Page 3 - Chytrý zpravodaj - Šaratice 02/2025
P. 3

a naopak zvyšování tohoto poplatku (v podstatě pokuty) v dalších letech čeká násobně
               vyšší finanční postih…

               Zavedení systému door to door v Šaraticích
                   Naše obec se tedy zapojila do výše uvedeného
               projektu  DSO  Ždánický  les  a  Politaví.  Pro
               domácnosti  jsme  v rámci  tohoto  dotačního
               projektu  mohli  objednat  celkem  300  sad  nádob
               o jednotném  objemu  240  l  (plast,  papír
               a bioodpad, pro větší bytové domy to budou větší
               nádoby o objemu 1 100 l, resp. 770 l na bioodpad).

               Tyto  nádoby  budou  rozlišeny  barevným  víkem
               (plast – žlutá, papír – modrá, bioodpad – hnědá).
               Nádoby  budou  osazeny  čipem,  který  umožní  evidenci  výsypů  nádob,  obdobně  jako
               nádoby na směsný odpad, které ale zůstanou ty Vaše a budou jen osazené čipem.
                   Distribuce  nádob  bude  probíhat  po  jejich  dodání  v průběhu  2.  nebo  3.  čtvrtletí,
               door to door  sběr  odpadů  bude  zahájen  po  dohodě  se  svozovou  společností  nejdříve
               od 1. října 2025. O distribuci nádob i zahájení svozu budete včas informováni místními
               informačními zdroji.

                   Nádoby  budou  domácnostem  poskytnuty  ZDARMA  na  základě  smlouvy
               o výpůjčce, která bude uzavírána při předání nádob. Jak jsem ale výše napsal, v rámci
               projektu je pro naši obec rezervováno celkem 300 sad, přičemž trvale obydlených domů
               je zhruba o 100 více. Tento rozpor budeme řešit jednoduchým pravidlem – kdo dřív přijde
               (požádá), ten dostane. Váhajícím se povinné třídění trochu zkomplikuje. Směsný odpad
               jim bude i nadále vážený a evidovaný na jejich adresu (každá popelnice musí mít svůj čip
               a každé vysypání je zaevidované do evidenčního systému), ale počet veřejných kontejnerů
               bude  snížen  na  přijatelné  minimum.  Proto  vás  žádáme  již  nyní  o  včasnou  rezervaci,
               nejlépe v průběhu měsíce dubna, abychom mohli administrativně celou akci připravit,
               předepsat  smlouvy  o  výpůjčce  apod.  Rezervační  formulář  bude  online  dostupný  na
               webových stránkách obce v nejbližších dnech a v tištěné podobě ho doručíme do každého
               domu.  Komu  vyhovuje  ta  papírová  podoba,  uvede  v  něm  několik  nezbytných  údajů
               a přinese  nejlépe  přímo  na  podatelnu  nebo  do  schránky  na  budově  OÚ.  Obecní
               zaměstnankyně  zajistí  přenesení  dat  do  celkové  evidence,  která  bude  vznikat  přímo

               z podaných elektronických žádostí.
                   Závěrem bych jen dodal, že tento nebo obdobný systém je již zavedený v řadě
               obcí a skutečně to funguje, takže nebudeme žádní pokusní králíci.

                   Článek je to poněkud delší, ale snažil jsem se v něm vysvětlit všechno podstatné. Pokud
               jsem na něco zapomněl, nebo napsal nesrozumitelně, neváhejte mě kontaktovat. Do léta,
               než  se  začne  se  skutečnou distribucí  nádob  do  jednotlivých  domácností,  je  ještě  na
               vysvětlování času dost. S rezervací ale neotálejte





                                                                            Karel Kalouda, starosta
                                                                                                         3
   1   2   3   4   5   6   7   8