Page 17 - Kolin_zpravodaj_leden2020
P. 17
o čeM se MlUví
Milí čtenáři, tato nová rubrika se bude v našem Zpravodaji objevovat od tohoto čísla pravidelně. Témata budou
různá. Vážná i úsměvná, důležitá i docela banální. Jedno budou mít společné. Hodně se o nich mluví, „řeší“ se na
sociálních sítích, přicházejí v dopisech na radnici, opakovaně se na ně ptáte zastupitelů či vedení radnice. Tady
budete nacházet odpovědi a bude tu také možné uvést na pravou míru některé zažité omyly a nedorozumění,
vyvrátit poplašné zvěsti i nejrůznější fámy a klepy. Jinak řečeno – obsah této stránky budete určovat Vy.
Kde jsou hodiny?
Nádraží je hezké, ale kde zůstaly hodiny? Vrátí
se na budovu? Debaty o tom, kdo tady zaspal,
se dají pochopit. Vidět zdálky přesný čas, když
jdete na vlak, to se vážně dost hodí. Dočkáme
se? Ano – hodiny se na nádraží vrátí. A půjdou
přesně. Jen nevíme kdy. „Kuriózní pozadí
problému mi osobně popsal ředitel Správy
železniční dopravní cesty,“ říká starosta
Michael Kašpar. „Vedení SŽDC chce nově
hodiny ve stejném designu na všech nádražích
a připravuje soutěž na jejich podobu. Také
chce sjednotit přesný čas a buduje počítačové
pracoviště, které všechna nádraží ČR propojí.“
Proč mají být všude stejné hodiny, když každá
budova vypadá jinak, nám není úplně jasné,
bohužel nezbývá než čekat, až budou hotové.
Společný a naprosto přesný čas snad bude Hodiny na nádražní budově budou. Doufáme, že budou kolínské funkcionalistické budově slušet. foto hm
užitečný. Ještě aby přesně jezdily ty vlaky. kraje, kterému most patří a který je za jeho stav vyloučena, osobní bude možná vždy v jednom
Dycky most! odpovědný. Nejprve měla oprava začít vloni pruhu každým směrem. Výjimkou má být
na podzim, pak se termín posunul na uvedený
několik dní v každé etapě, kdy bude provoz
termín – polovinu tohoto roku. úplně zastaven. Pokud se letos skutečně začne,
Kdy se konečně začne s rekonstrukcí Nového Skutečnost je bohužel taková, že kraj sliboval, oprava prý skončí nejdříve koncem příštího
mostu? Na tohle se stále znovu ptají nejen a přitom neměl na opravu připravené peníze, roku.
obyvatelé Kolína, ale i podnikatelé z okolí nezajistil si ani stavební povolení a neměl
a také novináři. Právem. Most je součástí hlavní vysoutěženého dodavatele. Z čeho se oprava
dopravní tepny města a o jeho rekonstrukci se zaplatí, není jasné dodnes, natož aby se dalo Pomalá razítka
zatím stále jen mluví. „Práce na revitalizaci mluvit o závazném termínu. Budeme zjišťovat
Nového mostu přes Labe v Kolíně mají začít podrobnosti, lidé v Kolíně si zaslouží seriózní Supermarket na Zálabí byl každoročně
již v polovině příštího roku. Jde přitom o jednu informace. v bedně pod kolínským vánočním stromem
z nejdůležitějších investic, které Středočeský Zatím můžeme nabídnout jen hrubou nejčastějším přáním. Nešlo splnit, město pro
kraj jako správce komunikací a mostních představu, jak má oprava probíhat. Ve dvou něj nemělo na Zálabí pozemek. Nakonec se
objektů připravuje.“ Tohle jsme se vloni mohli etapách by se měla opravit podélně vždy podařilo najít zájemce, který staví obchodní
dočíst na webových stránkách Středočeského centrum v nedaleké průmyslové zóně. Radost
polovina mostu. Nákladní doprava bude
však kalí zpoždění. Mělo se tu otevřít už vloni
v červnu.
Proč se to nestalo a kdy se dočkáme? Investor
– společnost RP Ovčáry – řešil několik měsíců
napojení na silnici 328 (přivaděč na D11).
Na výstavbě nového kruhového objezdu
a souvisejících terénních úprav se musel
domluvit s Policií České republiky a majitelem
komunikace, kterým je Středočeský kraj. To
byl hlavní důvod zdržení. Teď už snad stavbu
nic neohrozí, provoz má začít v říjnu. Mezi
hlavní nájemce bude patřit Lidl, dále zde bude
lékárna, řeznictví, tabák, prodejna květin,
nehtové studio, zoomarket, drogerie, prodejny
obuvi a oblečení. S dalšími zájemci (například
o provoz fastfoodu) developer jedná. Součástí
projektu by měly být i bezkontaktní myčky
automobilů.
Vizualizace obchodní centra, které vyrůstá v průmyslové zóně u Ovčár foto: archiv investora redakce Zpravodaje
17