Page 17 - Kolin_zpravodaj_leden2020
P. 17

o čeM se MlUví




       Milí čtenáři, tato nová rubrika se bude v našem Zpravodaji objevovat od tohoto čísla pravidelně. Témata budou
       různá. Vážná i úsměvná, důležitá i docela banální. Jedno budou mít společné. Hodně se o nich mluví, „řeší“ se na
       sociálních sítích, přicházejí v dopisech na radnici, opakovaně se na ně ptáte zastupitelů či vedení radnice. Tady
       budete nacházet odpovědi a bude tu také možné uvést na pravou míru některé zažité omyly a nedorozumění,
       vyvrátit poplašné zvěsti i nejrůznější fámy a klepy. Jinak řečeno – obsah této stránky budete určovat Vy.


       Kde jsou hodiny?


       Nádraží je hezké, ale kde zůstaly hodiny? Vrátí
       se na budovu? Debaty o tom, kdo tady zaspal,
       se dají pochopit. Vidět zdálky přesný čas, když
       jdete na vlak, to se vážně dost hodí. Dočkáme
       se? Ano – hodiny se na nádraží vrátí. A půjdou
       přesně.  Jen  nevíme  kdy.  „Kuriózní  pozadí
       problému  mi  osobně  popsal  ředitel  Správy
       železniční  dopravní  cesty,“  říká  starosta
       Michael  Kašpar.  „Vedení  SŽDC  chce  nově
       hodiny ve stejném designu na všech nádražích
       a  připravuje  soutěž  na  jejich  podobu.  Také
       chce sjednotit přesný čas a buduje počítačové
       pracoviště, které všechna nádraží ČR propojí.“
       Proč mají být všude stejné hodiny, když každá
       budova  vypadá  jinak,  nám  není  úplně  jasné,
       bohužel nezbývá než čekat, až budou hotové.
       Společný  a  naprosto  přesný  čas  snad  bude   Hodiny na nádražní budově budou. Doufáme, že budou kolínské funkcionalistické budově slušet.                     foto hm
       užitečný. Ještě aby přesně jezdily ty vlaky.  kraje, kterému most patří a který je za jeho stav   vyloučena, osobní bude možná vždy v jednom
       Dycky most!                         odpovědný.  Nejprve  měla  oprava  začít  vloni   pruhu  každým  směrem.  Výjimkou  má  být
                                           na podzim, pak se termín posunul na uvedený
                                                                                několik  dní  v  každé  etapě,  kdy  bude  provoz
                                           termín – polovinu tohoto roku.       úplně zastaven. Pokud se letos skutečně začne,
       Kdy se konečně začne s rekonstrukcí Nového   Skutečnost je bohužel taková, že kraj sliboval,   oprava  prý  skončí  nejdříve  koncem  příštího
       mostu?  Na  tohle  se  stále  znovu  ptají  nejen   a přitom neměl na opravu připravené peníze,   roku.
       obyvatelé  Kolína,  ale  i  podnikatelé  z  okolí    nezajistil  si  ani  stavební  povolení  a  neměl
       a také novináři. Právem. Most je součástí hlavní   vysoutěženého  dodavatele.  Z  čeho  se  oprava
       dopravní tepny města a o jeho rekonstrukci se   zaplatí,  není  jasné  dodnes,  natož  aby  se  dalo   Pomalá razítka
       zatím  stále  jen  mluví.  „Práce  na  revitalizaci   mluvit o závazném termínu. Budeme zjišťovat
       Nového  mostu  přes  Labe  v  Kolíně  mají  začít   podrobnosti, lidé v Kolíně si zaslouží seriózní   Supermarket  na  Zálabí  byl  každoročně
       již v polovině příštího roku. Jde přitom o jednu   informace.            v  bedně  pod  kolínským  vánočním  stromem
       z  nejdůležitějších  investic,  které  Středočeský   Zatím  můžeme  nabídnout  jen  hrubou   nejčastějším  přáním.  Nešlo  splnit,  město  pro
       kraj  jako  správce  komunikací  a  mostních   představu,  jak  má  oprava  probíhat.  Ve  dvou   něj  nemělo  na  Zálabí  pozemek.  Nakonec  se
       objektů připravuje.“ Tohle jsme se vloni mohli   etapách  by  se  měla  opravit  podélně  vždy   podařilo  najít  zájemce,  který  staví  obchodní
       dočíst na webových stránkách Středočeského                               centrum v nedaleké průmyslové zóně. Radost
                                           polovina  mostu.  Nákladní  doprava  bude
                                                                                však kalí zpoždění. Mělo se tu otevřít už vloni
                                                                                v červnu.
                                                                                Proč se to nestalo a kdy se dočkáme? Investor
                                                                                – společnost RP Ovčáry – řešil několik měsíců
                                                                                napojení  na  silnici  328  (přivaděč  na  D11).
                                                                                Na  výstavbě  nového  kruhového  objezdu
                                                                                a  souvisejících  terénních  úprav  se  musel
                                                                                domluvit s Policií České republiky a majitelem
                                                                                komunikace,  kterým  je  Středočeský  kraj.  To
                                                                                byl hlavní důvod zdržení. Teď už snad stavbu
                                                                                nic  neohrozí,  provoz  má  začít  v  říjnu.  Mezi
                                                                                hlavní nájemce bude patřit Lidl, dále zde bude
                                                                                lékárna,  řeznictví,  tabák,  prodejna  květin,
                                                                                nehtové studio, zoomarket, drogerie, prodejny
                                                                                obuvi a oblečení. S dalšími zájemci (například
                                                                                o provoz fastfoodu) developer jedná. Součástí
                                                                                projektu  by  měly  být  i  bezkontaktní  myčky
                                                                                automobilů.
       Vizualizace obchodní centra, které vyrůstá v průmyslové zóně u Ovčár                                                 foto: archiv investora  redakce Zpravodaje

                                                                                                                    17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22