Page 3 - Chytrý Zpravodaj - Mohelnice květen 2021
P. 3

Hospodaření města Mohelnice za první měsíce roku 2021
                                   Hospodaření města Mohelnice za první měsíce roku 2021
               Více jak rok trvající boj s covidem se projevuje nejen ve finančních možnostech občanů, ale promítá se

          Hospodaření města Mohelnice za první měsíce roku 2021
               také do rozpočtu města Mohelnice. Schválený rozpočet již dopředu počítal se sníženými příjmy a stanovil
                Více jak rok trvající boj s covidem se projevuje nejen ve finančních možnostech občanů, ale promítá se
               adekvátní výši výdajů, situace se však neustále mění a vyvíjí. Přinášíme Vám stručné shrnutí hospodaření
                také do rozpočtu města Mohelnice. Schválený rozpočet již dopředu počítal se sníženými příjmy a stanovil
               města Mohelnice za uplynulé měsíce letošního roku.
         Více jak rok trvající boj s covidem se projevuje nejen ve fi nančních možnostech občanů, ale promítá se také do rozpočtu města Mohelnice.
                adekvátní výši výdajů, situace se však neustále mění a vyvíjí. Přinášíme Vám stručné shrnutí hospodaření
         Schválený rozpočet již dopředu počítal se sníženými příjmy a stanovil adekvátní výši výdajů, situace se však neustále mění a vyvíjí.
                města Mohelnice za uplynulé měsíce letošního roku.
         Přinášíme vám stručné shrnutí hospodaření města Mohelnice za uplynulé měsíce letošního roku.  % plnění
                                           Upravený rozpočet

                                                                           Skutečnost
                  v tis. Kč                  (k 21. 4. 2021)              (k 31. 3. 2021)

               PŘÍJMY celkem               Upravený rozpočet              Skutečnost               % plnění
                                               241 970
                                                                            77 746
                   v tis. Kč
               (po konsolidaci)              (k 21. 4. 2021)             (k 31. 3. 2021)             32,13
                PŘÍJMY celkem                  166 273                      36 132                   21,73
                  Daňové
                (po konsolidaci)               241 970                      77 746                  32,13
                                                21 651
                                                                                                     24,38
                                                                             5 278
                 Nedaňové
                   Daňové
                                                6 500
                                                                                                     96,92
                                                                             6 300
                 Kapitálové                    166 273                      36 132                  21,73
                                                21 651
                  Nedaňové                      47 546                      30 036                  24,38
                                                                             5 278
                                                                                                     63,17
                   Dotace
                  Kapitálové                    6 500                        6 300                  96,92




                   Dotace
                                                47 546
               VÝDAJE celkem                   366 967                      30 036                  63,17
                                                                            41 753
                                                                                                     11,38

               (po konsolidaci)
                VÝDAJE celkem                  226 420                      41 753                  11,38
                                                                                                     16,86
                                                                            38 176
                   Běžné
                                               366 967
                (po konsolidaci)
                 Kapitálové                    140 547                       3 577                   2,55
                   Běžné                       226 420                      38 176                  16,86




                                               140 547
                                                                             3 577
                  Kapitálové

               SALDO rozpočtu                  -124 997                     35 993                  2,55




                 SALDO rozpočtu                -124 997                     35 993
                  Město neustále sleduje vývoj příjmové stránky svého rozpočtu, a to především výši daňových příjmů. Tyto
         Město neustále sleduje vývoj příjmové stránky svého rozpočtu, a to především výši daňových příjmů. Tyto příjmy obvykle tvoří kolem 60 %
               příjmy obvykle tvoří kolem 60 % všech příjmů města. Detailnější přehled, ve srovnání s předcházejícím
         všech příjmů města. Detailnější přehled, ve srovnání s předcházejícím rokem, je uveden v následující tabulce (v Kč).
                Město neustále sleduje vývoj příjmové stránky svého rozpočtu, a to především výši daňových příjmů. Tyto
               rokem, je uveden v následující tabulce (v Kč).
                příjmy obvykle tvoří kolem 60 % všech příjmů města. Detailnější přehled, ve srovnání s předcházejícím
                rokem, je uveden v následující tabulce (v Kč).
                                    Plnění               Rozpočet   Plnění            % z   Plnění              Srovnání
                                   (k 31. 12. 2020)   upravený 2021     (k 20. 4. 2021)   rozpočtu   (k 30. 4. 2020)   2021-2020
                                    Plnění               Rozpočet   Plnění            % z   Plnění              Srovnání
          DzP FO                   (k 31. 12. 2020)   upravený 2021     (k 20. 4. 2021)   rozpočtu   (k 30. 4. 2020)   2021-2020
                                      36 962 239
                                                      35 000 000
                                                                                  23,36
                                                                                                         -4 776 727
                                                                                            12 953 462
                                                                     8 176 735
          DzP FO záv.činnost          36 962 239      35 000 000     8 176 735    23,36    12 953 462   -4 776 727
                                                                                                           145 207
                                                        500 000
                                        527 626
                                                                                              229 506
                                                                                  74,94
                                                                      374 713
           DzP FO
          DzP PO                      24 106 189      20 000 000     8 417 736    74,94      7 063 470    1 354 266
                                                                                  42,09
           DzP FO záv.činnost
                                                                      374 713
                                        527 626
                                                                                                          145 207
                                                                                              229 506
                                                        500 000
                                                                                                           177 913
                                                                                  31,30
          DPH                         66 088 483      67 000 000    20 967 846    42,09     20 789 933   1 354 266
           DzP PO
                                                      20 000 000
                                                                     8 417 736
                                      24 106 189
                                                                                            7 063 470
                                                                                              951 620
                                                                                  34,28
                                                                     1 028 378
                                      3 220 179
                                                       3 000 000
          DzP FO srážková             66 088 483      67 000 000    20 967 846    31,30    20 789 933     177 913
                                                                                                            76 758
           DPH
                                                                      439 149
          Kompenzační bonus           11 542 500       3 000 000     1 028 378    34,28       951 620      76 758
           DzP FO srážková
                                       3 220 179
            Kompenzační bonus        142 447 216     125 500 000     39 404 557   31,48     41 987 991   -2 583 434
                                                                      439 149
                                      11 542 500


