Page 5 - Chytrý Zpravodaj - Pchery číslo 3 2021
P. 5

strana 5

       •zmiňujete taktéž 400% navýšení fi-  zajišťujícím střední a vyšší vzdě-  (cestující ze Pcher). Minimálně
       nanční participace vaší obce na mezi-  lávání, zdravotní péči, nemocnič-  10 let a více to nikomu nevadilo,
       městskou dopravu s tím, že jsou pro   ní péči, volnočasové a sportovní   dnes ano. Toto bylo jednostranné
       vás tyto linky stěžejní pro zajištění   aktivity pro širší region a z toho   rozhodnutí IDSK na žádost MMK.
       dopravní obslužnosti obce. Zde bych   má jisté benefity na příjmové     Chápu tedy, že MMK Odbor do-
       rád podotkl, že pro občany města    straně rozpočtu. Je velmi hezké,    pravy nijak naši žádost - stížnost
       Kladna jsou pro stejný účel stěžejní   že občané Kladna mají svá privi-  - nepodpoří a zbývá nám pouze
       linky městské hromadné dopravy,     legia, ale naše obec je vzdálená    jednat s IDSK? Zasílám tedy ce-
       kterými Kladno pro své občany a     pouhé 2 km za hranicí města         lou konverzaci dále na zástupce
       návštěvníky města zajišťuje dopravní   Kladna a z vašeho vyjádření mně   IDSK p. Procházku, p. Beránka a
       obslužnost do škol, zaměstnání, k   vyplývá, že na kvalitu nemají       obrátíme se rovněž na hejtman-
       lékařům, do zájmových kroužků či    naši občané takový nárok jako       ku Stř. kraje, nebude-li s námi
       za zábavou nebo sportem. Kladno     obyvatelé města Kladna.             nikdo jednat o možné změně.
       za MHD hradí ze svého rozpočtu 100   Na informaci o kvalitě navazuji    Děkuji za Váš čas, o dalším po-
       milionů korun ročně, a to bez jaké-  zmíněnou bezpečností, což je       stupu obce Vás budu informovat.
       koliv participace Středočeského kraje   úhlem pohledu. Vám, dospělému   S pozdravem Kateřina Mahovská
       či dalších obcí. Znovu připomínám,   muži, připadají obě místa - „au-
       že v naší MHD naopak akceptujeme    tobusové nádraží“ a „náměstí        Dobrý den,
       jízdné PID. I organizátorem odsou-  Svobody“ - stejně bezpečná, mně      Ano, máte pravdu. Jsme „okresním“
       hlasená ztráta z výběru vlastního   jako ženě a matce nikoliv. Nemy-    městem. Ale i v ostatních těchto
       jízdného byla vyčíslena na 12 mili-  slím si, že pro 12letou školačku   městech je zcela běžné a normál-
       onů korun. Stejně jako vám, i nám   nebo dítě jiného věku je cesta      ní, že meziměstské linky končí na
       byl předložen Středočeským krajem   pěšky např. z kroužků, tréninku     autobusových nádražích (Slaný,
       požadavek na další finanční partici-  v zimním čase, kdy je od 17 hod   Beroun....) a nikoliv na náměstích v
       paci meziměstské dopravy PID, a to   tma, přes vybydlenou pěší zónu     centrech měst jako zde !!!! I v těchto
       ve výši 12, 3 milionů korun. Drti-  nebo okolo Centrálu bezpečná,       městech musíte použít dále MHD.
       vá většina požadavků na platbu za   včetně čekání na autobusovém         Jinak vše chápete velice správně.
       nadstandardní spoje je zcela mimo   nádraží, kde se cestou a na ná-     Musíte jednat s IDSK, protože již
       realitu a bez návaznosti na potřeby   draží pohybuje mnoho „zvlášt-     podruhé Vám říkám, že právě IDSK
       obyvatel našeho města.              ních“ osob. Víme, že ne všechna     tvoří jízdní řády a navrhuje vedení
        Závěrem si neodpustím poznám-      místa Kladna jsou bezpečná a        linek.
