Page 7 - Chytrý Zpravodaj - Potštejn - Léto 2021
P. 7

Mateřská škola Potštejn                            V únoru jsme také uspořádali karneval, děti přišly do škol-
                                                               ky hned ráno v maskách. Celé dopoledne bylo plné her,
                                                               tance a úkolů na různých stanovištích. Nechyběla přehlíd-
            V mateřské škole „Včelička“ jsme se i přes veškerá opatře-  ka masek a malá dobrota.
            ní snažili, aby vzdělávání pro děti probíhalo co nejpřiroze-
            něji a bylo pestré a obohacující. V prosinci školku navští-
            vil Mikuláš se svou družinou, děti byly statečné, a i když
            by se nějaký ten hříšník našel, všichni si zasloužili malou
            odměnu, poté co zazpívali písničku a slíbili, že se polepší.
            Ani tento rok na děti Ježíšek nezapomněl a nadělil jim bo-
            hatou vánoční nadílku. Již tradičně čekal na každé z dětí
            pod stromečkem malý dárek, který si mohly odnést domů.
            Radost ze všech dárků byla opravdu veliká.

            V zimě jsme nezapomínali ani na zvířátka a nosili jsme jim
            do krmelce dobroty. Po dlouhé době jsme si také užili sně-
            hových radovánek, děti stavěly sněhuláky a jiné objekty ze
            sněhu, dělaly andělíčky, bobovaly, sáňkovaly, válely sudy,
            klouzaly se, vyzkoušely si malování na sníh a zkrátka ze
            všech sil si užívaly nebývalé sněhové nadílky.     Karneval (Berušky)

            Po novém roce jsme oslavili tradiční svátek Tří králů.   V  době,  kdy  byla  mateřská  škola  uzavřena,  probíhala
            Děti ze třídy Berušek se ve vzdělávacím tématu vydaly za   s předškolními dětmi povinná distanční výuka. Tyto děti
            polární kruh, kde se seznamovaly s životem v jiných pod-  se tak s paní učitelkou dvakrát týdně vídaly alespoň pro-
            mínkách a také se zvířaty, která u nás nepotkáme. Nadále   střednictvím online schůzek.
            jsme si užívali zimy a starali se o zvířátka a ptáčky, kterým
            jsme pravidelně sypali na krmítko v naší školkové zahradě.  Nezaháleli ale ani ostatní. Všem, kteří měli zájem, posílaly
                                                               paní učitelky vzdělávací materiály a inspiraci k tématům,
            Rozhodli jsme se také ozvláštnit každý měsíc „barevným   která by ve školce probíhala při běžném provozu. Děti tak
            dnem“. Při takovém „barevném dnu“ přijdou děti i paní   měly možnost pracovat doma jako ve školce a laskavé ma-
            učitelky do školky v oblečení dané barvy, přinesou si hrač-  minky posílaly do školky fotky, jak jsou děti doma pilné.
            ku, nebo předmět dané barvy a celý den si o té barvě po-  Při znovuotevření školky tak na děti čekaly dvě nástěnky
            vídáme, hrajeme si s ní, učíme se o ní. Vychází nám vstříc   plné jejich fotek při plnění úkolů.
            i paní kuchařka a vždy se snaží připravit i jídlo ladící s ak-
            tuální barvou. V lednu to byl „Bílý den“ v únoru „Modrý   Touto cestou bychom tak rádi poděkovali všem rodičům za
            den“ v březnu „Zelený den“ (ten si ale museli vyzkoušet ro-  jejich trpělivost, ochotu a spolupráci při distančním vzdě-
            diče s dětmi doma, protože školka byla zavřená). V květnu   lávání.
            nás čeká „Červený den“ a v červnu „Žlutý den“.
                                                               Po znovuotevření mateřské školy jsme si v dubnu připo-
                                                               mněli svátek naší Země – Den Země, který každý rok
                                                               připadá na 22. 4. S dětmi jsme si tento svátek společně
                                                               představili a řekli jsme si, proč si myslí, že se tento svátek
                                                               slaví, jak bychom mohli naší planetu chránit a co jí vlastně
                                                               škodí. Také jsme si společně vyzkoušeli třídit různé druhy
                                                               odpadů a vysvětlili si slovo recyklace.

                                                               Děti ze třídy Berušek se také v rámci tématu „Máme rádi
                                                               zvířata a jejich mláďata“ vydaly na celodopolední vycház-
                                                               ku  na  nedaleké  Farářství  podívat  se  na  domácí  zvířátka
                                                               a prohlédnout si je o trochu blíže než jenom za plotem a na
                                                               obrázku.

                                                               Poslední dubnový den si také děti ze třídy Berušek užily
                                                               čarodějnický  rej.  Od  rána  chodily  do  školky  čaroděj-
                                                               nice,  čarodějové,  černokněžníci  a  ježibaby.  Děti  prožily
                                                               dopoledne plné kouzel, čarodějnického dovádění a čaro-
                                                               dějnických soutěží. Na konci každý obdržel čarodějnické
            Bílý den (Včeličky)                                vysvědčení.

                                                                                                           07
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12