Page 23 - Chytrý zpravodaj - Mnichovice 03/2024
P. 23
Pro děti a rodiče / 23
Kurz na talentové zkoušky
Již čtvrtým rokem měli naši deváťáci mož- Součástí kurzu bylo i vytvoření vlastního
nost docházet do kurzu – Přípravka. Kurz portfolia, které je důležitou součástí zkou-
je navržen tak, aby žáci získali hlubší po- šek na výtvarných školách. Součástí kurzu
rozumění základních principů výtvarného byla samozřejmě i teoretická část – dějiny
umění a zlepšili si své techniky. umění, příprava na konzultace a obhajoby
prací u pohovorů.
Pod vedením paní učitelky Michaely Vigo
se žáci naučili různé metody kreslení, Gratulujeme všem našim talentovaným stu-
malování, práci s dalšími výtvarnými mé- dentům k jejich úspěchu.
dii a rozvíjeli svůj vlastní umělecký styl. Michaela Vigo
Ponožkový den ve 2. C
Ve čtvrtek 21. 3. se žáci ze třídy 2. C přidali 21. chromozomu. Normálně máme každý
k akci s názvem Ponožkový den aneb Svě- tyto chromozomy dva, osoby s Downovým
tový den Downova syndromu. Svou podpo- syndromem mají tři – tedy 3 chromozomy
ru žáci projevili tím, že si na každou nožku 21 – 21/3. Světový den Downova syndromu
vzali jinou ponožku. má tradiční symbol – nesourodý pár pono-
žek, který ukazuje příčinu tohoto celoživot-
A co že to je vlastně za den? Na 21. března ního onemocnění – poruchu chromozomu
připadá každý rok Světový den Downova ve tvaru písmene X.
syndromu, který byl vyhlášen organizací
OSN. Toto datum není vybráno náhodně. Když dáme paty s nesourodým párem po-
Downův syndrom se totiž vyznačuje jedním nožek k sobě, vytvoří se nám tvar písme-
přebývajícím chromozomem 21. Někdy se ne X.
také označuje tento syndrom jako trizomie Za třídu 2. C Karolína Zvolánek