Page 25 - Chytrý zpravodaj - Český Těšín 04 2022
P. 25
ROČNÍK XVI • ČÍSLO 4 Strana 25
ZOH 2022 - Fandíme českému národnímu týmu
životních překážek. Na začátek olympijských her
se žáci 1. stupně ve svých třídách pečlivě připra-
vovali. Seznamovali se s olympijskou historií,
symboly, olympijskou myšlenkou, pravidly fair
play. Zhlédli největší olympijské úspěchy našich
sportovců z minulých her. Slavnostní zahájení
sledovali o pololetních prázdninách doma, ale
po návratu do školy mezi sebou ihned sdíleli
dojmy. Do všech vyučovacích předmětů učite-
lé zakomponovali aktivity tematicky spojené
s olympijskými hrami. Děti vyráběly olympijské
„ZOH 2022 - Fandíme českému národnímu týmu“ symboly, transparenty, vyrobily lyže, na kte-
byl název projektu 1. stupně ZŠ a MŠ Pod Zvonek. rých potom závodily a soutěžily mezi sebou
Cílem bylo seznámit žáky podrobněji s jednotli- i mezi třídami a užily si při tom spoustu legrace.
vými zimními sporty, vzbudit v nich zájem o sport Na mapě jsme si ukázali kolébku olympismu Řec- přenos prvního českého olympijského zlatého
a národní cítění, hrdost na svou vlast, vtáhnout ko a také, kde leží jednotlivé země, jak daleko je úspěchu, vítězství Ester Ledecké. Po celou dobu
je do bojů a vytvořit povědomost o výjimečných z ČR do Číny. V tělesné výchově si děti vyzkoušely konání her žáky provázela roztomilá panda v le-
výkonech našich sportovců, kterých lze dosáh- některé zimní olympijské sporty. V matematice dovém oblečku Bing Dwen Dwen a v březnu ji
nout pílí, odhodláním a vytrvalostí, motivovat řešily zajímavé úlohy, při nichž se seznamovaly na paralympijských hrách vystřídalo lampionové
děti k jejich vlastnímu sportování. Významným s pravidly zimních sportů, tipovaly výsledky, po- dítě Shuey Rhon Rhon. Děti si zavedly Olympij-
výchovným prvkem bylo zvýšení povědomí čítaly body a doplňovaly tabulky hokejového tur- ský deník, který jim společně se zážitky zůstane
o paralympijských hrách, které jsou určeny pro naje. V českém jazyce žáci pracovali s myšlenko- jako připomenutí této nejdůležitější mezinárodní
sportovce s trvalým tělesným, mentálním a sen- vou mapou, vyhledávali informace na internetu, sportovní události na světě.
zorickým zdravotním postižením a vyzdvihnutí řešili kvízy, psali vzkazy sportovcům, vyzkoušeli Mgr. Zuzana Fúriková, ZŠ a MŠ Pod Zvonek
jejich osobní odvahy a hrdinství při překonávání si znakové písmo. Velké emoce provázely přímý Foto: Archiv ZŠ a MŠ Pod Zvonek
Obchodní akademie – víc než dobrá volba
Jsme otevřeni novým výzvám vaci, tvorbě vlastních myšlenek,
a plán moderního vzdělávání či která je koncipována jako forma
inovativních metod výuky na naší podporující skupinové učení, a to
škole nezůstává jen vizí. Novinek, v dětech rozvíjí sebevědomí a bu-
které bychom chtěli široké veřej- duje jejich zdravou osobnost.
nosti a zájemcům o ekonomické Moderní technologie se nám tak
vzdělání sdělit, je hned několik: mohou stát klíčovým pomocní-
S účinností od 1. 2. 2022 byl Obchod- kem, díky nim můžeme v dnešní
ní akademii Český Těšín udělen době žáky zaujmout, motivovat
statut Fakultní škola Ekonomické a zapojit. V dalších letech plánuje-
fakulty VŠB -Technické univerzity me robotiku a základy programo-
Ostrava, jenž obohatí výuku přede- vání zařadit do hodin informatiky
vším v informatických a ekonomic- jako jednu z možností, kterou lze
kých oborech. Představuje pro nás její výuku obohatit.
především formu úzké vzájemné V centru naší pozornosti stojí vždy
spolupráce pedagogů obou škol, studenti a všechny změny, které
účast na společných grantových na OA realizujeme, přizpůsobuje-
projektech, exkurzích, soutěžích či me jim a požadavkům na trhu prá-
podporu při rozvíjení mezinárodních ce. Mnoho našich absolventů dnes
kontaktů a dalšího vzdělávání talen- pracuje na pozicích, pro které jsou
tovaných žáků i učitelů. nejen ekonomické znalosti, ale
Dnešní generaci obklopují atraktiv- i dovednosti z oblasti informatiky
ní technologie již od útlého dětství a navržení grafického designu vlast- mohou skládat z bloků (založené nezbytné.
a nová doba si žádá i nové doved- ních webových stránek. na Scratchi), ale také díky texto- V rámci trendů moderního od-
nosti. Rozhodli jsem se proto novou V souvislosti se zaváděním no- vému programovacímu jazyku borného ekonomického vzdě-
iniciativou – zájmovým kroužkem vých prvků do výuky nabízíme (Python). Dokonce si sami najdou lávání nejsme jen dobrá škola,
Programování – obohatit výuku současným studentům zájmovou i řešení daného úkolu: tímto se učí ale rozhodně jsme víc než dobrá
informatiky, a podnítit tak oblast aktivitu – Algoritmizace a robo- nejen logicky myslet, sestavovat volba. MY totiž reprezentujeme
studentské i pedagogické kreativi- tika. Škola zakoupila konstrukční algoritmy a zapsat jednoduchý praktické rozhodnutí na celý ži-
ty. Jeho náplní je zpřístupnit žákům stavebnice VEX IQ, z nichž se žáci program, ale posílí také vzájemnou vot!
„svět kódu“ a jednoduchou formou naučí sestavovat roboty a oživovat týmovou spolupráci. Jde o výuku Mgr. Lenka Schajerová,
vytvořit dovednost konstrukce je pomocí programů. Intuitivně je založenou na experimentu, moti- Obchodní akademie Český Těšín
TĚŠÍNSKÉ LISTY
Periodický tisk územního samosprávného celku | Vydává: město Český Těšín, nám. ČSA 1/1, 737 01 Český Těšín, IČO: 00297437
Šéfredaktorka: Marcela Hladká | Redakční rada: Mgr. Gabriela Hřebačková, Ing. Vít Slováček, Bc. Tomáš Pavelek | Evidenční číslo: MK ČR E 17299
Příspěvky, inzerce, e-mail: czernekova@tesin.cz | Sazba: Jan GAVENDA | Tisk: ZEMAN ART s.r.o.
Redakce si vyhrazuje právo na úpravu či případné krácení příspěvků. Vydavatel si vyhrazuje právo publikované materiály zveřejnit též na internetu.
Nevyžádané rukopisy a fotografie se nevracejí. Reklamace roznosu Těšínských listů do schránek: 553 035 432.
Těšínské listy jsou dostupné také ve formátu PDF na stránkách www.tesin.cz