             Dz nemovitých věcí      142 447 216     125 500 000    39 404 557    31,48    41 987 991   -2 583 434
                                                                                               39 632
                                                                                                           -14 575
                                                      20 000 000
                                                                       25 057
                                                                                   0,13
                                      9 451 539
                                                       4 500 000
          Hazard                      4 961 288       20 000 000     1 012 886    22,51      1 842 722    -829 836
                                                                       25 057
                                                                                               39 632
                                                                                                           -14 575
           Dz nemovitých věcí
                                                                                  0,13
                                       9 451 539

                                                                                  22,51
                                                       4 500 000
                                                                     1 012 886
           Hazard
                                       4 961 288
         Pozn.: DzP = daň z příjmu, FO = fyzická osoba, PO = právnická osoba, DPH = daň z přidané hodnoty  1 842 722   -829 836

               Pozn: DzP = daň z příjmu, FO = fyzická osoba, PO = právnická osoba, DPH = daň z přidané hodnoty
         Dopad opatření a úlev se v městském rozpočtu začíná projevovat především u daně z příjmu fyzických osob. Vzhledem k posunutí termínů
                Pozn: DzP = daň z příjmu, FO = fyzická osoba, PO = právnická osoba, DPH = daň z přidané hodnoty
               Dopad opatření a úlev se v městském rozpočtu začíná projevovat především u daně ze příjmu fyzických
         předkládání daňových přiznání lze předpokládat, že dopady se projeví především na konci pololetí. Dále lze předpokládat velký výpadek
         u příjmů z hazardu, jelikož uzavření heren se projeví vždy se zpožděním. Při přípravě rozpočtu nikdo nepředpokládal, že tyto aktivity
               osob. Vzhledem k posunutí termínů překládání daňových přiznání lze předpokládat, že dopady se projeví
                Dopad opatření a úlev se v městském rozpočtu začíná projevovat především u daně ze příjmu fyzických
         budou na tak dlouhou dobu omezeny. Oproti tomu DPH a daň z příjmu právnických osob se prozatím vyvíjí velmi dobře. Splatnost daně
               především na konci pololetí. Dále lze předpokládat velký výpadek u příjmů z hazardu, jelikož uzavření
                osob. Vzhledem k posunutí termínů překládání daňových přiznání lze předpokládat, že dopady se projeví
         z nemovitých věcí je v květnu (popř. ve dvou splátkách), proto je plnění doposud tak nízké. V minulém roce město získalo kompenzační
               heren se projeví vždy se zpožděním. Při přípravě rozpočtu nikdo nepředpokládal, že tyto aktivity budou
                především na konci pololetí. Dále lze předpokládat velký výpadek u příjmů z hazardu, jelikož uzavření
         bonus, který pokryl téměř celý výpadek daňových příjmů, v letošním roce město obdrželo pouze náhradu za období od 1. 2. 2021 do 31. 3.
         2021. na tak dlouhou dobu omezeny. Oproti tomu DPH a daň z příjmu právnických osob se prozatím vyvíjí velmi
                heren se projeví vždy se zpožděním. Při přípravě rozpočtu nikdo nepředpokládal, že tyto aktivity budou
               dobře. Splatnost daně z nemovitých věcí je v květnu (popř. ve dvou splátkách), proto je plnění doposud
                na tak dlouhou dobu omezeny. Oproti tomu DPH a daň z příjmu právnických osob se prozatím vyvíjí velmi
         Výdajová stránka také podléhá bedlivému dozoru. Město doposud nemuselo přikročit k razantnímu snižování investičních aktivit a pevně
               tak nízké.
                dobře. Splatnost daně z nemovitých věcí je v květnu (popř. ve dvou splátkách), proto je plnění doposud
         doufáme, že ani toto nebude nutné. V současné době je podáno několik žádostí o dotace, přičemž výsledek řízení se očekává v nejbližších
                tak nízké.
         měsících. Před námi je sezóna stavebních prací, kdy se především kapitálové výdaje začnou navyšovat. Rezerva města nyní převyšuje
         částku 21 mil. Kč.
         Závěrem se dá konstatovat, že fi nanční situace města Mohelnice je stabilní, bez výrazných výkyvů oproti plánu.
                                                                       Zpracovala: Ing. Veronika Dobiášová, ekonomický odbor
            PODĚKOVÁNÍ
            Domov pro seniory a pečovatelská služba Mohelnice děkuje paní Barboře Rusnákové za velmi chutné velikonoční beránky a Haně
            Šlehoferové za sladké zpříjemnění velikonočních svátků našim klientům. Moc nás všechny těší, že v této době, plné nedobrých
            zpráv a omezujících opatření, se najdou lidé, kteří dokáží zpříjemnit dny seniorům i pečujícímu personálu.Za sladké dary srdečně
            děkujeme.
                                                                                 Karel Junek, ředitel DPS, PS Mohelnice
                                                            - 3 -
   1   2   3   4   5   6   7   8