Page 12 - Chytrý zpravodaj - Praha 3 duben 2022
P. 12

Aktuality  Studie nabídla



        příjemnější





        Slezskou ulici




















        Proměna Slezské

        na ulici vstřícnou

        k chodcům,

        cyklistům

        i motoristům je

        výsledkem studie,

        kterou Praha 3

        schválila v únoru.




          Text     Nadměrná dopravní zátěž, hluk, nedostatek zele-  při rozměrech dle normy. V praxi však auta stojí
           Miroslav Štochl  Vizualizace  třiarchitekti  ly rozhodnutí proměnit Slezskou ulici s ohledem   mená, že na řešený úsek Slezské se jich vejde
                   ně a podmínky nevyhovující chodcům motivova-
                                                               o něco blíže k sobě, než uvažuje norma, což zna-
                                                               hypoteticky až o 27 více než dnes,“ upozorňuje
                   na její rezidenční charakter a přítomnost základ-
                   ní a mateřské školy. Jde o úsek od náměstí Jiřího
                                                               dobíječkami v místech stožárů veřejného osvětlení.
                   z Lobkovic po ulici U Vodárny. Výsledkem je stu-  místostarosta Ondřej Rut. Návrh počítá s deseti
                   die, kterou vypracoval architektonický tým Davida   Parkovací místa jsou na obou jejich stranách, takže
                   Mareše z ateliéru třiarchitekti. Zohlednil při tom   se k nim může naráz připojit dvacet elektromobilů.
                   názory více než šesti stovek místních obyvatel, kte-
                   ří se během posledních dvou let zúčastnili souvise-  Díky plánovaným úpravám má být ulice bezpečněj-
                   jících anket. V 68 procentech projevili respondenti   ší a příjemnější pro pěší. Zajistí to jednak rozší-
                   shodný zájem o navýšení počtu stromů. Nově by   ření chodníků tam, kde jsou dnes kvůli parkování
                   jich tu mělo být 67, a to včetně revitalizovaného   úzké, nebo křižovatky zvýšené na úroveň chodníků
                   stromořadí mezi Jičínskou a Hradeckou.      a rozšířená nároží. V důsledku omezení rychlosti na
                                                               30 km/h se lokalita výrazně zklidní, takže se obejde
                                                               bez přechodů. „Ulice bude zónou 30, kterou lze dle
        Díky plánovaným                                        předpisů přecházet kdekoli, vyznačení přechodů
                                                               je proto nežádoucí. Vedlo by totiž řidiče k dojmu,
        úpravám má být ulice                                   že mimo přechody chodci vozovku nepřecházejí,“
                                                               vysvětluje David Mareš. Vstřícná bude Slezská po
        bezpečněj ší                                           úpravách také k cyklistům, kteří jí budou projíždět
                                                               v obou směrech. Chybět nebudou ani stojany na
                                                               kola, stejně jako další mobiliář, například lavičky
                                                               a pítka.
                   Na základě ohlasů zůstane beze změny směr jíz-
                   dy aut, kapacita míst k stání se oproti původní-  Praha 3 teď bude s hlavním městem jednat o mož-
                   mu předpokladu naopak zvýší. „Studie navrhu-  nostech, jak zajistit financování další projektové
     — 12          je zachování 98 % stávajících parkovacích míst   přípravy a realizaci díla.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17