Page 14 - třebíč
P. 14
politické názory
členů třebíčskéHo zastupitelstva
pověstný boj za zDravý rozum třebíč potřebuje kvalitnější
nikDy nekončí a spoleHlivější mHD
Denní centrum Barevný svět zajišťuje Městská hromadná doprava v Třebíči
pomoc a podporu lidem s mentálním je ze strany radních dlouhodobě přehlí-
a kombinovaným postižením, a také žena. Mnoho z nich vidí autobus pouze
jejich rodinám. Od roku 2012 nabízí z okna radniční kanceláře a podle toho
svým klientům službu sociální rehabi- úroveň MHD vypadá. Přitom kvalit-
litace, která je zaměřena na získávání ní a propracovaná městská doprava je
sociálních a pracovních dovedností jedním z klíčových předpokladů pro
a návyků v rámci tréninkových pra- Pavel Pacal zlepšení celkové dopravní situace ve Aleš Novák
covišť. Umožňuje svým klientům pra- pro třebíč městě. Vydělají na tom i řidiči, pro- třebíč občanům!
covní uplatnění v rámci chráněných tože aut v ulicích ubyde. Těžko dá ale
pracovních míst. Působí v Třebíči, Hrotovicích a Jaromě- někdo přednost městské dopravě, když na sebe nenavazují
řicích. a nyní přišli o půlroční finance na pokrytí mezd pro autobusové a vlakové spoje (nejen) u železniční stanice a ces-
své handicapované zaměstnance. Co provedli? V době co- ta z jednoho konce Třebíče na druhý trvá i hodinu. Nevhod-
vidové vyplatili malou část výplaty svým zaměstnancům ně jsou zpracované také jízdní řády, které jsou nepřehledné
hotově a nikoliv na účet. Jednalo se asi o 1 % celkového ob- a jízdní doby i trasování linek často neodpovídají realitě
jemu mezd. Pro ministerstvo sociálních věcí naprosto zá- a potřebám občanů. Chybí kvalitní obslužnost nákupních
sadní pochybení metodiky a důvod k odebrání celé dotace zón, rekreačních oblastí a místních částí, spojení Boroviny
na mzdy (1,2 mil. Kč). ano, skutečně. Nevyplatili ani více, s nemocnicí atd. Komfortu v letních měsících nepřidávají
ani méně. Nikoho nepoškodili, a přesto jsou tvrdě potres- ani nové autobusy bez klimatizace. Velké množství zastávek
táni. Kde je zdravý rozum? Copak je tak těžké jej používat? není uzpůsobeno pro handicapované, seniory nebo rodiče
a místo toho se neoblomě držet nesmyslných regulí? Zkou- s kočárky, jiným zase chybí přístřešky. s MHD město téměř
šeli všechno, ale ministerstvo je neoblomné. ale Barevný nepočítá v novější zástavbě jako je Nehradov, lokalita Na
svět se nevzdává. Bojuje dál, protože to stojí za úsměvy Kopcích nebo za poliklinikou na ulici Vltavínská, což je chy-
a spokojenost klientů. Pro mne to je boj za zdravý selský ba. Jak situaci zlepšit? Vedení města musí začít brát MHD
rozum. Moc si vážím jejich dlouholeté práce, mají můj vel- jako službu občanům, kterou se má snažit rozvíjet a zatrak-
ký obdiv a úctu. Pojďme jim pomoci. Celou dobu pomáhají tivnit. Nikoliv ji vnímat jen jako nutnost, kterou budou vyu-
oni, teď jsme na řadě my. Děkuji všem! žívat ti, kteří nemají na výběr.
jiří sucHý ani petr svoboDa ještě po bitvě je kažDý generál
nezabalí
Od začátku měsíce července začalo se
Bylo to na podzim roku 2002, tři mě- na silnicích našeho města objevovat
síce po povodni, která v Praze kromě nové značení pro cyklisty. Ochranné
jiného zatopila divadlo semafor. seděli cyklopruhy a cyklopiktogramy vyvola-
jsme s rozhlasovým redaktorem Ro- ly v řadách některých účastníků silnič-
bertem Tamchynou v šatně salesián- ního provozu mírné zděšení. Vyvstala
ského divadla a z pódia slyšeli Jiřího i řada otázek. Co vlastně značky zname-
suchého zpívajícího pro plný sál pod- nají pro samotné cyklisty a hlavně pro Miloš Hrůza
zimního srazu Jonáš klubu. „Tak suchý Milan zeibert řidiče? Podrobná vysvětlení byla opa-
nezabalí…“ řekl Robert a zakroutil hla- břehy kovaně zveřejněna v Třebíčském zpra- ano 2011
vou. Nebyl sám, kdo čekal, že principál vodaji a také na webu trebicnakole.cz. Rozumím tomu, že
nejslavnějšího divadla malých forem v jednasedmdesáti každá nová věc přináší s sebou řadu změn, na které si postu-
letech už nebude po xté začínat od nuly a legenda jménem pem času zvykáme. Tato opatření však, byť mohou se nyní
semafor skončí. Vzpomněl jsem si na to letos v září, když někomu zdát nelogická a nepřehledná, mají za úkol ochránit
jsme s Jiřím sýkorou domlouvali olympijský den pro žáky nejenom cyklisty, ale i řidiče. Čemu vůbec nerozumím, je re-
třebíčských škol. Měl jsem představu, že by spolu s Jir- akce zastupitelky paní Kutinové, která ve svém příspěvku
kou přijel i Petr svoboda, který si podle mě na olympiá- mluví o „překvapení, počmárané Třebíči, nečekané dopravní
dě zasloužil být taky. stejně jako před lety Robert o panu situaci“ atd. Na pracovním semináři pro zastupitele, který
suchém jsem si totiž o mistru Evropy z r. 2011 myslel, že se konal 18. března tohoto roku, neměla k tématu “Optima-
v sedmatřiceti letech s vrcholovým sportem skončí. Jenže lizace sítě cyklotras, městský cyklookruh a integrační opat-
Petr se omluvil, že den předtím běží na mítinku v Chorzo- ření pro cyklisty v Třebíči“ žádné připomínky. Dokonce ani
vě, protože potřebuje body do rankingu, aby se v příštím nikdo z jejich kolegů se k samotnému značení nevyjádřil,
roce nominoval na mistrovství Evropy a světa. Komu při- i když nám tam bylo vše podrobně vysvětleno a ukázáno. Už
padá přirovnání známého sportovce, který začínal v Tře- tehdy se tedy mohlo o rozsahu a provedení diskutovat. Od
bíči, k legendárnímu divadelníkovi, kterému bylo 1. října zastupitelů Třebíč občanům! konkrétně k tomuto tématu,
devadesát, nepatřičné, tomu se omlouvám, ale já je za to, že žádné připomínky nebyly. Ono je ale asi snadnější souhlasně
pořád ještě nezabalí, obdivuju oba stejně. mlčet a být generálem až po bitvě.
| 14 | názory zastupitelů | www.trebic.cz |