Page 12 - Chytrý zpravodaj - Praha 3 duben 2022
P. 12
Aktuality Studie nabídla
příjemnější
Slezskou ulici
Proměna Slezské
na ulici vstřícnou
k chodcům,
cyklistům
i motoristům je
výsledkem studie,
kterou Praha 3
schválila v únoru.
Text Nadměrná dopravní zátěž, hluk, nedostatek zele- při rozměrech dle normy. V praxi však auta stojí
Miroslav Štochl Vizualizace třiarchitekti ly rozhodnutí proměnit Slezskou ulici s ohledem mená, že na řešený úsek Slezské se jich vejde
ně a podmínky nevyhovující chodcům motivova-
o něco blíže k sobě, než uvažuje norma, což zna-
hypoteticky až o 27 více než dnes,“ upozorňuje
na její rezidenční charakter a přítomnost základ-
ní a mateřské školy. Jde o úsek od náměstí Jiřího
dobíječkami v místech stožárů veřejného osvětlení.
z Lobkovic po ulici U Vodárny. Výsledkem je stu- místostarosta Ondřej Rut. Návrh počítá s deseti
die, kterou vypracoval architektonický tým Davida Parkovací místa jsou na obou jejich stranách, takže
Mareše z ateliéru třiarchitekti. Zohlednil při tom se k nim může naráz připojit dvacet elektromobilů.
názory více než šesti stovek místních obyvatel, kte-
ří se během posledních dvou let zúčastnili souvise- Díky plánovaným úpravám má být ulice bezpečněj-
jících anket. V 68 procentech projevili respondenti ší a příjemnější pro pěší. Zajistí to jednak rozší-
shodný zájem o navýšení počtu stromů. Nově by ření chodníků tam, kde jsou dnes kvůli parkování
jich tu mělo být 67, a to včetně revitalizovaného úzké, nebo křižovatky zvýšené na úroveň chodníků
stromořadí mezi Jičínskou a Hradeckou. a rozšířená nároží. V důsledku omezení rychlosti na
30 km/h se lokalita výrazně zklidní, takže se obejde
bez přechodů. „Ulice bude zónou 30, kterou lze dle
Díky plánovaným předpisů přecházet kdekoli, vyznačení přechodů
je proto nežádoucí. Vedlo by totiž řidiče k dojmu,
úpravám má být ulice že mimo přechody chodci vozovku nepřecházejí,“
vysvětluje David Mareš. Vstřícná bude Slezská po
bezpečněj ší úpravách také k cyklistům, kteří jí budou projíždět
v obou směrech. Chybět nebudou ani stojany na
kola, stejně jako další mobiliář, například lavičky
a pítka.
Na základě ohlasů zůstane beze změny směr jíz-
dy aut, kapacita míst k stání se oproti původní- Praha 3 teď bude s hlavním městem jednat o mož-
mu předpokladu naopak zvýší. „Studie navrhu- nostech, jak zajistit financování další projektové
— 12 je zachování 98 % stávajících parkovacích míst přípravy a realizaci díla.