Page 21 - Chytrý zpravodaj - Třešť 06/2022
P. 21
Školství 21
ZÁKLADNÍ ŠKOLA
plná novinek
Dvacátého prvního dubna se 8. ročníku v rámci přípravy na a batohů“ spočíval v tom, že
žáci třetího ročníku vydali do volbu povolání navštívili firmu se do školy pomůcky přinesly
městské knihovny. Paní Brych- Strojírny Podzimek. Byli roz- v něčem jiném než v aktov-
tová pro ně připravila knihov- děleni do skupin a postupně ce nebo batohu. Žáci i učitelé
nickou lekci pod názvem Vy- prošli kanceláře, sklad, kon- měli hodně zajímavé a neotřelé
šívané pohádky. Stejný název strukci, výrobní halu a dům po- nápady. Našli bychom sušák na
má totiž kniha klasických stavený jejich stavební linkou – prádlo, na kterém byly přidělá-
českých pohádek, která vyšla robotem. Seznámili se s historií ny sešity kolíčky, kotouč, torzo Osmáci navštívili Strojírny Podzimek.
v nakladatelství Albatros a její firmy, s výrobním programem, počítače, vysavač, vanu, patník,
ilustrace jsou vlastně skuteč- a hlavně zjistili, o jaká povolání sak na ryby, ptačí budku, od- šeli si oblek včelaře atd. Celou lepší, nejlépe zpracovanou pre-
nými vyšívanými obrazy. Děti zde mají zájem – ať už středo- padkové koše, nákupní koše, akci také doprovázely hry na zentaci předvedla strana NE.
si připomněly jednotlivé znaky školská, či učňovská. Exkurze kočárky, různé druhy beden, tzv. stmelování kolektivu. Vše
pohádky, rozdělení pohádek na se všem líbila a snad i někomu košíků na houby, kufry, pouz- doplňovaly pracovní listy, aby V květnu do školy zavítal lékař
autorské a lidové. Zopakovaly pomůže v příštím roce s výbě- dra na nástroje atd. Zapojilo se si žáci odnesli co nejvíce po- Jaroslav Havlíček, který s žáky
si nejen české autory – Boženu rem střední školy. zase velké množství dětí i do- znatků. V poslední fázi celého 5., 6. a 8. tříd na svých besedách
Němcovou, K. J. Erbena, ale spělých. A všichni si tento ne- projektu si sami sedmáci při- rozebíral témata ze sexuální
poznaly také zahraniční spi- Žáci prvních tříd ukončili tradiční den užili. pravili ukázku pro své mladší výchovy. Věnoval se zejména
sovatele – H. CH. Andersena. 13. května plavecký výcvik. Na spolužáky ze 3. třídy. Měli na- dospívání, partnerským vzta-
Po knihovně byly rozmístěny závěr se uskutečnily závody na Zástupci školního parlamentu chystané hry, pracovní listy, hům, oplodnění, ochraně před
rozličné rekvizity, které si děti 25 metrů. Umístění chlapců: z 2. stupně se zapojili do akce prezentace, opět ochutnávku početím a pohlavními choro-
měly zapamatovat a přiřadit je 1. Vít Leitgeb (1. A), 2. Tomáš Je- Čistá Vysočina a uklidili okolí medů a mnoho dalšího. bami.
