Page 6 - Chytrý zpravodaj - Moravská Ostrava a Přívoz 06/2025
P. 6
CYKLISTICKÉ TRASY A STEZKY
CYKLODOPRAVA POJEDE PODLE NOVÉ KONCEPCE
Na území Ostravy je
vyznačeno téměř 300
kilometrů cyklistických
stezek a tras. Město
pokračuje v rozšiřování
a zkvalitňování jejich
sítě, aby podpořilo
motivaci lidí jezdit
na kole i jejich
bezpečnost.
P očet vyznavačů tohoto
zdravého a ekologické-
ho druhu dopravy stále
roste. Jejich pohyb dokumentují
automatické sčítače na území
města, které podle naposled
zveřejněných dat za rok 2022
zaznamenaly 946 tisíc průjezdů
cyklistů. Širší chodníky lze realizací odděleného pruhu
využít pro cyklisty i pro chodce
VE SPOLUPRÁCI
S DOPRAVNÍ KOMISÍ ČTYŘI PRINCIPY, způsobit velký efekt. „Příkla- Do koncepce cyklodopravy
Květnové Zastupitelstvo JAK NA TO dem může být třeba využití samozřejmě patří i drob-
města Ostravy schválilo novou Akční plán se opírá o čtyři stávajících chodníků, případně nější, byť neméně důležitá
koncepci cyklistické dopravy základní kritéria. První z nich komunikací, kde to nebude brá- infrastruktura pro cyklisty,
v Ostravě, kterou připravil spojuje cyklostezky s dalšími nit automobilovému provozu, jako jsou stojany na území
Městský ateliér prostorové- investicemi, které primárně pro cyklistickou infrastrukturu,“ obvodu, cykloboxy, kolár-
ho plánování a architektury nejsou zaměřeny na cyklistic- vysvětluje Roman Tietz. ny u školských zařízení,
(MAPPA). Na koncepci navazuje kou dopravu. Cílem je v danou mapy cyklostezek a tras
akční plán pro jednotlivé měst- chvíli vyřešit co nejvíc, investice „VÍCE S MÉNĚ“ a další. Ani na to tvůrci
ské obvody, tedy i pro MOaP, efektivně sdružovat a celkově NA VARENSKÉ koncepce nezapomněli.
který definuje konkrétní kroky snižovat negativní dopady Jak se jednotlivá kritéria kon-
její postupné realizace. stavby, jako je například krétně promítnou do cyklodo- Sledujte stránky
Koncepce prošla hlučnost nebo rozsah pravy v Moravské Ostravě a Pří- www.ostrava.cz,
dvakrát veřejným a délka dopravních vozu? Když začneme od toho kde bude nová koncepce
projednáváním omezení. Druhé posledního „více s méně“, lze cyklodopravy zveřejněna.
a několika kritérium se zmínit například ulici Varen-
workshopy týká řešení skou, kde bude vyznačena cyk-
s odborníky. křížení a uzlů lotrasa na chodnících o šířce tři jedna až tři) zpracovává MAPPA.
„V Morav- zejména metry v úseku od stezky do sadu Mezi jinými projde výraznou
ské Ostravě v křižovat- Dr. Milady Horákové k Novinář- proměnou důležitý přestupní
a Přívozu byla kách, s cílem ské, respektive ke křižovatce uzel Náměstí Republiky (spo-
projednávána být připraven Novinářská/Hornopolní. Prověří lečná investice města Ostravy
nejen na úrovni Roman Tietz, na rekonstrukce se řešení průjezdu přes nástu- a dopravního podniku), kde se
vedení obvodu, ale člen rady MOaP a předseda křižovatek také piště trolejbusových zastávek kříží tramvajová a trolejbusová
zejména v dopravní dopravní komise v případech, kdy jsou Dům vodohospodářů a Stanice doprava s návazným přístupem
komisi, jejíž členové zpraco- křižovatky v majetkové správě záchranné služby ve směru k autobusovému nádraží a že-
vávali připomínky, které byly jiných než městských organi- do centra. Zároveň v souladu lezniční stanici Ostrava-střed.
následně předány pracovníkům zací. Třetí kritérium pamatuje s kritérii jedna až tři bude Varen- Koordinaci stávající i projekto-
MAPPA,“ říká Roman Tietz, na „cyklodálnice“, tedy ská napojena na stezku podél vané cyklistické infrastruktury
radní pro oblast dopravy a před- na oblíbené a velmi frekvento- ulice Novinářská, bude řešen v tomto projektu řeší právě
seda dopravní komise MOaP. vané stezky/komunikace, které výjezd z parkovišť a možnost MAPPA. „Důležité bude napří-
„Záměrem je, aby náš obvod i je potřeba místy dobudovat otočit se na jednosměrných klad také propojení kampusu
celé město protkala síť krátkých a doladit, aby zajišťovaly rychlé stezkách podél Varenské. Ostravské univerzity na Černé
i delších cyklistických tras, které a komfortní propojení nejen louce s cestou podél levého
budou vzájemně propojené, s okolím, ale i uvnitř Ostravy. POD STŘECHOU břehu řeky Ostravice do DOV
pohodlné pro každodenní jízdu Poslední kritérium je definováno VĚTŠÍCH INVESTIC a z Havlíčkova nábřeží do ob-
na kole a na nichž se zkušení i jako vybudovat „více s méně“, Přípravu cyklostezek v koordi- chodního centra Karolina,“ do-
začínající cyklisté budou cítit kdy relativně drobný investič- naci s plánovanými investicemi dává radní a předseda dopravní
bezpečně.“ ní zásah a prostředky mohou na území obvodu (podle kritérií komise Roman Tietz.
6