Page 13 - Chytrý Zpravodaj - Mohelnice červen 2021
P. 13
Informace k aktuálnímu provozu sauny na krytém bazéně v Mohelnici
Dle usnesení vlády ČR z 28. 5. 2021 je možno provozovat 30 % kapacity sauny. V současné době má naše sauna kapacitu 30 osob. Dle
daných podmínek by tedy byl možný provoz jen pro cca 10 osob. Další podmínkou v tomto usnesení je, že minimální teplota saunových
prostor musí dosahovat 80 °C. Tomu v našem případě odpovídá jen velká potírna. Teplota v malé potírně dosahuje maximálně 65 °C, dle
unesení tedy její provoz není možný. Ze všech těchto podmínek pro nás vyplývá, že bychom mohli mít provoz otevřen maximálně pro
6 návštěvníků. To je z provozního a ekonomického hlediska neúnosné. Rozhodli jsme se tedy, že za těchto podmínek saunu pro veřejnost
zatím otevírat nebudeme. Pokud by se podmínky změnily, tak jsme připraveni otevřít saunu doslova ze dne na den. Situace pro nás není
příjemná, ale bohužel si nemůžeme dovolit obejít daná nařízení.
Za MKSC Mohelnice jednatel Aleš Heidenreich
Elektronické podání žádosti o řidičský průkaz, informace pro žadatele
O co, jak a kde lze zažádat?
• Možnost podání žádosti o výměnu řidičského průkazu máte po přihlášení do Portálu občana (https://obcan.portal.gov.cz/prihlaseni)
v případě uplynutí platnosti nebo blížícího se konce platnosti vašeho řidičského průkazu, ne však dříve než 90 dnů před koncem platnosti.
• Podmínkou pro podání žádosti je mít přístup do Portálu občana (NIA ID, Mobilní klíč eGovernmentu, bankovní identita…) a mít zde
připojenou datovou schránku fyzické osoby. Více informací na www.mvcr.cz/clanek/portal-obcana.
Jaká je zde role datové schránky fyzické osoby?
• Využitím datové schránky je splněn jeden z legislativních požadavků na jasné ztotožnění osoby, která žádost podává. Díky datové
schránce je však možné nejen ušetřit si cestu na úřad, ale také na poštu. Zřízení datové schránky je navíc bezplatné a lze o ni zažádat
online (více na www.datoveschranky.info). Díky nastavením notifikací na Portálu občana je také možné dostávat všechna
upozornění na datové zprávy prostřednictvím SMS nebo e-mailu.
Jaký je proces podání žádosti?
• Portál občana vám zobrazí formulář žádosti, který bude předvyplněn údaji z Centrálního registru řidičů. Budete mít možnost vybrat si
obecní úřad obce s rozšířenou působností, na kterém si chcete vyrobený řidičský průkaz vyzvednout. Součástí předvyplněných
údajů bude i nejaktuálnější digitalizovaná fotografie získaná z vybraných registrů státu a digitalizovaný obraz podpisu získaný z posledního
řidičského průkazu.
• Před závazným podáním žádosti musíte potvrdit správnost předvyplněných ůdajů, a to že vaše aktuální podoba odpovídá zobrazené
fotografii. Pokud aktuální podoba nebude odpovídat fotografii zobrazené ve formuláři žádosti, musíte, tak jako doposud, osobně
navštívit příslušný úřad, kde vás v rámci osobního podání žádosti vyfotí. Po potvrzení správnosti údajů bude žádost odeslána
prostřednictvím vaší datové schránky na podatelnu zvoleného úřadu. Po její kontrole a schválení ze strany úředníka bude
žádost odeslána do výroby dokladů.
Kdy si můžete doklad vyzvednout?
• Zákon stanovuje lhůtu do 20 dnů od podání žádosti.
• Na Portálu občana je však možné nastavit si notifikace a dostávat tak všechna upozornění prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Po
kontrole a schválení ze strany úředníka bude žadatel o schválení/zamítnutí žádosti upozorněn v Portálu občana a dle nastavení také
prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Jakmile bude doklad připravený k předání na vybraném úřadu, budete opět notifikován o možnosti
vyzvednutí řidičského průkazu.
Je možné k vyzvednutí dokladu někoho zmocnit?
• Ano, nový řidičský průkaz bude možné vyzvednout také na základě ověřené plné moci.
Co dělat s neplatným řidičským průkazem?
• Neplatný průkaz musí každý žadatel odevzdat při převzetí nového.
Je možné požádat elektronicky také o vydání řidičského průkazu například z důvodu změny
příjmení nebo ztráty?
• Ne, možnost požádat elektronicky o vydání řidičského průkazu v ostatních případech je plánována v dalších etapách projektu, na kterých
již však nyní ministerstvo dopravy pracuje, nejdříve však musely být pokryty případy, které představují nejčastější důvody podání žádosti.
Nejedná se zde pak o bezplatné vydání, a je tedy nutné uhradit správní poplatek. S tímto se pojí nejen nutnost legislativní úpravy, ale také
dalšího rozvoje systémů, zřízení platební brány atd.
Je možné zažádat elektronicky o expresní výměnu, tj. do 5 pracovních dnů?
• V této etapě to možné nebude, jelikož se jedná o úkon spojený s úhradou správního poplatku. Tyto úkony budou řešeny v navazující
etapě projektu, viz výše.
Kam se obrátit v případě dalších dotazů?
• V případě dotazů či problémů s odesláním žádosti se neváhejte obrátit na portalobcana@mvcr.cz.
• Dotazy ke stavu žádosti adresujte na ten obecní úřad obce s rozšířenou působností, na který jste odeslali vaši žádost.
• Pokud máte jiné dotazy týkající se agend dopravy, neváhejte se obrátit na posta@mdcr.cz.
- 13 -