Page 12 - Chytrý zpravodaj - Praha 22 06/2022
P. 12
I drobná poškození dokáží architekturu zhyzdit (mostek do parku za radnicí).
TAKOVÁ MALIČKOST: ROZBITÝ CHODNÍK
Pamětníci si jistě ještě dobře pamatují neustále rozkopanou Prahu v době před rokem 1989.
V některých ulicích bylo třeba se i roky proplétat lešeními, přecházet lávky a přeskakovat díry
ve vozovce i chodníku. Sídliště často dostávala asfaltové povrchy cest dávno po zprovoznění
areálu a nastěhování obyvatel.
nešní systém udržuje většinu správě komunikací (TSK). Jde např. DOBRÁ OPRAVA JE MALÉ UMĚNÍ
chodníků v natolik dobrém o ulice Přátelství, Fr. Diviše, K Dálnici, OSM má na starosti 273.476 m povrcho-
2
stavu, že je třeba řešit spíše jen K Netlukám apod. vých komunikací, které mohou mít nejrůz-
Dojedinělá poškozená místa, pří- Často se proto stává, že rozezlení lidé nější podobu – od obyčejného asfaltu, přes
padně historicky špatné udělaná napojení volají nebo píší, že tam a tam je něco roz- beton a kostky, až po zámkovou dlažbu.
povrchů, které tvoří dlouhodobě bariéry bitého, ale městská část s tím nemůže Ty samozřejmě v průběhu času trpí
pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky. nic dělat. Nemůže víc, než je na rozbité opotřebováním, na kterém se podílí do-
Mimochodem jednu takovou bariéru prá- místo upozornit. prava, počasí a sem tam i různé drobné
vě odstraňujeme na sídlišti VÚZV. katastrofy.
Současný stav pěších komunikací, U větších zásahů je třeba vždy do-
které má na starosti Praha 22, je proto předu zjistit, že jsou v místě v pořádku
poměrně dobrý. „Náš odbor se zaměřuje spodní sítě a nechystají se tu v dohledné
především na vady a havárie. Případně době žádné další speciální práce či úpravy
sbíráme podněty od občanů, které se podzemních sítí.
k nám dostanou prostřednictvím mailů Úřad MČ nemá k dispozici speciál-
nebo systému zmapujto.cz,“ říká Hana ní techniku, a tak je třeba každý případ
Nozarová z odboru správy majetku (OSM), posoudit a vyhodnotit jeho náročnost.
kam opravy komunikací patří. U většiny se nakonec musí oprava dané
lokality standardně vysoutěžit. Průměrná
TOHLE NÁM NEPATŘÍ cena metru čtverečního opravy chodní-
Problémem je, že zdaleka ne všechny ku se pohybuje kolem 2500 Kč, silnice
plochy jsou v gesci MČ. Většina chod- je o málo levnější. V ceně je speciální
níků kolem hlavních komunikací a tyto
samotné komunikace patří Technické Neutěšený stav Na Blanici.
12 | Uhříněveský zpravodaj | červen 2022