Page 12 - Chytrý zpravodaj - Praha 22 06/2022
P. 12

I drobná poškození dokáží architekturu zhyzdit (mostek do parku za radnicí).



          TAKOVÁ MALIČKOST: ROZBITÝ CHODNÍK




          Pamětníci si jistě ještě dobře pamatují neustále rozkopanou Prahu v době před rokem 1989.
          V některých ulicích bylo třeba se i roky proplétat lešeními, přecházet lávky a přeskakovat díry
          ve vozovce i chodníku. Sídliště často dostávala asfaltové povrchy cest dávno po zprovoznění
          areálu a nastěhování obyvatel.




                 nešní systém udržuje většinu   správě komunikací (TSK).  Jde např.   DOBRÁ OPRAVA JE MALÉ UMĚNÍ
                 chodníků v natolik dobrém   o ulice Přátelství, Fr. Diviše, K Dálnici,   OSM má na starosti 273.476 m  povrcho-
                                                                                                       2
                 stavu, že je třeba řešit spíše jen   K Netlukám apod.         vých komunikací, které mohou mít nejrůz-
          Dojedinělá poškozená místa, pří-     Často se proto stává, že rozezlení lidé   nější podobu –  od obyčejného asfaltu, přes
          padně historicky špatné udělaná napojení   volají nebo píší, že tam a tam je něco roz-  beton a kostky, až po zámkovou dlažbu.
          povrchů, které tvoří dlouhodobě bariéry   bitého, ale městská část s tím nemůže   Ty samozřejmě v průběhu času trpí
          pro vozíčkáře nebo maminky s kočárky.   nic dělat. Nemůže víc, než je na rozbité   opotřebováním, na kterém se podílí do-
          Mimochodem jednu takovou bariéru prá-  místo upozornit.              prava, počasí a sem tam i různé drobné
          vě odstraňujeme na sídlišti VÚZV.                                    katastrofy.
            Současný stav pěších komunikací,                                      U větších zásahů je třeba vždy do-
          které má na starosti Praha 22, je proto                              předu zjistit, že jsou v místě v pořádku
          poměrně dobrý. „Náš odbor se zaměřuje                                spodní sítě a nechystají se tu v dohledné
          především na vady a havárie. Případně                                době žádné další speciální práce či úpravy
          sbíráme podněty od občanů, které se                                  podzemních sítí.
          k nám dostanou prostřednictvím mailů                                    Úřad MČ nemá k dispozici speciál-
          nebo systému zmapujto.cz,“ říká Hana                                 ní techniku, a tak je třeba každý případ
          Nozarová z odboru správy majetku (OSM),                              posoudit a vyhodnotit jeho náročnost.
          kam opravy komunikací patří.                                         U většiny se nakonec musí oprava dané
                                                                               lokality standardně vysoutěžit. Průměrná
          TOHLE NÁM NEPATŘÍ                                                    cena metru čtverečního opravy chodní-
          Problémem je, že zdaleka ne všechny                                  ku se pohybuje kolem 2500 Kč, silnice
          plochy jsou v gesci MČ. Většina chod-                                je o málo levnější. V ceně je speciální
          níků kolem hlavních komunikací a tyto
          samotné komunikace patří Technické                                    Neutěšený stav Na Blanici.


          12 | Uhříněveský zpravodaj | červen 2022
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17