Page 8 - Chytrý zpravodaj - Praha 22 / 11 2021
P. 8
ČTYŘIKRÁT NAD DOPRAVOU PRAHY 22
PROČ JSOU RANNÍ VLAKY PLNÉ?
ožná vás to už také napadlo... cožpak nejde přidat a okolní obce dlouhodobě na přetížené vlaky upozorňují
na trať další soupravu nebo k některému spoji a s ROPID se scházíme. Letos ve druhém pololetí např. proběhla
vagon? Pojďme se společně podívat, proč to zatím dvě taková setkání. Loni jsme zase upozorňovali na zpožďování
Mnejde a jaká jsou možná řešení. vlaků dopisem starosty V. Zelenky na ROPID, ČD a Správu želez-
Především trať, procházející Uhříněvsí, není regionální nic. Ten podepsali i starostové Strančic, Světic, Říčan a Kolovrat.
odbočkou, aby se dala řešit nezávisle na páteřních tratích. ROPID musí bohužel přihlížet při organizaci pražské integro-
Jsme připojeni IV. tranzitním koridorem (č. 221), který pa- vané dopravy k řadě proměnných – k navazujícím autobusovým
tří mezi hlavní páteřní tratě. Navazuje na trať č. 220 směrem a tramvajovým linkám, k metru a P+P parkovištím, ale třeba
na České Budějovice a dále na rakouský Linz s odbočkou na i k tomu, že vlaky mají předepsané oběhy. Musí mít údržbu,
Vídeň a Ženevu. A na ní už opravdu není moc volné kapacity úklid, doplnění vody. Tak například po ranních vlacích 9110,
(Metrans vypravuje téměř výhradně v noci). Vlaky se proto 9114, 9118 musí do depa na údržbu.
přidávat nemohou. Zbývá jen navýšení kapacity spojů. Ani to V příštím roce proto nelze očekávat na naší trati zlepšení.
ale není momentálně možné, protože není dost souprav. V sou- V budoucnu ale ano. ČD objednává více souprav a Správa
časné době jedou všechny vlaky v ranní špičce ve zdvojených železnic připravuje opatření, aby na naší trati došlo ke snížení
soupravách CityElefant s kapacitou 620 míst k sezení. ČD sice intervalu mezi vlaky na 7,5 minuty.
soutěží nové, větší jednotky s kapacitou 800 míst k sezení, ale Zatím je proto jediné řešení individuální a spočívá ve výběru
to je budoucnost. V nejbližší době nelze očekávat zlepšení. spojů. Je-li to pro vás časově možné, zaměřte se na spoje, které
Kolem Prahy jsou navíc ještě vytíženější linky než naše S9, jsou určeny k posilování dopravního tahu směrem z Benešova
např. z Lysé nad Labem. do metropole. Jsou zdvojeny a pojmou více cestujících. To platí
Objednatelem dopravy u Českých drah je Praha a StČ kraj obdobně pro odpolední spoje z metropole domů.
prostřednictvím organizace ROPID a IDSK. Naše městská část
8 | Uhříněveský zpravodaj | listopad 2021