Page 25 - Chytrý zpravodaj - Praha-Štěrboholy číslo 3 2021
P. 25

„Pro mě je to velmi zajímavé, protože jsme   mistický, nebudu tu psát o potížích, které hledání
 první třídou na druhém stupni na této základní   CO DĚLÁ   kvalitních zaměstnanců obnáší, ale dovolím si Vám
 škole. Druhý stupeň je složitější, máme spoustu   postupně  představit některé  osobnosti,  které už
 nových předmětů a skoro na každý jiného vyuču-  ŠKOLU ŠKOLOU  vybrány byly (mnohdy mými předchůdci), a které
 jícího. Nebo na některé předměty ještě žádného   tvoří pomyslnou páteř Základní školy Štěrboholy.
 učitele. Ale naštěstí máme paní ředitelku, která s   A nemohu začít nikým jiným, než člověkem, je-
 námi zatím bojuje v těchto předmětech. Ve třídě   Mnohokrát bylo řečeno i napsáno, že pozice ře-  hož profese dělá odjakživa školu školou. Znají ho tu
 máme i velkou zábavu se spolužáky i učiteli, a to   ditele školy skýtá několik profesí v jednom. Ředitel   všechny děti, protože on je ten první, s kým se tu
 jsem opravdu nečekala. Co je jednodušší? Určitě   školy je učitel, manažer, ekonom, právník, persona-  ráno potkají. Už víte? Ano, je to PAN ŠKOLNÍK.
 je fajn, že nemusím dojíždět do školy brzy ráno.   lista,… a tady bych se na malou chviličku zastavila.  Richard Zika, školník; původní profesí autome-
 JSME PRVNÍ  Vše je pro mě trochu nové, takže jednodušší to   Vybrat si do týmu ty správné zaměstnance je   chanik, absolvent konzervatoře, milovník přírody,
 bude až ve druhém pololetí. Co mě překvapilo,   totiž zásadní. Asi každý ředitel si přeje, aby měl   tramp, vodák, zpěvák a kytarista trampské skupiny
 Zahájení školního roku bylo toto září v Zá-  zatím nic, ale ještě mám čtyři roky před sebou   ve škole lidi, kteří jsou nejen skvělí ve svém oboru   H. R. A.
 kladní škole Štěrboholy významnější než v letech   na této základní škole, tak uvidím a nechám se   (ať je to učitel, kuchařka nebo účetní), ale zároveň   Do Základní školy Štěrboholy nastoupil v roce
 předchozích, neboť jsme mohli slavnostně přiví-  překvapit.“  jsou pracovití, jsou to týmoví hráči a jsou loajální   1996 a je zde služebně nejstarším zaměstnancem.
 tat i žáky 6. ročníku. Ti se tak stali historicky   Diana K., VI. A  ke své společnosti. V době, kdy je tragický nedo-  Za těch dvacet pět let tu zažil tři ředitele, spoustu
 prvními studenty zahajujícími výuku na našem   statek nejen učitelů, ale vlastně většiny profesí, se   kolegů a dvě generace dětí.
 druhém stupni.  Texty vybrala a uvedla Martina Valná  pak výběr zaměstnanců  stává pro ředitele školy   Kromě prací vyplývajících z jeho pracovní ná-
 Zeptali jsme se žáků bývalé V. A a V. B, zda   třídní učitelka I. A  téměř noční můrou. Ale protože jsem člověk opti-  plně se aktivně zapojuje jako hudební doprovod
 se jim na druhém stupni prozatím líbí. Jak děti   žáků při Adventních zastaveních a je hlavním roz-
 přiznávají, leccos se změnilo. Přibylo zejména   hodčím školního turnaje v malé kopané Štěrbogóly.
 množství učiva i domácích úkolů. Co však zů-  Děti vítá každé ráno s úsměvem, nehoní je kvůli
 stalo stejné, je pozitivní atmosféra, hodiny plné   přezůvkám a nad pozdními příchody shovívavě při-
 zábavy a hlavně třída plná kamarádů. Pevně vě-  vírá očko. Ke kolegům je vstřícný a snaží se všem
 říme, že nadšení a radost ze studia žákům vydrží   vždy vyhovět. Je to člověk pohodový, empatický,
 až do deváté třídy.                         s všeobecným přehledem a životním nadhledem.
                                             A i když se ne vždy na všem shodneme, jsem ráda,
 „Druhý stupeň je těžší v tom, že se mění roz-  že ho tu mám, a to pochopitelně nejen proto, že
 vrhy hodin a na každý předmět máme jiného uči-  mi pravidelně každý pátek ve 14.00 hodin přijde
 tele. Hodně věcí se změnilo, měli jsme většinou   popřát krásný víkend. Děkuji, Richarde.
 jeden úkol, ale teď je máme skoro z každého
 předmětu. Jsem moc ráda, že se udělal druhý            Eva Kollmannová, ředitelka školy
 stupeň, nemusím jezdit autobusem, protože to
 mám blízko domova. Moc se mi líbí naše nová
 třída, máme tam také novou tabuli. Nedokáži si
 představit, že bych chodila do nové školy, kde
 nikoho neznám. Vůbec mi nevadí, že se spojila
 5. A a 5. B. Vím, že naše paní ředitelka to má
 teď moc těžké a držím jí palce, aby sehnala ty
 správné pedagogy, co s námi zůstanou až do 9.
 třídy. Doufám, že tato škola vydrží v krásném
 stavu jako je teď i nadále.“
 Eliška Ch., VI. A
 24  Štěrboholské listy 3/2021  Štěrboholské listy 3/2021                   25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30