Page 10 - Chytrý zpravodaj - Ostrava-Jih 03 2022
P. 10

NÁZORY



        V letošním roce budou opět oceněny Osobnosti Jihu. Městský obvod Ostrava-Jih dlouhodobě nabízí a podporuje řadu aktivit
        a projektů, které mohou podpořit rozvoj potenciálu každého jednotlivce již od předškolních let. Které okolnosti a podmínky
        podle vás nejvíce formují osobnostní rozvoj občanů na Jihu?


        Dagmar Holaňová                     normy,  přicházejí  nové  formy  komunikace,   ale  i  prostým  všímáním  si  a  zvelebováním
        ANO 2011                            mění se způsoby práce. Tyto změny kladou   okolí svého bydliště. Jsou vzorem a  moti-
                          Městský obvod Os-  velký tlak i na oblast vzdělávání. Právě uči-  vací nejen mládeži, ale i ostatním spoluob-
                        trava-Jih nabízí svým   telé jsou schopni připravit žáky na novou   čanům. Je dobře, že u nás na Jihu existují
                        občanům různé formy   dobu. Kromě předávání vědomostí musí   možnosti, jak zapojit občany do správy věcí
                        osobního rozvoje, a to   dnes učitel v mnohem větší míře vést žáky   veřejných, ale také jim za jejich práci podě-
                        od předškolního věku   k  rozvoji  dovedností  a  schopností,  pokud   kovat. Proto děkuji všem občanům Jihu za
                        až do seniorského.   chceme, aby byli v moderním světě úspěšní.   jejich aktivitu a vytváření prostředí, ve kte-
                        Máme 26 organizací,   Jsem velmi rád, že i v tomto roce městský   rém se nám bude žít lépe.
        které pracují na Jihu s  dětmi a  mládeží na   obvod ocení několik pedagogů za jejich ak-
        rozvíjení jejich dovedností jak sportovních,   tivní práci. Právě takoví učitelé jsou nejlepší   Petr Opletal
        tak uměleckých. Žáci a studenti ve školách   garancí kvalitního vzdělávání žáků v našem   ODS
        mají různé možnosti kroužků, školy podpo-  obvodu. Touto cestou bych chtěl poděkovat      Stejně  jako  asi
        rují rozvoj talentovaných školáků. Opravují se   všem učitelům a ostatním pracovníkům ve   u  takřka každého ji-
        školní hřiště pro využití jak škol, tak pro veřej-  všech úrovních vzdělávání za jejich práci.  ného člověka kdekoliv
        nost. V domě kultury Akord se pořádají růz-                                             na světě je osobnostní
        né kulturní a vzdělávací aktivity pro všechny   Pavlína Polášková                       rozvoj i  občanů naše-
        věkové kategorie. Pro seniory je tu univerzita   Piráti                                 ho městského obvodu
        třetího věku, zájezdy s přednáškami, senior           Děti  a   mládež                  utvářen  především
        kluby a různé společenské akce. Myslím si, že       v tomto směru nejvíce   vlivem dědičnosti, výchovy v  rodině, ško-
        nabídka na Jihu je dobrá, i když vždy je co         ovlivňují školky, školy   ly a prostředí, ve kterém vyrůstají. Jestliže
        zlepšovat. Osobně se těším, že v budoucnu           a  mimoškolní zájmo-  bych více rozvedl poslední zmíněný faktor,
        budou přibývat další aktivity.                      vá činnost. Hodně   nezanedbatelnou roli v  něm hraje určitě
                                                            přispívá  město Ost-  úroveň infrastruktury a  občanská vybave-
        Hana Štanglerová                                    rava. Finančně pod-  nost, kvalita bydlení, dostupnost veškerých
        Ostravak                            poruje talentované děti, kariérní poradce   služeb,  mateřských  školek,  škol,  možnosti
                          Osobnostní rozvoj   nebo projekty (Svět techniky, Fajna dílna,   sportovního a  kulturního vyžití, bezpeč-
