Page 14 - Chytrý Zpravodaj - Mohelnice leden 2021
P. 14
KRÁTKÉ ZPRÁVY ZE ŠKOL
Advent na ZŠ Mlýnská - Masarykova ul.
Přestože rozdávání dárků je spojeno hlavně se zářícím stromečkem
a Vánocemi, my jsme ten nejhezčí dárek dostali již v listopadu. Mohli
jsme se vrátit do školy, potkávat se svými kamarády a prožít společně
to nejhezčí období v roce - období adventu. Hned začátkem prosince
k nám zavítala velmi milá návštěva z knihovny. A nebyla to návštěva
ledajaká. Paní knihovnice Hulmanová nám přišla nejen povídat
o knížkách, ale především dodatečně pasovala naše druháčky na
čtenáře. Pro děti to byl neobyčejný zážitek a byly na sebe právem
hrdé. Adventní čas jsme zahájili jak jinak než výrobou adventních
věnců, jejichž svíčky nám zkracovaly čekání na tolik očekávaný
Štědrý den. Zde musíme poděkovat tatínkovi naší školačky, panu
Hanákovi, za dodání materiálu pro jejich výrobu. Stejně jako adventní
věnce k předvánočnímu času neodmyslitelně patří také vůně cukroví.
A proto jsme se i my pustili do pečení perníčků. Celá škola provoněla
vánoční atmosférou. Děti si spokojeně domů odnášely mikulášské
balíčky a my jsme opět byli k Vánocům o krůček blíž. Těšení nám
zpříjemnila i další milá návštěva. Tentokrát to byla paní Špundová,
maminka našeho žáčka, se svými zvířecími mazlíčky. V herničce se
to zvířátky jen hemžilo. Každý si přišel na své. Děti měly možnost si zvířátka nejen pohladit, ale zároveň se dozvěděly spousty zajímavostí.
Dnes už děti vědí, jak o zvířátka pečovat, jak se k nim chovat, ale také to, proč ne všechna zvířátka je možné chovat doma. Advent plynul
za zvuku koled, v jednotlivých třídách se pomalu rozsvěcely vánoční stromečky a nám nezbylo než si rozdat drobné dárky a popřát si klidné
vánoční svátky. Na Vánoce jsme se rozcházeli s přáním, abychom se v novém roce opět sešli. Neboť v tomto roce jsme si uvědomili více než
kdy jindy, že je nám společně ve škole dobře, a moc bychom si přáli, aby to tak zůstalo.
Mgr. Jana Nosková
.
Žáci se vrátili do školních lavic
V září na začátku nového školního roku si všichni učitelé ZŠ Mlýnská přáli, aby se neopakovala situace z března, kdy museli žáci přejít
na distanční výuku. Na druhou stranu se ale na situaci, že distanční výuka opět nastane, pečlivě připravovali. Třídní učitelé měli zjištěno
dotazníkovým šetřením, jak jsou žáci doma vybaveni technikou potřebnou k distanční výuce. Již v říjnu se začal dělit druhý stupeň do skupin
na prezenční a distanční výuku, za pár dní se školy uzavřely úplně. Škola nabídla k zapůjčení notebooky, zprostředkovala nejpotřebnějším
i internetové připojení. Při vlastní distanční výuce využívali učitelé postupy a informační platformy nastavené a osvědčené z první vlny
pandemie. V rámci školy se domluvili na pravidlech distanční výuky, rozvrhu a způsobech hodnocení. S dětmi převážně pracovali v Google
Classroom, Škola v pyžamu, využívali testy ALF, on-line cvičení na internetu apod. Předávání učebních materiálů probíhalo v nejnutnějších
případech i osobně za dodržování všech hygienických nařízení, nejsložitější byla distanční výuka u prvňáčků. Zde byla nevyhnutelná pomoc
ze strany rodičů, pro které nastalá situace byla opravdu velmi obtížná. Proto všichni uvítali, že první se do školy v listopadu vrátili právě žáci
1. a 2. ročníků. Koncem měsíce je následovali ostatní žáci prvního stupně. Prezenční výuka se zavedla také pro 9. ročníky ZŠ. Pro ostatní
ročníky probíhá doposud rotační prezenční výuka, kdy se ve škole střídají celé třídy vždy po týdnech. Pro ty ostatní, kteří ve škole nejsou,
pokračují pedagogové v distanční výuce. Jsou možné také osobní konzultace ve škole, kdy se jeden učitel věnuje pouze jednomu žákovi.
Škole se podařilo vyřešit i složitou situaci s organizací školní družiny, neboť se žáci jedné třídy nesmí míchat s žáky z jiných tříd. Stejná
pravidla platí i ve školní jídelně. Žáci přistupují ke všem opatřením zodpovědně a nastavená pravidla se snaží dodržovat, za což jim patří
poděkování. Děkujeme také rodičům, kteří svým dětem pomáhali zvládnout složité období domácí výuky. Přejeme učitelům i žákům, aby tato
nestandardní situace ve školách již brzy skončila a v novém roce 2021 jsme se scházeli zase jen před školními tabulemi.
Aleš Plhák
Ptačí stezka v mohelnickém parku
S blížící se zimou přišel i poslední počin spolku STURM. Podobně jako v Lošticích i v Mohelnici vytvořili jeho členové a příznivci „ptačí stezku“.
Ta mohelnická našla své místo v příjemném prostředí městského parku. Navázala tak na „ptačí hostinec", u něhož máte již více než rok
možnost sledovat ptačí hody a občas také ptáčkům i něčím dobrým přilepšit. Na startu téměř dvoukilometrového ptačího okruhu je informační
tabule, která se nachází hned za dálničním mostem, směrem od Základní školy Mohelnice, Mlýnská 1. Zde si můžete přečíst podrobnosti o
stezce, prohlédnout kresby místních dětí a milovníci moderních technologií si zde pomocí QR kódu mohou stáhnout do mobilu mapu, kde
je vyznačena celá ptačí trasa. Samotné realizaci předcházela také neméně náročná výroba budek a stojanů. I přes nepřízeň počasí bylo
v sobotu 12. 12. 2020 celkem 12 budek šetrným způsobem nainstalováno na stromy a ke každé z nich byla umístěna informační cedule. Z ní
je možné vyčíst, jaký druh ptáka může v té dané budce hnízdit. Nenechte se ovšem zmást, když v příbytku pro sýkorku zahlédnete rodinku
konipásků. Ptáci z jistých důvodů naše tabule nerespektují, a proto se drze nastěhují tam, kde se jim líbí nejvíce. Součástí každé cedule
jsou i tzv. QR kódy, po jejichž načtení mobilním zařízením si můžete poslechnout zpěv daného opeřence. Příznivcům spolku STURM jistě
neušlo, že tyto budky bylo možné adoptovat. Věříme, že adoptivní rodiče budou své svěřence pravidelně krmit a budou se starat i o okolí
svých budek. Děkujeme našim podporovatelům za neskutečný zájem o adopci budek. Velké díky také posíláme vedení města Mohelnice
a týmu projektu MAP Mohelnicko II za možnost tento nápad zrealizovat. Krásné obrázky vytvořila Veronika Kočí Spanilá a za výrobou jejich
návrhů stojí Reklama-veverka. Děkujeme velmi za podporu také společnosti One3D, Janu Hanákovi a Janě Pospíšilové. V neposlední řadě
děkujeme i dětem, jejichž tvorba je součástí hlavní informační tabule.
Za spolek STURM Zuzana Pokorná.
- 12 -