Page 22 - Chytrý zpravodaj - Ořechov u Brna 2 2021
P. 22
Další naše cesta vedla malebnými uličkami města ke kostelu sv. Mikuláše a minoritskému
klášteru Nanebevzetí Panny Marie, kde byl v roce 1279 původně pohřben český král
Přemysl Otakar II. Po této procházce jsme se projeli vyhlídkovým vláčkem. Vyhlídkový
vláček nás během devadesáti minut provezl nejzajímavějšími částmi města. Projeli jsme
se středověkými uličkami i náměstími, zhlédli významné stavební památky a pokochali
se pohledy na město z údolí řeky Dyje. Od řidiče vláčku jsme dostali tip na možnost
dobrého oběda v restauraci „U Karla“. Řidič měl pravdu. V pěkném prostředí restaurace
jsme se dobře a chutně naobědvali. Po dobrém jídle nezbývalo než se projít a pomalu se
chystat k odjezdu domů. Tak nám uběhl krásný slunný den a my odjížděli plni zážitků
domů.
Se studenty, kteří se nemohli výletu zúčastnit, jsme se následně sešli v Obecní hospodě
a při malém občerstvení se o své zážitky podělili.
Závěrem nám dovolte poděkovat vedení obce za možnost studia v Kulturním centru
a sponzorské dary, kterých využíváme k naším výletům a promocím.
Za studenty Virtuální Univerzity třetího věku sepsali Zdeněk Čoupek a Oldřich Kohút.
Základní umělecká škola Ořechov
Vážení občané,
dovoluji si vás pozdravit jménem Základní umělecké školy Ořechov, s pobočkou
v Modřicích a odloučeným pracovištěm v Syrovicích v začátku nového školního roku.
S radostí a nemalou úlevou, při sledování protiepidemických opatření v době hlavních
školních prázdnin a nastavení podmínek pro vzdělávání, jsme se přivítali s našimi žáky.
Na místě je poohlédnutí se do uplynulého školního roku 2020/2021. Svým průběhem byl
zcela jiný, než jsme byli v minulosti zvyklí.
Chtěl bych vyjádřit poděkování všem rodičům, kteří podporovali své děti při virtuální
výuce. Hledali jsme společně cesty, jak překlenout období, které nemělo pevné časové
vymezení. Vznikaly domácí audio a videonahrávky, ze kterých na nás vždy dýchl pocit
sounáležitosti a vztahu mezi žákem a učitelem, na kterém nám velmi záleží a který
takzvaně i hory přenáší. A mohu s velkou dávkou pokory a úcty konstatovat, že skutečně
přenesl a složité období jsme překonali. Jako vždy platí, že vše špatné je i k něčemu dobré.
V tomto případě pozitivum vidím ve zdokonalení v IT dovednostech jak na straně žáků,
tak i na straně nás, učitelů uměleckých předmětů. Bez nadsázky lze říci, že jsme si
nedokázali ještě v nedávné minulosti představit, že by vůbec šlo umělecký předmět
vyučovat jen přes obrazovky, různé aplikace či telefony.
V prvním pololetí jsme při dodržení povoleného a stále se měnícího počtu přítomných
žáků došli téměř do adventního času. V něm bylo možné prezentovat výsledky naší
společné práce pouze virtuální formou.
22