Page 9 - Chytrý zpravodaj - Střekovinky 11-12/2025
P. 9
čn
pošt
í
Z redak Z radnicey
Střekovem a Novou Vsí je dlouhá
asi 2 000 m a výše uvedeného ko-
laudačního znění se týká jenom
asi 500 m mezi okály a křižovatkou
k Hřebence. Zbylá část komunikace
Novoveská, obzvláště část pod okály
do dolního Střekova, je beze změny
v délce asi 700 m a dodnes zcela
nevyhovující.
Dále se ve zmíněném kolaudačním
rozhodnutí píše: „Stavbu nelze uží-
vat pro těžkou dopravu.“ Těžká
doprava je doprava nad 3,5 tuny
hmotnosti nákladu. To však tato
část komunikace nevyhovovala ani
stavbě okálů, dnešnímu svozu ko-
munálního odpadu ani následným
stavbám rodinných domků za po-
moci autodomíchavačů. Hlavní však
je, že pokud nevyhovovala nová část
komunikace Novoveská, vyhovova-
la část původní, po které se nejprve
musí jet z a do dolního Střekova?
Původní komunikace před výstav- lehlých domků v ulicích Novoveská úpravami. K tomu by mohl vlast-
bou okálů měla asi jednoduchý kufr a Na Hřebence, ale zároveň podobně ník komunikace využít především
a byla pouze zpevněna pojezdem obyvatelům Nové Vsi. Její krátká vlastních pozemků města směrem
a s povrchovou úpravou živicí. Tento spodní část slouží k dopravní obslu- dolů po levé straně při vypořádání
stav byl a dodnes je nevyhovující. ze garážového dvora. se s 4. zónou CHKO i se zapojením
části Partyzánky a garážového dvo-
K čemu nám slouží komunikace Co je tedy chybné, nevhodné, ra, ale ani tak by se nevyhnul asi
Novoveská? dopravně-provozně nebezpečné části výkupu. Jiné řešení však není.
Je to jediná dopravní a přirozená na komunikaci Novoveská? Komunikace, kromě části mezi šes-
spojka s Novosedlickým náměstím Jsou to především v kolaudaci uve- ticemi okálů, není odvodněna. Od-
jako malým centrem obchodu dené spády, v některých částech až bory dopravy všech zúčastněných
a služeb, ale především napojení 20%, obzvláště v zimním období stupňů se prostě nezabývaly příjez-
na MHD. Slouží osobní dopravě, a za inverzí. Proto zde nemohla být dovou částí komunikace Novoveská
nákladní obslužné dopravě, chod- ani zavedena MHD. Nevhodné jsou ani při výstavbě okálů, ani později
cům, dětem do škol, matkám s ko- i některé směrové části. Odstranění při povolování další výstavby dal-
čárky za obchody, turistům. Slouží spádů lze vyřešit jen prodlouže- ších rodinných domků. Komunikace,
tedy nejen všem obyvatelům při- ním trasy zároveň se směrovými kromě části mezi šesticemi okálů,
nemá chodník. Vědí naši zastupite-
lé Střekova i města, jak to vypadá
v zimě za sněhu při shrnování sněhu
a jeho kupení ke krajnici? Jak se jím
mají „prodrat“ matky s kočárky a jak
je to nebezpečné? Vědí, jak dlouho
trvá 40 let?
Závěr autora tohoto článku
Autor je senior, je mu více než 83,
ale stále si ještě pamatuje. Neočeká-
vá pochvalu, už proto, že za 40 let,
přes více stížností v předchozím
období, sám v této problematice
nic nedokázal. Přesto však vyjad-
řuje přesvědčení, že následovníci
najdou a prosadí chytré řešení. Au-
tor prosí samosprávu, aby novým
řešením dořešila i za spolupráce
odpovědného OŽP MMUL umístění
kontejnerů.
Ing. Jaroslav Řepa, květen 2025
9 9

