která v jejich věku zažívala až zaměstnancům školy. Ocenění
nepředstavitelné děsy a hrůzy zaslouží také přístup rodičů,
Žáci 1. A se vydali z ulic druhé světové války. kteří chápali složitost situa-
našeho města na čtyři zajíma- ce a vycházeli škole při řešení
vé cesty. Na první hledali s in- Žáci 4. tříd se na podzim zú- vzniklých problémů vstříc.
diány stopy zvířat, tancovali častnili deseti lekcí výuky pla-
a bubnovali u totemu, navlékali vání. Zdokonalili se v různých Druhý lednový týden byla
korále, počítali luky a šípy a vy- plaveckých stylech. Na závěr se výuka v centrech aktivit ve
robili si překrásné lapače zlých konaly závody s těmito výsled- 2. B zaměřena na seznámení
snů. Potom se vypravili za tuč- ky. Chlapci – 1. Štěpán Pešta s místem domova – městem
ňáky na jižní polokouli. Zkou- (4. A), 2. Matyáš Kubů (4. C), Třeští. Děti se dozvěděly, čím je
mali rozdíly mezi nimi, porov- 3. Jakub Preis (4. B). Dívky – město známé a důležité a jaké
návali jejich velikost, společně 1. Tereza Hamerníková (4. B), poskytuje svým obyvatelům
lovili ryby a zjišťovali, kdo jich 2. Markéta Bambulová (4. B), kulturní a sportovní zázemí.
ulovil víc. Další cesta vedla do 3. Eliška Gregorová (4. C). V centru Třešť – město módy si
pohádek za ježibabami, čarodě- žáci vyzkoušeli být zaměstnan-
ji a kouzelníky. Na poslední vý- Čtvrťáci si v hodině infor- ci oděvní firmy Vývoj a navrhli,
pravě spolu s měsícem a hvěz- matiky vyzkoušeli, jak vlastně ušili a nacenili své módní ob-
dami děti poznávaly živočichy, vypadá programování. Spo- lečení. V centru Třešť – město
kteří jsou aktivní v noci. lečně se připojili k meziná- průmyslu se stali konstruktéry
rodní Hodině kódu, které se a v centru Třešť – město bet-
Vánoční nálada ovládla každým rokem zúčastní desítky lémů vyráběli svůj papírový
deváté třídy, které si na řeme- miliónů studentů z více než 180 betlém podle návodu. Tým
slných pracích vyrobily vlast- zemí. Někteří si vybrali progra- žáků v centru Třešť – město
ního sněhuláka. Tento symbol mování v Minecraftu, kde bylo kultury a sportu poznával pa-
zimního období určitě vydrží jejich úkolem pomocí bloků mátky a přírodní a sportovní
i teplejší dny, protože je vyrobe- naprogramovat svému hrdino- lokality pro relaxaci a v centru
ný z plastových kelímků. Ranní vi podmořskou cestu tak, aby se Třešť – město dopravy se tým
vstup do školy je tak příjemněj- mu podařilo bezpečně proplout zamýšlel nad důležitostí auto-
ší, když se na žáky ve vestibulu vodním světem a splnit zadané mobilové dopravy a jejím dyna-
usmívá sněhulák. úkoly, jiní si zvolili Frozen – mickém ztvárnění. Ve chvílích
programování s Annou a Elsou, odpočinku děti poslouchaly
Děti z 1. stupně vyrobi- kde pomocí bloků pomáha- třešťské pověsti a prohlížely si
ly přáníčka jako poděkování li princeznám kreslit na ledě historické fotografie.
zaměstnancům Nemocnice různé obrazce.
Na středu 12. ledna se prvňáč-
ci dlouho těšili. Čekala je slav-
nost Pasování písařů. V tento
den k nim na Barvířskou přišli
starosta Vladislav Hynk spolu
s ředitelem školy Václavem
Trnkou. Navštívili všechny
třídy a v příjemné a přátelské
atmosféře si s dětmi povídali.
Závěrem jim předali nová pera
a gumy s motivem Třeště. Děti
byly nadšené a už se nemohou
dočkat, až začnou nové psací
pomůcky využívat.
Václav Trnka
ředitel ZŠ Třešť

