Page 10 - Chytrý zpravodaj - Třebíč 04 2022
P. 10
ÚOHS: SEMAFORY MUSÍ TŘEBÍČ SOUTĚŽIT
ZNOVU. AČKOLI SE TÍM MOHOU PRODRAŽIT
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) posuzoval 10 mě- mohou pohybovat od 5 do 22 milionů
síců veřejnou zakázku na projekt Preference hromadné dopravy, korun, podle náročnosti zakázky.
kterou vypsalo a vysoutěžilo město Třebíč. Do veřejné soutěže se ÚOHS zadávací podmínky veřejné
soutěže označil za diskriminační, ač-
přihlásily 4 dodavatelské společnosti. Nyní ÚOHS rozhodl, že pod- koli ve zprávě píše, že „řešení, navrho-
mínky soutěže jsou diskriminační. Třebíč tak musí zakázku vy- vané městem může být ve výsledku
psat znovu. hospodárnější, ale bez nové soutěže
nelze tento závěr přijmout“.
Předmětem téměř šedesátimilionové respondovaly se stávajícím systémem. Město nyní zakázku vypíše znovu.
zakázky byla obnova semaforů s kom- „Třebíč projekt připravila už před šesti Upraví zadávací podmínky tak, aby se
pletní výměnou technologie, která lety, dotaci ale tenkrát město nezís- mohly přihlásit i další společnosti. Ty
umí vyhodnotit průjezd aut z různých kalo. Teprve koncem roku 2020 byla ale musí vyřešit komunikaci stávajících
směrů a přizpůsobit čas pro projetí dotace ve výši 50 milionů schválena. a nových semaforů mezi sebou. „Prů-
křižovatkou podle aktuální potřeby Vypsali jsme tedy zakázku po vzoru tahy u ÚOHS zakázku velmi zpomalily.
a dopravní situace. Umí také zvýhod- srovnatelných měst,“ uvedl starosta Chceme vše stihnout tak, abychom ne-
nit autobusy městské dopravy a vozi- Třebíče Pavel Pacal. přišli o již schválené dotace. Je zajímavé
del integrovaného záchranného sys- Proti soutěži se k ÚOHSu odvolala a podivné, že v jiných městech podmín-
tému. To například znamená, že když společnost YUNEX, která vznikla až ka určité technologie v zakázce na se-
technologie zjistí v blízkosti křižovat- 26. února 2021 a která nabízí jinou mafory prošla bez problémů. Navíc před
ky autobus, prodlouží zelenou tak, aby technologii řadičů. Ta vyžaduje insta- třemi týdny vydal ÚOHS rozhodnutí, že
autobus městem plynuleji projel. laci dopravní ústředny, aby i stávající je výhradním právem zadavatele určit
Město v zakázce požadovalo techno- semafory mohly mezi sebou komu- si požadovanou technologii,“ dodal Pa-
logii řadičů do semaforů tak, aby ko- nikovat, tedy další náklady, které se vel Pacal. red
| 10 | AKTUÁLNĚ | www.trebic.cz |