Page 6 - Chytrý Zpravodaj - Telč srpen 2021
P. 6

Sociální okénko Charitní             je věnován úklidům u klientů a plnění jejich   Občas  jsou  to  obavy,  abychom  nebyli  pří-

       pečovatelské služby v Telči          drobných přání. Kolem oběda znovu navštívím   činou onemocnění některého z klientů, byť
                                                                                jsme pravidelně testováni. A také věčná pří-
                                            usměvavou  klientku,  tentokrát  jí  nachystám
       – inkontinenční pomůcky              oběd a dohlédnu, aby pojedla. Pak si udělám   tomnost respirátorů a dezinfekcí a omezení
                                            obědovou přestávku, po níž se věnuji nezbyt-  setkávání se s lidmi vůbec. Já úplně nemo-
       Inkontinence je problém, se kterým se v seni-  né administrativě. Připravím si pak přehled to-  hu porovnat, jak to bylo před rokem, kdy ješ-
       orském věku potýká řada našich klientů. Na-  ho, co bude potřeba další den. Ke konci pra-  tě pandemie nebyla, ale kolegyně říkají, že je
       štěstí dnes existuje široká škála pomůcek, kte-  covní doby se obvykle znovu všechny sejdeme   to nyní složitější. Mohu za ně však jasně říct:
       ré  tento  problém  řeší  a  nepohodu  spojenou   na krátké schůzce a zhodnotíme uplynulý den.  „Nestěžujeme si.“ Děláme svou práci a po-
       s únikem moči nebo stolice výrazně zmenšují.  Co máte na své práci nejraději? Co Vás   máháme potřebným. Není čas lamentovat!
       Hodně klientů se domnívá, že pomůcky, ať už   motivuje?                  Co byste vzkázala čtenářům?
       vložky nebo kalhotky pro mobilní osoby ne-  Mám radost, když potěším člověka, co byl   Chtěla bych všem lidem v produktivním vě-
       bo kalhotky a podložky určené pro imobilní,   celý víkend sám, nikdo ho nenavštívil. Je rád   ku vzkázat, aby navzdory stresu a pracovní
       si musí hradit sami.  Není to pravda, při proká-  za moji návštěvu, za moji přítomnost a za po-  přetíženosti viděli kolem sebe lidi, kteří jsou
       zané inkontinenci vám inkontinenční pomůc-  povídání si. Moc mě těší, že svou prací vlast-  osamocení, staří a bez rodin. A byť jen úsmě-
       ky může předepsat smluvní lékař pojišťovny   ně  umožňuji  seniorům  žít  ve  svých  domo-  vem a dobrým krátkým slovem jim dali znát,
       odbornosti praktický lékař, urolog, neurolog,   vech. To je to největší kouzlo.  že o nich vědí. Nebuďme ke stáří našich blíz-
       dětský neurolog, gynekolog a geriatr. Nárok   Covid-19  ovlivnil  celou  řadu  činností   kých a všech lidí ve společnosti lhostejní!
       na předpis mají lidé od 3 let věku pojištěn-  a běžný život takřka po celém světe. Jak   Za rozhovor poděkoval Marek Mašát
       ce.  Zdravotnické  pomůcky  jsou  předepsány   ovlivňuje Vás při vykonávání Vaší pracov-  Koordinátor propagace
       na  tzv.  poukaz  na  léčebnou  a  ortopedickou   ní náplně pečovatelky?                 Oblastní charity Jihlava
       pomůcku, množství nejvýše na dobu 3 měsí-
       ců. Při hospitalizaci v nemocnici nárok na po-
       ukaz nemáte. O tom, jaké vložky nebo kalhot-
       ky si pořídit, se poraďte v lékárně, se svým
       lékařem,  ve  zdravotnických  potřebách  nebo
       i s námi v pečovatelské službě. Určitě se ale
       se svým problémem svému lékaři svěřte a ne-
       chte si vhodnou pomůcku předepsat.


       Rozhovor s pracovnicí
       Charitní pečovatelské

       služby Telč Ludmilou Vítů

       Jak jste se dostala do Charitní pečovatel-
       ské služby v Telči?
       V pečovatelské službě v Telči pracuji od led-
       na 2021, předtím jsem pracovala jako poštov-
       ní doručovatelka. Při té práci jsem se setkala
       s mnoha seniory, kteří žijí osaměle a potřebu-
       jí někdy přímo pomoc a péči, někdy hlavně
       dobré slovo a zájem okolí.
       Co Vás vedlo k práci v sociálním sektoru?
       Z  předchozí  odpovědi  vyplývá,  že  to  byla
       osobní zkušenost se staršími osamělými lid-
       mi na vesnicích, které jsem vídala jen letmo
       a nemohla jim věnovat tolik času, kolik si za-
       slouží a potřebují. V současném zaměstnání
       si připadám pro ně daleko víc užitečná.
       Přibližte nám ve zkratce, jak probíhá Váš
       pracovní den.
       Po  příchodu  do  práce  je  krátká  ranní  pora-
       da, kde se seznámíme s novými skutečnostmi
       a změnami ohledně našich klientů. Rozejdeme
       se všichni po svých pracovních povinnostech,
       které jsou nám určeny. Každé ráno je moje prv-
       ní návštěva u moc hodné paní, která mě vždy
       s úsměvem přivítá, a těší se, až jí připravím sní-
       dani. Další mojí povinností je nakupování kli-
       entům. Snažím se vyhovět všem jejich poža-
       davkům  k  plné  spokojenosti.  Dopolední  čas

       str. 6                                                                                             TL 8/2021
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11