Page 12 - Chytrý zpravodaj - Příbor 10/2024
P. 12
a protože se nám rozrostla přípravná třída, tak pobytu bylo stmelit třídní kolektiv, rozvíjet
nově nastoupila i paní učitelka druhé příprav- pozitivní vztahy ve třídě, respekt a komuni-
né třídy společně s paní asistentkou. Všem kaci. Zároveň to byla skvělá příležitost pro
přejeme hladký start v novém školním roce. seznámení s novými žáky i s novým třídním
Projekt Malý a velký kamarád je o spo- učitelem. Každá třída měla svého lektora
lupráci mezi prvňáčky a deváťáky. Každý volnočasového programu. Ten pro žáky
prvňáček má svého velkého kamaráda a učitele připravil různé aktivity, při kte-
z 9.A nebo z 9.B. Tito žáci budou prvňáky rých museli vzájemně spolupracovat. Děti si
celý rok provázet a pomáhat jim ve škole. tak zahrály skalní golf, snažily se najít cestu
Budou se setkávat při různých příležitos- z bludiště poslepu, společně tvořily třídní za svitu svíček povyprávěl strašidelnou
tech, např. společném čtení, tvoření, ale pravidla aj. Večer se za dětmi zastavil i bý- pověst. Na závěr je čekala cesta ztemnělým
třeba i o přestávkách nebo na výletech. valý třídní jedné ze tříd, pan učitel Mache- lesem osvětleným jen hřbitovními svíčka-
Zatím spolu absolvovali krom společného tanz, a tak byla příležitost i ke společnéhu mi. Někteří měli sice pořádně nahnáno, ale
oběda i zábavnou pohádkovou matematiku. posezení a zpívání. Poslední večer si lektoři nakonec všichni stezku úspěšně zvládli. Pro
Hned druhý školní den se naši šesťáci vy- pro žáky připravili stezku odvahy. Dvojice všechny účastníky byl pobyt příjemným
dali na třídenní adaptační pobyt v areálu dětí se musely vydat přes louku k lesíku, prodloužením léta a určitě si z něj odnášejí
U Kateřiny ve Štramberku. Cílem tohoto kde už na ně čekal jeden z lektorů, aby jim spoustu zážitků.
Školní rok začal…
Mgr. Vlaďka Strnadová (školní metodik)
2. září se otevřely brány škol, a nejinak kdo počítají rok od září do června – ať se vlastně neví jak a proč, ale my všichni jsme
tomu bylo u nás – v Základní škole Npor. nám všem ve škole i doma daří, a připomenu takoví. Zlaté rybičky, křečci a bílé myšky
Loma. Počasí přálo, a tak jsme se sešli před slova Roberta Fulghuma, která mi připadají a dokonce i to semínko v kelímku – všichni
školou, jak nám velí tradice již několik let. nadčasová, a myslím, že je dobré si je čas od umřou. My také. A nikdy nezapomeň na
Přivítání, úsměvy, povídání… Pak jsme na času připomenout. Pěkné dny. dětské obrázkové knížky a první slovo,
chvíli všichni ztichli, vyslechli si proslovy – které ses naučil – největší slovo ze všech –
paní ředitelky, předsedy školské rady a také Robert Fulghum – Všechno, co opravdu DÍVEJ SE.
paní Ivety Buskové, která nás pozdravila potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské Všechno, co potřebujete znát, tam někde
jménem radnice. Za malou chvíli se již davy školce je. Slušnost, láska a základy hygieny. Eko-
dětí se svými třídními učitelkami odebraly logie, politika, rovnost a rozumný život.
do tříd. Prvňáčci měli přivítání později. O všechno se rozděl. Hraj fér. Nikoho Vyberte si kterékoliv z těchto pravidel
Odehrávalo se v atriu a přivítali jsme letos, nebij. Vracej věci tam, kde jsi je našel. a vztáhněte si na to svůj život v rodině
stejně jako vloni – 3 třídy malých žáčků. Uklízej po sobě. Neber si nic, co ti nepat- nebo v práci, na svou vládu nebo svůj svět
Moc jim přejeme, aby se jim ve škole líbilo ří. Když někomu ublížíš, řekni – promiň. a uvidíte, že to platí, je to jasné a sedí to.
a aby se jim dařilo. Před jídlem si umyj ruce. Splachuj. Teplé A představte si, oč lepší by byl svět, kdyby-
Úspěch a pohodu přejeme všem našim žá- koláčky a studené mléko ti udělají dobře. chom si všichni – na celém světě – každý
kům, vězte, že jich letos máme 430. Roste- Žij vyrovnaně – trochu se uč a trochu den ve tři odpoledne dali koláček a mléko
me! A kromě růstu jsou u nás i jiné novinky. přemýšlej a každý den trochu maluj a kresli a pak si lehli a zdřímli si s polštářkem
Letos vyjedou vybraní žáci na zahraniční a zpívej a tancuj a hraj si a pracuj. Každý pod hlavou. Nebo kdyby základní politi-
pobyt – do Londýna. A nejen oni. Do světa den odpoledne si zdřímni. Když vyrazíš do kou všech vlád bylo vždycky vracet věci
na zkušenou vyrazí i učitelé v rámci pro- světa, dávej pozor na auta, chytni někoho nazpátek a uklízet po sobě. A stále ještě
jektu Erasmus +. O této novince se dočtete za ruku a drž se s ostatními pohroma- platí – bez ohledu na to, kolik vám je let –,
v dalším příspěvku. A samozřejmě o všem, dě. Nepřestávej žasnout. Vzpomeň si na že když vyrazíte do světa, nejlepší je chytit
co se děje ve škole – na našich stránkách. semínko v plastikovém kelímku – kořínky někoho za ruku a držet se pohromadě.
Já se s vámi rozloučím přáním pro všechny, míří dolů a rostlinka stoupá vzhůru a nikdo
Vyjíždíme do světa
na vlně Erasmu+
Ing. Eva Vystrčilová
Základní škola Npor. Loma Příbor přináší ní a výzkum. Od léta 2023 je pro nás skvělým název našeho projektu, který zní „Základní
skvělé zprávy, které nás posunou zase o kus rádcem v našich krocích v programu. škola 21. století – poznáváme Evropu“.
dál. Nečekané se stalo skutečností, jsme totiž Když jsme pak s velkou pokorou podávali Těšíme se na nové zkušenosti a zážitky, které
úspěšnými žadateli o grant v programu Eras- žádost v únoru 2024, vůbec jsme jako prvoža- přeneseme do fungování školy, mezi kolegy,
mus + školní vzdělávání. datelé nečekali úspěch, i když jsme si jej samo- žáky a také občany našeho města.
Prvními myšlenkami o možnosti zapojit se zřejmě všichni tajně přáli. V červnu 2024 pak
do Erasmu+ jsme se začali zabývat v létě 2023, přišla ta úžasná zpráva, protože jsme byli mezi „Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory
kdy jsme se účastnili webináře pod záštitou 66 úspěšnými žadateli z celkového počtu 366. a stanoviska představují názory a stanoviska
Domu zahraniční spolupráce. Tato agentura A co to tedy pro naši školu nyní znamená? Od autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska
je příspěvkovou organizací Ministerstva škol- října 2024 do března 2026 mohou naši učitelé Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce.
ství, mládeže a tělovýchovy a je také českou vyjíždět do evropských měst a rozvíjet své pro- Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nene-
národní agenturou pro mezinárodní vzdělává- fesní a jazykové dovednosti. Zbývá už jen dodat sou odpovědnost.“
12 Školy a školky