                        každého z nás vychází   aktivity středisek volného času). Senio-  nost… Všechny tyto faktory také ovlivňují
                        z  rodinného prostře-  rům pomáhají KZOJ a  pobočky knihoven   i to, zda obyvatelé Ostravy-Jihu budou chtít
                        dí, prochází průřezem   v oblasti IT gramotnosti, tréninku paměti,   v místech, kde často i vyrůstali, zůstat či bu-
                        celého života člověka   univerzity třetího věku atd. Poznání sebe   dou případně uvažovat o změně bydliště.
                        a  je ovlivněn utváře-  a  svých kořenů v  obvodu zajišťuje publi-
                        ním vztahů k  sobě,   kační a  přednášková činnost našeho kro-  Irena Bláhová
        druhým, vůči prostředí a společnosti a pro-  nikáře. Domnívám se však, že osobnost-  SPD
        jevuje se vždy jako celek. Každou osobnost,   nímu rozvoji nejen občanů na Jihu, ale      První priorita světo-
        tedy i každého občana Jihu ovlivňuje veške-  také vedoucím představitelům radnice, by   názorová tzv. Koncepce
        ré dění v prostředí, ve kterém žije a pracu-  pomohla upřímnější a více otevřená komu-  společné  bezpečnosti
        je, takže veškerý rozvoj obce, včetně všech   nikace radních s občany, více participace,   určuje  odpovědnost
        akcí pro občany Jihu, jsou důležitou sou-  vysvětlování i naslouchání. Právě vzájemné   za výchovu mladé
        částí rozvoje celého našeho obvodu. Patří   vztahy a jejich budování jsou jedním ze sta-  osobnosti primárně na
        zde rozvoj a kvalita školství, sociální oblasti,   vebních prvků osobnosti člověka.     rodině. Rodina musí
        soustavná revitalizace bydlení i  veřejných                             vštěpit mladému člověku lásku ke svým
        prostranství a třeba každá opravená lavička,   Libuše Přikrylová        předkům, k  sourozencům, spoluobčanům,
        která udělá radost jednotlivci. Součástí jsou   Lečo                    národu, národním tradicím, vlasti a svobodě.
        také kulturní i sportovní akce pořádané pro           Výchova v  rodině,   Globalisté se naopak snaží vychovat mladé-
        občany Jihu, jako třeba Slavnosti Jihu, na          podpora,  motivace,  ho člověka pro tzv. nový světový řád, světo-
        kterých budou Osobnosti Jihu oceněny.               prostředí, ve kterém   občanství, kde pojmy jako národ a vlast ne-
                                                            člověk žije, formují   mají své místo, kde pojem svoboda nabývá
        Jan Gara                                            jeho osobnost a je zá-  nových pokřivených významů. K  tomu cíli
        KSČM                                                kladem pro jeho další   slouží dnešní progresivní školství s  novým
                          Dnešní doba je plná               rozvoj. Právě větší po-  výkladem dějin, globalistická média a  ne-
                        neustálých změn na   díl občanů na správě místa, kde žijí, pomáhá   vládní organizace, tzv. neziskovky. Součas-
                        všech úrovních lidské-  k navození rovnováhy, přátelského prostře-  ná typická rodina vede svůj každodenní
                        ho života. Dynamicky   dí, pocitu sounáležitosti a hrdosti. Na Jihu   boj o  přežití. Rodičům pak nezbývá dost
                        se  mění  životní  pro-  žije spousta šikovných lidí, osobností, které   času a sil na výchovu dětí. Místo rodiny tak
                        středí, posouvají se   reprezentují náš obvod svými činy, nápady,   dítě vychovává škola, sociální sítě, média
                        společenské i  kulturní   skutky, sportovními či uměleckými výkony,   a neziskovky.


                                                           10 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15