Page 9 - Chytrý zpravodaj - Střekovinky 11-12/2025
P. 9

čn
                                                                                                           pošt
                                                                                                         í
                                                                                          Z redak    Z radnicey

       Střekovem a Novou Vsí je dlouhá
       asi 2 000 m a výše uvedeného ko-
       laudačního  znění  se  týká    jenom
       asi 500 m mezi okály a křižovatkou
       k Hřebence. Zbylá část komunikace
       Novoveská, obzvláště část pod okály
       do  dolního Střekova, je beze změny
       v  délce  asi  700 m  a  dodnes  zcela
       nevyhovující.
       Dále se ve zmíněném kolaudačním
       rozhodnutí píše: „Stavbu nelze uží-
       vat  pro  těžkou  dopravu.“  Těžká
       doprava  je  doprava  nad  3,5  tuny
       hmotnosti  nákladu.  To  však  tato
       část komunikace nevyhovovala ani
       stavbě okálů, dnešnímu svozu ko-
       munálního  odpadu  ani  následným
       stavbám  rodinných  domků  za  po-
       moci autodomíchavačů. Hlavní však
       je, že pokud nevyhovovala nová část
       komunikace Novoveská, vyhovova-
       la část původní, po které se nejprve
       musí jet z a do dolního Střekova?
       Původní  komunikace  před  výstav-   lehlých domků v ulicích Novoveská  úpravami.  K  tomu  by  mohl  vlast-
       bou okálů měla asi jednoduchý kufr  a Na Hřebence, ale zároveň podobně  ník  komunikace  využít  především
       a  byla  pouze  zpevněna  pojezdem  obyvatelům  Nové  Vsi.  Její  krátká  vlastních  pozemků  města  směrem
       a s povrchovou úpravou živicí. Tento  spodní část slouží k dopravní obslu-  dolů po levé straně při vypořádání
       stav byl a dodnes je nevyhovující.   ze garážového dvora.                se s 4. zónou CHKO i se zapojením
                                                                                části Partyzánky a garážového dvo-
       K čemu nám slouží komunikace  Co  je  tedy  chybné,  nevhodné,  ra,  ale  ani  tak  by  se  nevyhnul  asi
       Novoveská?                           dopravně-provozně    nebezpečné  části výkupu. Jiné řešení však není.
       Je  to  jediná  dopravní  a  přirozená  na komunikaci Novoveská?          Komunikace, kromě části mezi šes-
       spojka s Novosedlickým náměstím      Jsou to především v kolaudaci uve-  ticemi okálů, není odvodněna. Od-
       jako  malým  centrem  obchodu  dené spády, v některých částech až  bory  dopravy  všech  zúčastněných
       a  služeb,  ale  především  napojení  20%,  obzvláště  v  zimním  období  stupňů se prostě nezabývaly příjez-
       na  MHD.  Slouží  osobní  dopravě,  a za inverzí. Proto zde nemohla být  dovou částí komunikace Novoveská
       nákladní  obslužné  dopravě,  chod-  ani zavedena MHD. Nevhodné jsou  ani při výstavbě okálů, ani později
       cům, dětem do škol, matkám s ko-     i některé směrové části. Odstranění  při povolování další výstavby dal-
       čárky za obchody, turistům. Slouží  spádů  lze  vyřešit  jen  prodlouže-  ších rodinných domků. Komunikace,
       tedy  nejen  všem  obyvatelům  při-  ním  trasy  zároveň  se  směrovými  kromě  části  mezi  šesticemi  okálů,
                                                                                nemá chodník. Vědí naši zastupite-
                                                                                lé Střekova i města, jak to vypadá
                                                                                v zimě za sněhu při shrnování sněhu
                                                                                a jeho kupení ke krajnici? Jak se jím
                                                                                mají „prodrat“ matky s kočárky a jak
                                                                                je to nebezpečné? Vědí, jak dlouho
                                                                                trvá 40 let?

                                                                                Závěr autora tohoto článku
                                                                                 Autor je senior, je mu více než 83,
                                                                                ale stále si ještě pamatuje. Neočeká-
                                                                                vá pochvalu, už proto, že za 40 let,
                                                                                přes  více  stížností  v  předchozím
                                                                                období,  sám  v  této  problematice
                                                                                nic nedokázal. Přesto však vyjad-
                                                                                řuje  přesvědčení,  že  následovníci
                                                                                najdou a prosadí chytré řešení. Au-
                                                                                tor prosí samosprávu, aby novým
                                                                                řešením  dořešila  i  za  spolupráce
                                                                                odpovědného OŽP MMUL umístění
                                                                                kontejnerů.
                                                                                         Ing. Jaroslav Řepa, květen 2025

                                                                                                                     9 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14