Page 25 - Chytrý zpravodaj - Český Těšín 04 2022
P. 25

ROČNÍK XVI • ČÍSLO 4                                                                               Strana 25


       ZOH 2022 - Fandíme českému národnímu týmu


                                           životních překážek. Na začátek olympijských her
                                           se žáci 1. stupně ve svých třídách pečlivě připra-
                                           vovali.  Seznamovali  se  s  olympijskou  historií,
                                           symboly,  olympijskou  myšlenkou,  pravidly  fair
                                           play. Zhlédli největší olympijské úspěchy našich
                                           sportovců  z  minulých  her.  Slavnostní  zahájení
                                           sledovali  o  pololetních  prázdninách  doma,  ale
                                           po  návratu  do  školy  mezi  sebou  ihned  sdíleli
                                           dojmy.  Do  všech  vyučovacích  předmětů  učite-
                                           lé  zakomponovali  aktivity  tematicky  spojené
                                           s olympijskými hrami. Děti vyráběly olympijské
       „ZOH 2022 - Fandíme českému národnímu týmu“   symboly,  transparenty,  vyrobily  lyže,  na  kte-
       byl název projektu 1. stupně ZŠ a MŠ Pod Zvonek.   rých  potom  závodily  a  soutěžily  mezi  sebou
       Cílem bylo seznámit žáky podrobněji s jednotli-  i mezi třídami a užily si při tom spoustu legrace.
       vými zimními sporty, vzbudit v nich zájem o sport   Na mapě jsme si ukázali kolébku olympismu Řec-  přenos  prvního  českého  olympijského  zlatého
       a národní cítění, hrdost na svou vlast, vtáhnout   ko a také, kde leží jednotlivé země, jak daleko je   úspěchu, vítězství Ester Ledecké. Po celou dobu
       je do bojů a vytvořit povědomost o výjimečných   z ČR do Číny. V tělesné výchově si děti vyzkoušely   konání her žáky provázela roztomilá panda v le-
       výkonech našich sportovců, kterých lze dosáh-  některé zimní olympijské sporty. V matematice   dovém  oblečku  Bing  Dwen  Dwen  a  v  březnu  ji
       nout  pílí,  odhodláním  a  vytrvalostí,  motivovat   řešily zajímavé úlohy, při nichž se seznamovaly   na paralympijských hrách vystřídalo lampionové
       děti k jejich vlastnímu sportování. Významným   s pravidly zimních sportů, tipovaly výsledky, po-  dítě Shuey Rhon Rhon. Děti si zavedly Olympij-
       výchovným  prvkem  bylo  zvýšení  povědomí   čítaly body a doplňovaly tabulky hokejového tur-  ský deník, který jim společně se zážitky zůstane
       o paralympijských hrách, které jsou určeny pro   naje. V českém jazyce žáci pracovali s myšlenko-  jako připomenutí této nejdůležitější mezinárodní
       sportovce s trvalým tělesným, mentálním a sen-  vou mapou, vyhledávali informace na internetu,   sportovní události na světě.
       zorickým  zdravotním  postižením  a  vyzdvihnutí   řešili kvízy, psali vzkazy sportovcům, vyzkoušeli   Mgr. Zuzana Fúriková, ZŠ a MŠ Pod Zvonek
       jejich osobní odvahy a hrdinství při překonávání   si znakové písmo. Velké emoce provázely přímý   Foto: Archiv ZŠ a MŠ Pod Zvonek

