Page 13 - Chytrý Zpravodaj - Třešť červen 2021
P. 13

ŠKOLSTVÍ                                                                                                            13

     Jak to bylo ve školce v době lockdownu


      V době uzavřených škol jsme                                             Láskovník
     u  nás nezaháleli. Byli jsme                                              Květen – lásky čas: „Má milá  sili vyrobené srdíčko. Ještě do
     mateřskou školou pověřenou                                               mamičko, dám Ti pusu na  konce května bude zdobit za-
     hejtmanem Kraje Vysočina                                                 líčko…“  I  nějak  takto  mohlo  hradu školky a kouzlit úsměvy
     k provozu třídy pro děti rodičů,                                         vypadat rýmování dětí cestou  na tvářích těch, kteří se u něho
     kteří pracují v  záchranných                                             k  „láskovníku“, keři, který vy- na chvíli zastaví.
     složkách. Do této třídy po celou                                         rostl v naší mateřské škole jen
     dobu docházely děti z  Třeště,                                           pro jejich maminky. Krátkou         Eva Chvátalová
     ale  i  z  okolních  obcí Batelova,                                      stezku provázelo deset úkolů       ředitelka MŠ Třešť
     Pavlova, Hodic a  Dolní Ce-                                              s  rýmem a  na konci na děti
     rekve.                                                                   a jejich maminky čekal láskov-
      Pro ostatní děti, které musely                                          ník, na který společně pově-
     zůstat doma se svými rodiči,
     paní učitelky připravily několik
     venkovních aktivit, které děti li-
     bovolně dle zájmu plnily. Okolo  středěnost,  logické  uvažování  která na děti čekala v  obálce
     školky bylo opět živo a veselo.  a  paměť. Veškeré úkoly byly  pod keřem „vajíčkovníkem“. Na
     Jednalo se o následující akce.  vyvěšeny na plotech MŠ. Zpo- něj pak mohly děti zavěsit své
                             čátku se děti dozvěděly zajíma- ozdobené  velikonoční  vajíčko,
     Velikonoční šipkovaná   vosti o  českých velikonočních  a že jich tam nakonec bylo!
      Velikonoční šipkovanou pro- tradicích, poté se seznámily
     vázel zajíček Eda. Ten si pro  se zvyky v cizích zemích. V cíli  Hmatové pexeso
     děti připravil úkoly  rozvíjející  si po splnění úkolů vyzvedly   Brouček  není  mravenec
     zrakovou percepci, slucho- odměnu (odznak zajíčka Edy  a  chobotnice není ryba…
     vou percepci, pozornost, sou- a  velikonoční  omalovánku),  I  tohle  mohly děti  zjistit při
                                                     hře se stínovým pexesem, které
                                                     pro  ně  bylo  nainstalováno  na
                                                     plotě mateřské školy. Zájem byl
                                                     jak ze strany dětí, které školku
                                                     v  tu  dobu  navštěvovaly,  tak
                                                     i dětí, které byly s rodiči doma.
                                                     U plotu se to hezky „hemžilo“.

                                                     Hledání pokladu
                                                       Bojovka, kdy děti plnily úkoly
                                                     po vyznačené stezce naším
                                                     městem Třešť. Na konci cesty
                                                     je čekala odměna v  Gram
                                                     kafé, které bylo otevřeno přes
                                                     „okénko“.


     Mateřinka spolupracuje se speciálně pedagogickým centrem


      Od školního roku 2019/2020  mateřské školy je s  asistentka-  Práce  asistentky  je  velmi  s  vyšetřenými dětmi pracuje  našim logopedickým asistent-
     Mateřská škola v  Třešti úzce  mi pedagoga v  pravidelném  specifická a  odvíjí se od dané  v  oblasti nápravy řeči. V  této  kám v rozvoji jejich vzdělávání,
     spolupracuje se Speciálně pe- kontaktu.  Každý  měsíc  tvoří  specifické vzdělávací potřeby  situaci je velmi potřebná úzká  nových  trendů  a  práce  v  lo-
     dagogickým centrem Jihlava.  pro integrované děti společně  dítěte. Nikdy není zárukou, že  spolupráce s rodiči dětí, aby se  gopedické činnosti. Společně
     Dlouhé roky vedeme spolupráci  plán vzdělávání. Ten vychází  se dvě děti se stejným znevý- v nápravě pokračovalo i doma.  vytváří potřebné pomůcky pro
     ohledně dětí se speciálně vzdě- z  potřeb daného dítěte a  zá- hodněním budou chovat stejně  Pro rodiče máme stanoveny  děti a logopedické deníky.
     lávacími potřebami, kterých  roveň zajišťuje, aby každá asi- nebo práce s nimi bude stejná.  konzultační hodiny s logoped-  Spolupráce se Speciálně pe-
     je v naší škole nemálo. V loň- stentka věděla, jak s  dítětem  Každé dítě má odlišné podmín- kou, kdy rodiče osobně mohou  dagogickým centrem Jihlava
     ském roce začala spolupráce  pracovat a  co procvičovat. Na  ky a  podněty pro svůj vývoj.  navštívit ukázku logopedické  je velmi přínosná především
     s  asistentkami pedagoga, které  konci měsíce plán všechny zú- Každé dítě potřebuje své tempo,  činnosti  s  dítětem.  Bohužel,  pro děti naší školky. Velmi si jí
     o tyto děti pečují a dopomáhají  častněné osoby zhodnotí a na- individuální přístup a pravidla.  v neprospěch dětí, této nabídky  ceníme a vážíme, a výsledkem
     jim se vzděláváním. Spolupráce  staví záměry pro další měsíc.  Hlavní naší prioritou je, aby  ze strany rodičů je využíváno  jsou motivované a  pracovně
     je nastavena v  rámci místních   Asistentky pedagoga ve třídě  dítě bylo připraveno vstoupit  minimálně.  nadšené asistentky. Jejich práce
     akčních plánů.          pracují pod vedením učitelky.  do základní školy se schopností   V  logopedii jsou důležitým  je  niterná,  neviditelná,  velmi
      Pracovnice centra dojíždí  Ráno s  daným dítětem pracu- sebeobsluhy, eliminací vzdělá- prostředníkem  logopedické náročná, ale v době společného
     k nám do mateřské školy a kon- jí  individuálně, poté  následují  vacích potřeb, s návyky základ- asistentky. Ty zajišťují ve spolu- vzdělávání velmi důležitá a pro
     zultují se speciální pedagožkou  týmové činnosti s  ostatními  ních pravidel a komunikace. Ne  práci se speciálním pedagogem  potřebné děti přínosná.
     a  asistentkami pedagoga práci  dětmi. Při  řízeném  vzdělávání  vždy se toto podaří.  prevenci řečových vad u  dětí.
     s  jednotlivými  dětmi.  Naše  učitelkou dopomáhají asistent-  Velmi  úzká je spolupráce  A opět ve spolupráci se Speci-  Eva Chvátalová
     asistentky dojíždí do speciálně  ky při činnostech, především  v  oblasti logopedie. Logopedii  álně pedagogickým centrem   ředitelka MŠ Třešť
     pedagogického centra na stáže,  v  diferencovaných věkových  se věnuje speciální pedagožka  Jihlava máme zajištěnou garan-
     přednášky a konzultace.  skupinách. Poté se opět indivi- s  potřebným  vysokoškolským  ci. Logopedka speciálně peda-
      Speciální pedagožka naší  duálně věnují dítěti.  vzděláním, která pravidelně  gogického centra dopomáhá
     www.trest.cz
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18