Page 8 - Chytrý zpravodaj - Praha 22 / 11 2021
P. 8

ČTYŘIKRÁT NAD DOPRAVOU PRAHY 22






          PROČ JSOU RANNÍ VLAKY PLNÉ?


                    ožná vás to už také napadlo... cožpak nejde přidat   a okolní obce dlouhodobě na přetížené vlaky upozorňují
                    na trať další soupravu nebo k některému spoji   a s ROPID se scházíme. Letos ve druhém pololetí např. proběhla
                    vagon? Pojďme se společně podívat, proč to zatím   dvě taková setkání. Loni jsme zase upozorňovali na zpožďování
          Mnejde a jaká jsou možná řešení.                    vlaků dopisem starosty V. Zelenky na ROPID, ČD a Správu želez-
            Především trať, procházející Uhříněvsí, není regionální   nic. Ten podepsali i starostové Strančic, Světic, Říčan a Kolovrat.
          odbočkou, aby se dala řešit nezávisle na páteřních tratích.   ROPID musí bohužel přihlížet při organizaci pražské integro-
            Jsme připojeni IV. tranzitním koridorem (č. 221), který pa-  vané dopravy k řadě proměnných – k navazujícím autobusovým
          tří mezi hlavní páteřní tratě. Navazuje na trať č. 220 směrem   a tramvajovým linkám, k metru a P+P parkovištím, ale třeba
          na České Budějovice a dále na rakouský Linz s odbočkou na   i k tomu, že vlaky mají předepsané oběhy. Musí mít údržbu,
          Vídeň a Ženevu. A na ní už opravdu není moc volné kapacity   úklid, doplnění vody. Tak například po ranních vlacích 9110,
          (Metrans vypravuje téměř výhradně v noci). Vlaky se proto   9114, 9118 musí do depa na údržbu.
          přidávat nemohou. Zbývá jen navýšení kapacity spojů. Ani to   V příštím roce proto nelze očekávat na naší trati zlepšení.
          ale není momentálně možné, protože není dost souprav. V sou-  V budoucnu ale ano. ČD objednává více souprav a Správa
          časné době jedou všechny vlaky v ranní špičce ve zdvojených   železnic připravuje opatření, aby na naší trati došlo ke snížení
          soupravách CityElefant s kapacitou 620 míst k sezení. ČD sice   intervalu mezi vlaky na 7,5 minuty.
          soutěží nové, větší jednotky s kapacitou 800 míst k sezení, ale   Zatím je proto jediné řešení individuální a spočívá ve výběru
          to je budoucnost. V nejbližší době nelze očekávat zlepšení.   spojů. Je-li to pro vás časově možné, zaměřte se na spoje, které
          Kolem Prahy jsou navíc ještě vytíženější linky než naše S9,   jsou určeny k posilování dopravního tahu směrem z Benešova
          např. z Lysé nad Labem.                             do metropole. Jsou zdvojeny a pojmou více cestujících. To platí
            Objednatelem dopravy u Českých drah je Praha a StČ kraj   obdobně pro odpolední spoje z metropole domů.
          prostřednictvím organizace ROPID a IDSK. Naše městská část


          8 | Uhříněveský zpravodaj | listopad 2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13