Page 10 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih 03 2022
P. 10
NÁZORY
V letošním roce budou opět oceněny Osobnosti Jihu. Městský obvod Ostrava-Jih dlouhodobě nabízí a podporuje řadu aktivit
a projektů, které mohou podpořit rozvoj potenciálu každého jednotlivce již od předškolních let. Které okolnosti a podmínky
podle vás nejvíce formují osobnostní rozvoj občanů na Jihu?
Dagmar Holaňová normy, přicházejí nové formy komunikace, ale i prostým všímáním si a zvelebováním
ANO 2011 mění se způsoby práce. Tyto změny kladou okolí svého bydliště. Jsou vzorem a moti-
Městský obvod Os- velký tlak i na oblast vzdělávání. Právě uči- vací nejen mládeži, ale i ostatním spoluob-
trava-Jih nabízí svým telé jsou schopni připravit žáky na novou čanům. Je dobře, že u nás na Jihu existují
občanům různé formy dobu. Kromě předávání vědomostí musí možnosti, jak zapojit občany do správy věcí
osobního rozvoje, a to dnes učitel v mnohem větší míře vést žáky veřejných, ale také jim za jejich práci podě-
od předškolního věku k rozvoji dovedností a schopností, pokud kovat. Proto děkuji všem občanům Jihu za
až do seniorského. chceme, aby byli v moderním světě úspěšní. jejich aktivitu a vytváření prostředí, ve kte-
Máme 26 organizací, Jsem velmi rád, že i v tomto roce městský rém se nám bude žít lépe.
které pracují na Jihu s dětmi a mládeží na obvod ocení několik pedagogů za jejich ak-
rozvíjení jejich dovedností jak sportovních, tivní práci. Právě takoví učitelé jsou nejlepší Petr Opletal
tak uměleckých. Žáci a studenti ve školách garancí kvalitního vzdělávání žáků v našem ODS
mají různé možnosti kroužků, školy podpo- obvodu. Touto cestou bych chtěl poděkovat Stejně jako asi
rují rozvoj talentovaných školáků. Opravují se všem učitelům a ostatním pracovníkům ve u takřka každého ji-
školní hřiště pro využití jak škol, tak pro veřej- všech úrovních vzdělávání za jejich práci. ného člověka kdekoliv
nost. V domě kultury Akord se pořádají růz- na světě je osobnostní
né kulturní a vzdělávací aktivity pro všechny Pavlína Polášková rozvoj i občanů naše-
věkové kategorie. Pro seniory je tu univerzita Piráti ho městského obvodu
třetího věku, zájezdy s přednáškami, senior Děti a mládež utvářen především
kluby a různé společenské akce. Myslím si, že v tomto směru nejvíce vlivem dědičnosti, výchovy v rodině, ško-
nabídka na Jihu je dobrá, i když vždy je co ovlivňují školky, školy ly a prostředí, ve kterém vyrůstají. Jestliže
zlepšovat. Osobně se těším, že v budoucnu a mimoškolní zájmo- bych více rozvedl poslední zmíněný faktor,
budou přibývat další aktivity. vá činnost. Hodně nezanedbatelnou roli v něm hraje určitě
přispívá město Ost- úroveň infrastruktury a občanská vybave-
Hana Štanglerová rava. Finančně pod- nost, kvalita bydlení, dostupnost veškerých
Ostravak poruje talentované děti, kariérní poradce služeb, mateřských školek, škol, možnosti
Osobnostní rozvoj nebo projekty (Svět techniky, Fajna dílna, sportovního a kulturního vyžití, bezpeč-
každého z nás vychází aktivity středisek volného času). Senio- nost… Všechny tyto faktory také ovlivňují
z rodinného prostře- rům pomáhají KZOJ a pobočky knihoven i to, zda obyvatelé Ostravy-Jihu budou chtít
dí, prochází průřezem v oblasti IT gramotnosti, tréninku paměti, v místech, kde často i vyrůstali, zůstat či bu-
celého života člověka univerzity třetího věku atd. Poznání sebe dou případně uvažovat o změně bydliště.
a je ovlivněn utváře- a svých kořenů v obvodu zajišťuje publi-
ním vztahů k sobě, kační a přednášková činnost našeho kro- Irena Bláhová
druhým, vůči prostředí a společnosti a pro- nikáře. Domnívám se však, že osobnost- SPD
jevuje se vždy jako celek. Každou osobnost, nímu rozvoji nejen občanů na Jihu, ale První priorita světo-
tedy i každého občana Jihu ovlivňuje veške- také vedoucím představitelům radnice, by názorová tzv. Koncepce
ré dění v prostředí, ve kterém žije a pracu- pomohla upřímnější a více otevřená komu- společné bezpečnosti
je, takže veškerý rozvoj obce, včetně všech nikace radních s občany, více participace, určuje odpovědnost
akcí pro občany Jihu, jsou důležitou sou- vysvětlování i naslouchání. Právě vzájemné za výchovu mladé
částí rozvoje celého našeho obvodu. Patří vztahy a jejich budování jsou jedním ze sta- osobnosti primárně na
zde rozvoj a kvalita školství, sociální oblasti, vebních prvků osobnosti člověka. rodině. Rodina musí
soustavná revitalizace bydlení i veřejných vštěpit mladému člověku lásku ke svým
prostranství a třeba každá opravená lavička, Libuše Přikrylová předkům, k sourozencům, spoluobčanům,
která udělá radost jednotlivci. Součástí jsou Lečo národu, národním tradicím, vlasti a svobodě.
také kulturní i sportovní akce pořádané pro Výchova v rodině, Globalisté se naopak snaží vychovat mladé-
občany Jihu, jako třeba Slavnosti Jihu, na podpora, motivace, ho člověka pro tzv. nový světový řád, světo-
kterých budou Osobnosti Jihu oceněny. prostředí, ve kterém občanství, kde pojmy jako národ a vlast ne-
člověk žije, formují mají své místo, kde pojem svoboda nabývá
Jan Gara jeho osobnost a je zá- nových pokřivených významů. K tomu cíli
KSČM kladem pro jeho další slouží dnešní progresivní školství s novým
Dnešní doba je plná rozvoj. Právě větší po- výkladem dějin, globalistická média a ne-
neustálých změn na díl občanů na správě místa, kde žijí, pomáhá vládní organizace, tzv. neziskovky. Součas-
všech úrovních lidské- k navození rovnováhy, přátelského prostře- ná typická rodina vede svůj každodenní
ho života. Dynamicky dí, pocitu sounáležitosti a hrdosti. Na Jihu boj o přežití. Rodičům pak nezbývá dost
se mění životní pro- žije spousta šikovných lidí, osobností, které času a sil na výchovu dětí. Místo rodiny tak
středí, posouvají se reprezentují náš obvod svými činy, nápady, dítě vychovává škola, sociální sítě, média
společenské i kulturní skutky, sportovními či uměleckými výkony, a neziskovky.
10 10