Page 22 - Chytrý zpravodaj - Ořechov u Brna 2 2021
P. 22

Další naše cesta vedla malebnými uličkami města ke kostelu sv. Mikuláše a minoritskému
        klášteru Nanebevzetí Panny  Marie, kde byl v roce 1279 původně pohřben český král
        Přemysl Otakar II. Po této procházce jsme se projeli vyhlídkovým vláčkem. Vyhlídkový
        vláček nás během devadesáti minut provezl nejzajímavějšími částmi města. Projeli jsme
        se středověkými uličkami i náměstími, zhlédli významné stavební památky a pokochali
        se pohledy na město z údolí řeky Dyje. Od řidiče vláčku jsme dostali tip na možnost
        dobrého oběda v restauraci „U Karla“. Řidič měl pravdu. V pěkném prostředí restaurace
        jsme se dobře a chutně naobědvali. Po dobrém jídle nezbývalo než se projít a pomalu se
        chystat k odjezdu domů. Tak nám uběhl krásný slunný den a my odjížděli plni zážitků
        domů.

        Se studenty, kteří se nemohli výletu zúčastnit, jsme se následně sešli v Obecní hospodě
        a při malém občerstvení se o své zážitky podělili.

        Závěrem  nám  dovolte  poděkovat  vedení  obce  za  možnost  studia  v  Kulturním  centru
        a sponzorské dary, kterých využíváme k naším výletům a promocím.

          Za studenty Virtuální Univerzity třetího věku sepsali Zdeněk Čoupek a Oldřich Kohút.


        Základní umělecká škola Ořechov


        Vážení občané,

        dovoluji  si  vás  pozdravit  jménem  Základní  umělecké  školy  Ořechov,  s pobočkou
        v Modřicích a odloučeným pracovištěm v Syrovicích v začátku nového školního roku.
        S radostí a nemalou úlevou, při sledování protiepidemických opatření v době hlavních
        školních prázdnin a nastavení podmínek pro vzdělávání, jsme se přivítali s našimi žáky.
        Na místě je poohlédnutí se do uplynulého školního roku 2020/2021. Svým průběhem byl
        zcela jiný, než jsme byli v minulosti zvyklí.

        Chtěl bych vyjádřit poděkování všem rodičům, kteří podporovali své děti při virtuální
        výuce. Hledali jsme společně cesty, jak překlenout období, které nemělo pevné časové
        vymezení. Vznikaly domácí audio a videonahrávky, ze kterých na nás vždy dýchl pocit
        sounáležitosti  a  vztahu  mezi  žákem  a  učitelem,  na  kterém  nám  velmi  záleží  a který
        takzvaně i hory přenáší.  A mohu s velkou dávkou pokory a úcty konstatovat, že skutečně
        přenesl a složité období jsme překonali. Jako vždy platí, že vše špatné je i k něčemu dobré.
        V tomto případě pozitivum vidím ve zdokonalení v IT dovednostech jak na straně žáků,
        tak  i  na  straně  nás,  učitelů  uměleckých  předmětů.  Bez  nadsázky  lze  říci,  že  jsme  si
        nedokázali  ještě  v nedávné  minulosti  představit,  že  by  vůbec  šlo  umělecký  předmět
        vyučovat jen přes obrazovky, různé aplikace či telefony.

        V prvním pololetí jsme při dodržení povoleného a stále se měnícího počtu přítomných
        žáků  došli  téměř  do  adventního  času.  V něm  bylo  možné  prezentovat  výsledky  naší
        společné práce pouze virtuální formou.




                                           22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27