Page 6 - Chytrý Zpravodaj - Telč duben 2021
P. 6
Distanční výuka už se Ten mě bavil ze všeho nejvíce.“ Plnění úkolů Nové knihy
baví i Martínka Koláře, jenž navštěvuje třídu
týká i dětí ve školkách Broučci v Nerudově ulici: „Úkoly, které posí- městské knihovny
lají paní učitelky, se mi líbí a baví mě je dělat.
Mateřské školy napříč celou Českou re- Akorát se mi po všech stýská.“ S formou vý- Beletrie
uky jsou spokojení i Martínkovi rodiče: „Ko-
publikou jsou z důvodu nařízení vlády od munikace se školkou je velmi dobrá, oceňuje- Bernášková: Jak přežít svého muže; Rimo-
1. 3. 2021 pro většinu svých žáčků uzavře- me založení skupiny na Messengeru, která vše vá: Chodba hrůzy; Cimický: Paroháč; Mac-
né. Zároveň ale platí povinnost vzdělávání urychlila, a děti prostřednictvím videí a fotek millan: Po pravdě; Keleová-Vasilková: Ju-
dětí předškolního věku, jimž byla zavedena zůstaly alespoň trochu spolu.“ Kladné hodno- linčina pekárna; Dutka: Černá a purpurová;
distanční výuka. Na podrobnosti dění v MŠ cení získává distanční výuka i od rodičů Zby- Freeman: Sama proti všem; Stabenow: Čer-
Telč jsme se zeptali její ředitelky Bc. Jarmi- něčka: „Komunikace probíhá prostřednictvím né zlato; Lundberg: Otazník je polovina srd-
ly Horníkové. A své dojmy nám prozradili e-mailu. Paní učitelky posílají úkoly a my pak ce; Červenák: Anděl v podsvětí; Konečná:
i telčští předškoláci a jejich rodiče. na konci týdne zašleme fotografie výrobků Houpačky; Ritter: Žena v polární noci; Švej-
MŠ Telč v současné době navštěvuje pouze 14 a výkresů. Zbynďu docela motivuje, když ví, že nohová: Mrcha jemně uzená; Sepetys: V še-
dětí, potomků zaměstnanců z krizových složek to vyfotíme a pak pošleme paní učitelce.“ dých tónech; Vondruška: Spiknutí oběšenců;
státu, jimž je poskytování péče umožněno. Pro I přes oboustrannou spokojenost je pro všech- Bannalec: Bretaňský odkaz; Minier: Údolí
tyto děti je zajištěn pedagogický dozor, vzdě- ny nejlepší, když výuka probíhá klasickým Naučná
lávací aktivity i stravování stejně jako za běž- způsobem. A tak se na návrat k běžnému reži- Kocourek: Příběhy míst naší země; Kotová:
ného provozu. Dochází do budovy v Komen- mu těší nejen děti, ale i školky, jak dodává paní Knížka pro začínající učitelky mateřských škol
ského ulici. Ostatní děti jsou od začátku března Horníková: „Jsme velmi spokojené se spolu- Dětská
doma. „Uzavření školky nám nečinilo velké prací rodin a školky, ale věříme, že se co nej- Brezina: Klub tygrů. Prastará hladomorna;
problémy, rodiče byli o všem informováni na- dříve budeme moci potkat v běžném provozu Cobb: Ema a její kouzelná ZOO. Snaživý
ším interním informačním systémem a vše tedy a plynule tak navázat na vzdělávání.“ medvídek; Belšán: Hladový vydrýsek; Rior-
proběhlo bez komplikací. Nejvíce dotazů jsem Ivana Holcová dan: Apollónův pád – Neronova pevnost
zodpovídala na téma ošetřování na děti, ale to Pro TL připravuje Lenka Zamazalová
se také podařilo vykomunikovat,“ vzpomíná
paní Horníková na samotné uzavření MŠ. Novinky Knihovny UC
Pro předškoláky, tedy děti, které v příštím ro- Knižní novinky
ce nastoupí do ZŠ, platí povinnost distanční- Tomáš Šebek: Nebe nad Jemenem; Ian
ho vzdělávání. Zapojit se do něj ale mohou Kershaw: Na horské dráze: Evropa v le- z knihovny NPÚ
i ostatní – mladší – děti, a to dobrovolně. Rodi- tech 1950–2017; Martin Jemelka: Továr-
ny takové příležitosti rády využívají, díky výu- ní města Baťova koncernu; Jake Tapper: Dáňová a kol.: Očím na odiv: výzdobné
ce na dálku děti neztrácí kontakt se zařízením. Základna: Jedna z nejtěžších chvil Ameri- techniky v malířství a sochařství 14.–16. sto-
Jak taková výuka vypadá v praxi? Komuni- čanů v Afghánistánu; Radkin Honzák: Čas letí; Feyfrlíková Černá: Móda a odívání
kaci mezi dětmi a jejich rodiči se školkou za- psychopatů, Zoopisník Miroslava Bobka; v husitské době; Michalička: Pilnikářství:
jišťují učitelky v jednotlivých třídách. S rodiči Martin Jelínek: Vnitřní svět vítězů; Ale- příběh řemesla, které na Vysočině přetrvalo
se spojují pomocí e-mailu a aplikací Messen- na Lochnmannová: Tělo za katrem; Pavel do poloviny 20. století; Bureš – Pavlíková:
ger a Whatsapp. Dětem jsou posílány pracovní Zatloukal: Lednicko-valtický areál; Zdeň- Tatíčku, vrať se k nám! (2, Pomníky velké
listy na různá témata, motivační videa na roz- ka Michalová: Měšťané, umělci, řemeslní- války na Chomutovsku, Mostecku a Teplic-
voj pohybových aktivit, básničky, písničky, ci; Rüdiger Vaas: Prostě Hawking!; Rüdi- ku); Vrabelová a kol.: Architektura 60. a 70.
pohádky, jednoduchá tvoření z běžně dostup- ger Vaas: Prostě Einstein! let 20. století v České republice
ných materiálů, logopedická cvičení na rozvoj Pro TL připravuje Ilona Martinů Pro TL připravuje Miloslav Záškoda
mluvidel, pracovní úkoly, jako je například setí
různých semínek rostlin a následná péče o ně.
Myslí se i na rodiny, které nemají možnost vy-
užívat zmíněné technologie. Mohou si vyzve-
dávat potřebné materiály ve schránkách tříd
umístěných v prostorách MŠ.
Školka od rodičů vyžaduje pravidelnou zpět-
nou vazbu, alespoň 1x týdně, aby si mohla
vytvořit představu o fungování distančního
vzdělávání. Ředitelka MŠ je z reakcí nadšená:
„Máme skvělé rodiče! Zasílají zpět vyplněné
úkoly svých dětí, posílají videonahrávky, ob-
rázky z tvoření a zároveň nás motivují k další
práci a dávají podněty k tomu, co děti nejví-
ce baví.“
A co na nový způsob výuky říkají samotné
děti? Zbyněček Kubeš, který navštěvuje tří-
du Školáci umístěnou v ZŠ Masarykově, nám
prozradil následující: „Nejvíce mi chybí kama-
rád Váša. Paní učitelky posílají různé básnič-
ky, vyrábění, například jarní květiny nebo sliz.
str. 6 TL 4/2021