Page 16 - Chytrý zpravodaj - Rudnik 01/2025
P. 16

ZŠ A MŠ RUDNÍK                                                                         www.zsrudnik.cz


          Okresní kolo                                        Nejen odpoledne

          olympiády                                           jsme spolu rádi


          z anglického jazyka                                  V pátek 17. února odpole-  odpočinuli  a  nastal  čas  na  dob-
                                                                                         Po  dobrém  jídle  jsme  si  chvíli
                                                               dne zůstávaly děti ze 2.,3.
                                                               a 4. třídy ve školní družině.   rou  knihu.  Každý  si  přinesl  tu
           V pondělí 17. února 2025   nám  ukázali  nějakého  žáka  od   Nejprve se „zabydlely“   svoji  nejoblíbenější.  Seznámil
           jsme v 7 hodin ráno vyjeli já   nich  ze  školy,  který  byl  v  Anglii   a poté pro ně byl připraven   nás s obsahem a ukázal obrázky.
           a Jirka Procházka z 9. třídy   a Americe, abychom se s ním roz-  zábavný program.  Po  představení  všech  knih  jsme
           školním autem s panem uči-  mluvili. V 10 hodin začala mluvící               měli možnost si prohlédnout rud-
           telem Tremerem na okresní   část a já jsem šla společně s klu-  Prvním  úkolem  bylo  luštění   nickou kroniku. Povídali jsme si
           soutěž z anglického jazyka,   kem z jiné školy a vylosovali jsme   kvízů  a  rébusů.  Děti  si  ve  dvoji-  o  práci  kronikáře  a  nahlédli  do
           která se konala v Trutnově   si  témata  můj  dům  a  vesnici,  ve   cích procvičily svou fantazii a dů-  zápisů v samotné kronice.
           na místním gymnáziu.     které  žiji.  Společně  jsme  mluvili   vtip. Poté přišla na řadu činnost   Večer se chýlil ke konci, každý
                                    a ptaly se nás i učitelky. Nakonec   přímo detektivní. Vytvořené sku-  si rozbalil spacák a našel místeč-
           Po  prezentaci  začal  v  9  hodin   nám  dali  obrázek  a  my  jsme  ho   pinky  řešily  záhadu  ztraceného   ko ke spaní. Potom nás čekala ne-
          odposlech, v němž jsme byli roz-  měli popsat a ten druhý mohl do-  klíče.  Podle  daných  indicií  měly   zbytná pohádka na dobrou noc.
          děleni  na  dvě  skupiny.  Já  byla   plňovat. Starší to měli prý o hod-  odhalit  pravého  viníka  krádeže   V sobotu ráno po společné sní-
          v  té  první  u  mladších  a  Jirka   ně těžší. Po krátké přestávce nám   klíčů od knihovny.  dani jsme vše zabalili, uklidili a plní
          u starších. Zde nám dali sluchát-  řekli první tři místa. Já se bohužel   Po rozluštění záhady jsme spo-  zážitků se těšili na příchod rodičů.
          ka  a  pustili  anglickou  nahrávku   neumístila, ale jsem o zkušenost   lečnými silami uvařili večeři. Byly
          a my jsme museli říci, o co se tam   bohatší, a stejně na tom byl i Jirka   to naše oblíbené špagety.  Petra Sekerková a Lenka Kollárová
          jedná.  Toto  trvalo  asi  30  minut,   Procházka. Ze soutěže jsme odjeli
          u starších ještě déle. Potom byla   přímo do školy.
          asi hodinová přestávka, kdy jsme
          si  odpočinuli  a  najedli  se.  Pak   Zdeňka Slováková, 7. třída

          Zprávičky ze školky



           Leden nám přinesl sníh,   ty  –  Malá  technická  univerzita,
           a tak jsme si mohli do sytosti   dopravní  výchova  a  pravidelná
           užívat zimní radovánky.   logopedická  péče.  Dítě  se  učí
                                    mluvit  při  kontaktu  s  ostatními
           Na  našem  místě  „U  Dubu“   nasloucháním,  napodobováním
          jsme  si  vytvořili  ledové  králov-  a odpovídáním. Základy správné
          ství.  Tam  jsme  si  chodili  hrát  se   výslovnosti a rozvoje řeči dítěte se
          sněhem  a  na  sněhu.  Vyšlapané   vytvářejí v předškolním věku, pro-
          cestičky,  velké  koule,  jízda  na   to  je  velmi  důležité  věnovat  této
          klouzácích, prostě radost. I naše   oblasti  mimořádnou  pozornost.
          nadstandartní  aktivita  Týdenní   Jedním  z  nejdůležitějších  úkolů
          lyžařský kurz se vydařila. Připra-  při učení předškolního dítěte rod-
          vený  zasněžený  areál  v  Dolním   nému  jazyku  je  i  rozvoj  plynulé   systematicky předchází narušení   sféře, trénují jazýčky formou hry
          Dvoře,  natěšení  sportovci,  zná-  řeči. V tomto věku dítě musí umět   komunikační  schopnosti  a  iden-  a zábavy. Rodiče jsou pravidelně
          mí  instruktoři  a  krásné  počasí.   samostatně popsat hračku, před-  tifikuje  případné  odchylky  ve   informováni  o  pokroku  dětí,  jak
          Odměnou  byly  nadšené  děti,   mět nebo obrázek. Dítě by mělo   vývoji řeči. V tomto školním roce   trénovat doma a jak se dále zlep-
          které  buď  získaly  nové  doved-  umět  odpovídat  na  otázky,  ale   spolupracujeme  s  paní  logoped-  šovat. A na co se těšíme? Přeci na
          nosti, nebo se v nich zdokonalily.   také je umět klást. V  návaznosti   kou Vladimírou Svobodovou. Lo-  jaro. Čeká nás zase spousta dob-
          A rok běží svým tempem. Hraje-  na řečový rozvoj dítěte, se kterým   gopedie probíhá pravidelně vždy   rodružství.  Prvním  z  nich  bude
          me si, učíme se, získáváme nové   přichází z domova, plní mateřská   v úterý a ve středu v dopoledních   plavecký kurz ve Vrchlabí.
          poznatky,  radujeme  se  spolu   škola  tři  základní  úkoly.  Rozvíjí   hodinách.  Děti  se  těší  na  setká-
          s  karnevalem.  Běží  naše  projek-  a podporuje přirozený vývoj řeči,   vání v příjemné a přátelské atmo-  Učitelky MŠ























          16                                                                             Rudnické noviny | 1/2025
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20