       ku, že je jen škoda, že s rychlostí,   události ze sítenského údolí z   S pozdravem Ing. Tomáš Fujan
       s kterou Vám zástupci IDSK nyní     tohoto roku tomu moc nepřispí-
       podstoupili naši žádost, nepostupo-  vají. Spousta pcherských dětí
       vali také po 30. 6. 2021 směrem k   chodí do škol v centru Kladna       Kromě zkrácení trasy autobusu 612
       Vám, abyste se k naší žádosti mohla   (Amálky, Vašatova, jazyková ZŠ),   trápí obyvatele i snížení počtu ran-
       vyjádřit.                           na víceleté gymnázium, střední      ních školních spojů a jejich přepl-
       S pozdravem Ing. Tomáš Fujan        školy a volnočasové aktivity na     něnost. K té začalo docházet poté,
                                           školách. Všichni, nejen senioři,    co spoj začal jezdit až z Velvar. Lidé
       Vážený pane Fujane,                 ale také těhotné ženy, které ne-    se proto obracejí s řadou dotazů na
       děkuji za Vaši odpověď. Musím       jsou nijak zvýhodněné v jízdném,    tento problém na starostku. Níže
       Vám sdělit, že s ní jistě nepotě-   navštěvují nemocnici, polikliniku,   přinášíme odpověď starostky Pcher
       ším občany naší obce.               odborné lékaře, sportovci dojíž-    na jeden z nich, v němž najdete jak
       Jednoznačně z Vaší odpovědi         dějí na sportoviště Sletiště, zimní   vysvětlení situace, tak i návrhy, jak
       vyplývá, že budeme muset celou      stadion, fotbalový stadion atd.     můžete pomoci i vy.
       stížnost a hledání uspokojivého     Z logiky věci je např. zastávka
       řešení směřovat na IDKS, přesto-    Gymnázium mnohem blíže než          Linka 612 je regionální autobus pat-
       že tak učinili na podnět MMK.       autobusové nádraží.                 řící pod Integrovanou dopravu Stře-
       Co se týká komunikace směrem        Tam, kde je vůle, všechno jde.      dočeského kraje (IDSK) a pražskou
       ke starostům obcí, kterých se       Snad nejjednodušší varianta se      PID, nikoliv pod MHD Kladno. Již v
       vaše žádost MMK a rozhodnutí        nabízí přeházet pořadí autobuso-    minulém školním roce jsem opako-
       IDKS týká, tak je neuspokojivá.     vých zastávek v Kladně pro linku    vaně upozorňovala Prahu na zpož-
       Dopis směřovaný IDSK z 30. 6.       612, a to ... Poldi KLadno - nám.   dění a přeplnění linky 612 v ranních
       2021 se zásadními dopady na         Svobody - Gymnázium - Central       hodinách. Protože byl lockdown a
       cestující z naší obce nám IDSK      - Divadlo - Autobusové nádraží      děti nejezdily, bylo nám odpověze-
       zaslala až týden před platností     a zpět vyjíždět z autobusového      no negativně. Vše je potřeba nyní
       změn, ale stejně tak mohl MMK       nádraží. Další varianta by moh-     začít monitorovat – zpoždění,
       Odbor dopravy a služeb nás o        la být např. vynechat náměstí       fotit, natočit video a poslat mně
       této žádosti informovat v čase,     Svobody, tedy pořadí zastávek       na email, abychom měli naši stíž-
       kdy ji podával a my jsme měli čas  ... Poldi Kladno - Gymnázium -       nost podloženou. Co se týká časů, ty
       a prostor s IDSK vyjednávat. Ne-    Central - Divadlo - Autobusové      stanovuje PID, nikoliv obce. Speciální
       stalo se tak a kdo na nefungující   nádraží a zpět. Přicházejí další    školní autobus si nemůžeme jako
       komunikaci doplatil, jsou pouze     varianty, vystoupit na nám. Svo-    obec z finančních důvodů dovolit. Jen
       cestující z naší obce. Co považuji   body, autobus odjede na odstav-    pro příští rok se zvedají obci platby
       za zcela špatné, je způsob sdě-     né parkoviště a přijede na nám.     za autobusové linky ze 100 tis. Kč
       lení, a to že informace nám byla    Svobody, nebo najít jiné odstav-    na 400 tis. Kč. A s přidáním ranního
       sdělena pouze emailem, niko-        né místo atd.                       spoje by musely souhlasit všechny
       liv oficiální cestou přes datové    Vždy lze najít kompromis a řeše-    obce, kterými linka 612 projíždí, a
       schránky či úředním dopisem.        ní, které bude vyhovovat všem       zaplatit si ho. Bohužel máme každý
       Dále poukazujete na kvalitu MHD     stranám. Zde si vyřešilo Kladno     rok podmínky horší a horší, oslovu-
       pro občany města Kladna. Mu-        problém s PID a obětí jsou cestu-   ji nyní se stížnosti také hejtmanku
       sím ale namítat, že Kladno není     jící ze Pcher. Problém jedné sku-   kraje.
       pouze městem samo sobě, ale je      piny (cestujících MHD po Kladně)                           Kateřina Mahovská
       „okresním městem“ a městem          se vyřešil na úkor skupiny druhé
   1   2   3   4   5   6   7   8