Page 13 - Chytrý Zpravodaj - Třešť červen 2021
P. 13
ŠKOLSTVÍ 13
Jak to bylo ve školce v době lockdownu
V době uzavřených škol jsme Láskovník
u nás nezaháleli. Byli jsme Květen – lásky čas: „Má milá sili vyrobené srdíčko. Ještě do
mateřskou školou pověřenou mamičko, dám Ti pusu na konce května bude zdobit za-
hejtmanem Kraje Vysočina líčko…“ I nějak takto mohlo hradu školky a kouzlit úsměvy
k provozu třídy pro děti rodičů, vypadat rýmování dětí cestou na tvářích těch, kteří se u něho
kteří pracují v záchranných k „láskovníku“, keři, který vy- na chvíli zastaví.
složkách. Do této třídy po celou rostl v naší mateřské škole jen
dobu docházely děti z Třeště, pro jejich maminky. Krátkou Eva Chvátalová
ale i z okolních obcí Batelova, stezku provázelo deset úkolů ředitelka MŠ Třešť
Pavlova, Hodic a Dolní Ce- s rýmem a na konci na děti
rekve. a jejich maminky čekal láskov-
Pro ostatní děti, které musely ník, na který společně pově-
zůstat doma se svými rodiči,
paní učitelky připravily několik
venkovních aktivit, které děti li-
bovolně dle zájmu plnily. Okolo středěnost, logické uvažování která na děti čekala v obálce
školky bylo opět živo a veselo. a paměť. Veškeré úkoly byly pod keřem „vajíčkovníkem“. Na
Jednalo se o následující akce. vyvěšeny na plotech MŠ. Zpo- něj pak mohly děti zavěsit své
čátku se děti dozvěděly zajíma- ozdobené velikonoční vajíčko,
Velikonoční šipkovaná vosti o českých velikonočních a že jich tam nakonec bylo!
Velikonoční šipkovanou pro- tradicích, poté se seznámily
vázel zajíček Eda. Ten si pro se zvyky v cizích zemích. V cíli Hmatové pexeso
děti připravil úkoly rozvíjející si po splnění úkolů vyzvedly Brouček není mravenec
zrakovou percepci, slucho- odměnu (odznak zajíčka Edy a chobotnice není ryba…
vou percepci, pozornost, sou- a velikonoční omalovánku), I tohle mohly děti zjistit při
hře se stínovým pexesem, které
pro ně bylo nainstalováno na
plotě mateřské školy. Zájem byl
jak ze strany dětí, které školku
v tu dobu navštěvovaly, tak
i dětí, které byly s rodiči doma.
U plotu se to hezky „hemžilo“.
Hledání pokladu
Bojovka, kdy děti plnily úkoly
po vyznačené stezce naším
městem Třešť. Na konci cesty
je čekala odměna v Gram
kafé, které bylo otevřeno přes
„okénko“.
Mateřinka spolupracuje se speciálně pedagogickým centrem
Od školního roku 2019/2020 mateřské školy je s asistentka- Práce asistentky je velmi s vyšetřenými dětmi pracuje našim logopedickým asistent-
Mateřská škola v Třešti úzce mi pedagoga v pravidelném specifická a odvíjí se od dané v oblasti nápravy řeči. V této kám v rozvoji jejich vzdělávání,
spolupracuje se Speciálně pe- kontaktu. Každý měsíc tvoří specifické vzdělávací potřeby situaci je velmi potřebná úzká nových trendů a práce v lo-
dagogickým centrem Jihlava. pro integrované děti společně dítěte. Nikdy není zárukou, že spolupráce s rodiči dětí, aby se gopedické činnosti. Společně
Dlouhé roky vedeme spolupráci plán vzdělávání. Ten vychází se dvě děti se stejným znevý- v nápravě pokračovalo i doma. vytváří potřebné pomůcky pro
ohledně dětí se speciálně vzdě- z potřeb daného dítěte a zá- hodněním budou chovat stejně Pro rodiče máme stanoveny děti a logopedické deníky.
lávacími potřebami, kterých roveň zajišťuje, aby každá asi- nebo práce s nimi bude stejná. konzultační hodiny s logoped- Spolupráce se Speciálně pe-
je v naší škole nemálo. V loň- stentka věděla, jak s dítětem Každé dítě má odlišné podmín- kou, kdy rodiče osobně mohou dagogickým centrem Jihlava
ském roce začala spolupráce pracovat a co procvičovat. Na ky a podněty pro svůj vývoj. navštívit ukázku logopedické je velmi přínosná především
s asistentkami pedagoga, které konci měsíce plán všechny zú- Každé dítě potřebuje své tempo, činnosti s dítětem. Bohužel, pro děti naší školky. Velmi si jí
o tyto děti pečují a dopomáhají častněné osoby zhodnotí a na- individuální přístup a pravidla. v neprospěch dětí, této nabídky ceníme a vážíme, a výsledkem
jim se vzděláváním. Spolupráce staví záměry pro další měsíc. Hlavní naší prioritou je, aby ze strany rodičů je využíváno jsou motivované a pracovně
je nastavena v rámci místních Asistentky pedagoga ve třídě dítě bylo připraveno vstoupit minimálně. nadšené asistentky. Jejich práce
akčních plánů. pracují pod vedením učitelky. do základní školy se schopností V logopedii jsou důležitým je niterná, neviditelná, velmi
Pracovnice centra dojíždí Ráno s daným dítětem pracu- sebeobsluhy, eliminací vzdělá- prostředníkem logopedické náročná, ale v době společného
k nám do mateřské školy a kon- jí individuálně, poté následují vacích potřeb, s návyky základ- asistentky. Ty zajišťují ve spolu- vzdělávání velmi důležitá a pro
zultují se speciální pedagožkou týmové činnosti s ostatními ních pravidel a komunikace. Ne práci se speciálním pedagogem potřebné děti přínosná.
a asistentkami pedagoga práci dětmi. Při řízeném vzdělávání vždy se toto podaří. prevenci řečových vad u dětí.
s jednotlivými dětmi. Naše učitelkou dopomáhají asistent- Velmi úzká je spolupráce A opět ve spolupráci se Speci- Eva Chvátalová
asistentky dojíždí do speciálně ky při činnostech, především v oblasti logopedie. Logopedii álně pedagogickým centrem ředitelka MŠ Třešť
pedagogického centra na stáže, v diferencovaných věkových se věnuje speciální pedagožka Jihlava máme zajištěnou garan-
přednášky a konzultace. skupinách. Poté se opět indivi- s potřebným vysokoškolským ci. Logopedka speciálně peda-
Speciální pedagožka naší duálně věnují dítěti. vzděláním, která pravidelně gogického centra dopomáhá
www.trest.cz