ke správné pohádce – například řábek (1. A), 3. Petr Jonák (1. B). silnice vedoucí směrem na Bu-
koblížek, parohy, pilník, liška, Umístění dívek: 1. Kateřina kovou. Letos se po dvouleté odmlce
atd. Děti pracovaly ve skupi- Procházková (1. B), 2. Liliana uskutečnily školní volby. Zú-
nách a nakonec si tři z Vyšíva- Hošková (1. A), 3. Natálie Nera- častnilo se 14 stran v čele se
ných pohádek společně převy- dová (1. C). svými volebními lídry. Nejdříve
právěly. všemu předcházela důkladná
V ten samý den zakončili pla- příprava, kdy si žáci chysta-
Ve čtvrtek 12. května byl pro vecký výcvik také žáci druhého li programy, volební plakáty
děti ze třetích tříd připraven ročníku. Přestože byl pro žáky a prezentace. Letos na vše měli
program od SZÚ Jihlava pod první, vedli si v průběhu vý- hodně času, protože původní
názvem Prevence dětských cviku i při závodech výborně. termín jsme dvakrát přesunuli
úrazů. Ve třech vyučovacích Umístění chlapců: 1. Přemy- v důsledku pandemické situace. V pondělí 16. května se ve škole
hodinách se prolínalo mnoho sl Čech (2. A), 2. Adam Preis Museli si také mezi sebou zvolit uskutečnilo milé setkání. Paní
různých činností a aktivit. Nej- (2. A), 3. Šimon Rejcha (2. C). U žáků 7. B proběhl naučně lídra, který je reprezentoval Marie Volavková se dostavila
prve děti pracovaly ve skupi- Umístění dívek: 1. Bára Zíd- zážitkový program nazvaný při debatě. Voleb se zúčastnili do školy, aby osobně poděkova-
nách, kde si povídaly o nebez- ková (2. B), 2. Nina Kubínová Včela a její smysl pro naše osmáci v roli voličů, deváťáci la a předala dárky Kristýně No-
pečí a prevenci úrazů nejen ve (2. A), 3. Nikol Němcová (2. A). životy, který pro ně nachystali v roli vystupujících a voličů. votné, Elišce Šíšové (obě z 3. A),
škole, ale i doma, na hřišti atd. třídní učitelka Ivona Přechová, Letos se hodně řešila školní Tereze Mikešové a Barboře Per-
Soutěžily v jednotlivých sku- V neděli 15. května vystoupil Kateřina Kodysová a Václav Wi-Fi, skříňky a kvalita jídla ve nové (obě 5. B), které jí ochotně
pinách a vybíraly si z tabulky divadelní soubor Třeštíci se Vrátil, který je zároveň také školní jídelně. Objevil se také pomohly ve chvíli, kdy si na
otázky s různou obtížností. svým představením hudební včelařem. Projektový den byl návrh na jinou formu vzdělá- ulici způsobila úraz a nebyla
Další hodinu se učily, jak po- pohádkové komedie Čaroděj- koncipován tak, aby se žáci vání inspirovanou Montessori schopna chůze. Jejich jedná-
skytnout první pomoc zraněné- né námluvy v KD v Želetavě. dozvěděli co nejvíce informací pedagogikou. Klasickým pro- ní ocenil také ředitel školy,
mu člověku, také si vyzkoušely Hercům i zpěvákům se dařilo, o životě včel. Zažili si tzv. ima- blémem je potřeba inovace který děvčatům přidal sladkou
masáž srdce na zdravotnickém diváci se bavili a soubor sklidil ginaci, která sloužila k navoze- školní posilovny a mnoho dal- odměnu za základní školu.
modelu. Poslední hodinu si zo- velký potlesk a chválu. ní atmosféry a vtažení dětí do ších témat. Celkovým vítězem
pakovaly dopravní značky, jed- děje. Sedmáci sbírali a třídili se stala strana RHS, nejhezčí Václav TRNKA
notlivě odpovídaly na otázky Školní parlament v posled- informace, vytvářeli prezen- plakát měla strana Bude to ředitel ZŠ Třešť
ze silničního provozu, vyplňo- ní době zorganizoval několik tace za tým královen, dělnic
valy pracovní listy a na konci akcí. Mezi nejvýraznější patří a trubců. Vyrobili si plakáty, Informace pro rodiče:
celého programu každý dostal tzv. Modrý den na základce které sloužily jako podklad pro
od paní lektorky čtyřlístek pro a Den bez aktovek a batohů. veřejné prezentování ostatním • Dny od 6� do 8� června jsou vyčleněny pro zvláštní zápis
štěstí. Žáci se zábavnou formou Obě akce sloužily především dvěma týmům. Také měli mož- k přijetí do 1� ročníku základní školy� Zvláštní zápis je
určen výhradně pro cizince a týká se dětí narozených od
dozvěděli mnoho užitečných pro pobavení dětí i kantorů. nost seznámit se s prací včela- 1� září 2015 do 31� srpna 2016� Bližší informace je možné
informací, které budou podkla- Na Modrý den jsme se oblékli ře, jenž si připravil praktickou získat na telefonním čísle 567 584 940�
dem pro nadcházející učivo ve do modré barvy, stačila nějaká ukázku, jak se zpracovává med. • Ve čtvrtek 30� června proběhne slavnostní ukončení škol-
vyučovacím předmětu Člověk modrá část oblečení, nějaký A vše bylo doplněno i ochut- ního roku, nebude chybět tradiční předávání štafety mezi
a jeho svět. zajímavý detail. Do akce se za- návkou perníčků a dvou typů žáky devátého ročníku a dětmi, které nastoupí 1� září do
pojily celé třídy, včetně učitelů medu. Viděli například medo- prvního ročníku�
V první polovině května žáci a kuchařek. „Den bez aktovek med, včelařský rámek, vyzkou-