       Obchodní akademie – víc než dobrá volba


       Jsme  otevřeni  novým  výzvám                                                     vaci,  tvorbě  vlastních  myšlenek,
       a  plán  moderního  vzdělávání  či                                                která  je  koncipována  jako  forma
       inovativních metod výuky na naší                                                  podporující  skupinové  učení,  a  to
       škole  nezůstává  jen  vizí.  Novinek,                                            v dětech rozvíjí sebevědomí a bu-
       které  bychom  chtěli  široké  veřej-                                             duje jejich zdravou osobnost.
       nosti  a  zájemcům  o  ekonomické                                                 Moderní  technologie  se  nám  tak
       vzdělání sdělit, je hned několik:                                                 mohou  stát  klíčovým  pomocní-
       S účinností od 1. 2. 2022 byl Obchod-                                             kem,  díky  nim  můžeme  v  dnešní
       ní  akademii  Český  Těšín  udělen                                                době  žáky  zaujmout,  motivovat
       statut Fakultní škola Ekonomické                                                  a zapojit. V dalších letech plánuje-
       fakulty VŠB -Technické univerzity                                                 me robotiku a základy programo-
       Ostrava, jenž obohatí výuku přede-                                                vání  zařadit  do  hodin  informatiky
       vším v informatických a ekonomic-                                                 jako  jednu  z  možností,  kterou  lze
       kých  oborech.  Představuje  pro  nás                                             její výuku obohatit.
       především  formu  úzké  vzájemné                                                  V centru naší pozornosti stojí vždy
       spolupráce  pedagogů  obou  škol,                                                 studenti  a  všechny  změny,  které
       účast  na  společných  grantových                                                 na  OA  realizujeme,  přizpůsobuje-
       projektech,  exkurzích,  soutěžích  či                                            me jim a požadavkům na trhu prá-
       podporu při rozvíjení mezinárodních                                               ce. Mnoho našich absolventů dnes
       kontaktů a dalšího vzdělávání talen-                                              pracuje na pozicích, pro které jsou
       tovaných žáků i učitelů.                                                          nejen  ekonomické  znalosti,  ale
       Dnešní generaci obklopují atraktiv-                                               i dovednosti z  oblasti informatiky
       ní technologie již od útlého dětství   a navržení grafického designu vlast-  mohou  skládat  z  bloků  (založené   nezbytné.
       a nová doba si žádá i nové doved-  ních webových stránek.  na  Scratchi),  ale  také  díky  texto-  V  rámci  trendů  moderního  od-
       nosti. Rozhodli jsem se proto novou   V  souvislosti  se  zaváděním  no-  vému  programovacímu  jazyku   borného  ekonomického  vzdě-
       iniciativou  –  zájmovým  kroužkem   vých  prvků  do  výuky  nabízíme   (Python).  Dokonce  si  sami  najdou   lávání  nejsme  jen  dobrá  škola,
       Programování  –  obohatit  výuku   současným  studentům  zájmovou   i řešení daného úkolu: tímto se učí   ale rozhodně jsme víc než dobrá
       informatiky,  a  podnítit  tak  oblast   aktivitu  –  Algoritmizace  a  robo-  nejen  logicky  myslet,  sestavovat   volba. MY totiž reprezentujeme
       studentské  i  pedagogické  kreativi-  tika.  Škola  zakoupila  konstrukční   algoritmy  a  zapsat  jednoduchý   praktické rozhodnutí na celý ži-
       ty. Jeho náplní je zpřístupnit žákům   stavebnice VEX IQ, z nichž se žáci   program, ale posílí také vzájemnou   vot!
       „svět kódu“ a jednoduchou formou   naučí sestavovat roboty a oživovat   týmovou  spolupráci.  Jde  o  výuku   Mgr. Lenka Schajerová,
       vytvořit  dovednost  konstrukce   je  pomocí  programů.  Intuitivně  je   založenou  na  experimentu,  moti-  Obchodní akademie Český Těšín

                                                   TĚŠÍNSKÉ LISTY
                 Periodický tisk územního samosprávného celku | Vydává: město Český Těšín, nám. ČSA 1/1, 737 01 Český Těšín, IČO: 00297437
           Šéfredaktorka: Marcela Hladká | Redakční rada: Mgr. Gabriela Hřebačková, Ing. Vít Slováček, Bc. Tomáš Pavelek | Evidenční číslo: MK ČR E 17299
                           Příspěvky, inzerce, e-mail: czernekova@tesin.cz | Sazba: Jan GAVENDA | Tisk: ZEMAN ART s.r.o.
        Redakce si vyhrazuje právo na úpravu či případné krácení příspěvků. Vydavatel si vyhrazuje právo publikované materiály zveřejnit též na internetu.
                     Nevyžádané rukopisy a fotografie se nevracejí. Reklamace roznosu Těšínských listů do schránek: 553 035 432.
                                  Těšínské listy jsou dostupné také ve formátu PDF na stránkách www.tesin.cz
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30