Page 16 - Chytrý Zpravodaj - Lysá nad Labem červen 2021
P. 16

Ze života škol / Napsali nám

                                            Online seminář k volitelným předmětům
           Základní umělecká škola                           Každý ví, že obchodní  krétní  nástroje,  jak  těchto  cílů  dosáhnout.
          Františka Antonína Šporka                        akademie je ekonomic-  Předmět díky tomuto projektu učí studenty
                 srdečně zve děti                          ky  zaměřená  střední  nejen marketingově přemýšlet a vžít se do
                a jejich rodiče na                         škola.  Abychom  naše  podnikatelů malých firem, ale také prezen-
                                            studenty  a  budoucí  absolventy  co  nejvíce  tovat, argumentovat a ostatním poskytovat
          TALENTOVÉ                         připravili nejen na reálný pracovní život, ale  konstruktivní zpětnou vazbu.
                                            také  na  navazující  studium,  snažíme  se  co
                                                                                  A  koho  baví  cestování,  pro  něj  je  jako
                                            nejvíce reagovat na změny na trhu a propojit  stvořený  předmět  Zeměpis  cestovního  ru-
             ZKOUŠKY                        teorii s praxí. Proto studentům třetích roč-  chu (ZCR). Studenti jsou vedeni k tomu, aby
                                            níků nabízíme volitelné předměty. V tomto  pomocí ostatních předmětů (dějepis, země-
                                            věku již převážná většina z nich ví, jaká oblast  pis, občanská nauka, cizí jazyky…) dokázali
          pro studium ve školním roce       je baví, kam by chtěli v budoucnu směřovat  pochopit  hlubší  dění  ve  světě  a  aby  viděli
             2021/2022 pro výuku            a na co by se měli při studiu zaměřit.  Volitel-  souvislosti např. mezi geografickou polohou,
                                            nými předměty jsou Aplikovaná ekonomie,  turismem,  hospodářstvím,  kulturou  nebo
               v Lysé nad Labem             Marketing a Zeměpis cestovního ruchu.   historickým vývojem daných států. V před-
                                             V Aplikované ekonomii (APE) studenti za-  mětu se také učí prezentovat vybraná téma-
                VÝTVARNÝ OBOR               loží na začátku školního roku firmu, zvolí si  ta z oblasti cestovního ruchu.
            pro děti od 6 do 10 let 7. a 9. 6. 2021   předmět podnikání a ředitele, poté vypíšou   Volitelný předmět si studenti vybírají již
                od 15.00 do 16.00 hodin
           pro děti od 11 let a starší 7. a 9. 6. 2021   výběrové řízení na jednotlivé pracovní po-  na konci druhého ročníku. A jak to nejlépe
                od 16.30 do 17.45 hodin     zice (finanční ředitel, propagace, obchodní  vyřešit v době distanční výuky? Prostřed-
              - 2. patro vpravo, učebna č. 23  nebo personální oddělení apod.). Na zákla-  nictvím  online  semináře,  který  jsme  pro
                                            dě  výsledků  pracovních  pohovorů  obsadí  druháky  uspořádali.  Sešlo  se  nás  celkem
                 TANEČNÍ OBOR               jednotliví studenti jmenované pozice. A pak  šedesát.  Studenti  třetích  ročníků  z  před-
              pro děti od 5 let 7. a 9. 6. 2021   se rozjede jejich podnikání, kterému se vě-  mětů APE, MAR a ZCR si pro mladší spo-
                v 15.30 a v 16.30 hodin
               - přízemí vlevo, taneční sál  nují po celý školní rok. Na konci roku uzavřou  lužáky  připravili  prezentace,  ve  kterých
                (cvičební úbor s sebou)     účetnictví, vyhotoví daňové přiznání, spočí-  se  jim  snažili  daný  předmět  co  nejvíce
                                            tají své zisky a vypracují výroční zprávu.   přiblížit:  sdělit, co jim konkrétně přinesl,
         LITERÁRNĚ – DRAMATICKÝ OBOR         V předmětu Marketing (MAR) se studen-  jaká byla náplň jejich činností, co se nau-
               pro děti od 6 let 7. 6. 2021   ti učí používat jednotlivé marketingové ná-  čili nebo jak dokážou získané znalosti do
                v 15.30 a v 16.30 hodin     stroje  (poptávka,  průzkum  trhu,  plánování  budoucna  využít.  Díky  tomuto  předání
            8. 6. 2021 ve 14.45 a v 15.45 hodin  a propagace), aby dokázali vytvořit marke-  zkušeností se druháci určitě správně roz-
               - 3. patro vlevo, divadelní sál  tingový plán pro reálnou firmu. Musí umět  hodli, jaký volitelný předmět budou příští
                 HUDEBNÍ OBOR               detailně analyzovat trh, konkurenci i zákaz-  rok studovat.
              pro děti od 5 let 8.–10. 6. 2021   níky a veškeré informace shrnout do SWOT
               - 1. patro vlevo, učebna č. 9  analýzy. Z ní mohou stanovit reálné a mě-                  Iva Gecková
         Mějte, prosím, při příchodu na talentové zkoušky zvolený   řitelné marketingové cíle a navrhnout kon-  PR školy
           hudební nástroj, na který by Vaše dítě rádo hrálo.
             Věk dítěte pro talentovou zkoušku
                 se počítá k 1. 9. 2021.    Podruhé skvělý úspěch
         K talentovým zkouškám je nutné se přihlásit     V loňském roce se družstvo  okresní  kolo  a  postoupit  do  krajského.  To
           prostřednictvím rezervačního systému
            (elektronická přihláška) dostupného        žáků naší školy ve složení Te-  se letos uskutečnilo formou on-line setkání.
             od 1. 5. 2021 na www.zuslysa.cz.          reza  Balcerová,  Henry  Klau-  Kolo mělo dvě části. V první, domácí, měli
                                                       benschalk a Kateřina Křížová  žáci vytvořit prezentaci či natočit krátké vi-
          Talentové zkoušky jsou                       probojovalo v soutěži Finanč-  deo o tom, jak si představují optimální způ-
          plánovány jako prezenční.         ní  gramotnost  díky  vítězstvím  v  okresním   sob výuky finanční gramotnosti ve škole. Ve
          Pokud by nastala nepříznivá       i krajském kole do celostátního finále. To se  druhé řešili test obsahující otázky z finanční,
          epidemiologická situace,
          jsme připraveni uspořádat         však vinou covidové epidemie neuskutečni-  ale i všeobecné gramotnosti. Naše trojice se
          talentové zkoušky online.         lo a konečné pořadí se stanovilo na základě  v  konkurenci  14  škol  umístila  na  postupo-
          Prosíme, sledujte naše
          webové stránky, kde               výsledků dosažených v krajských kolech, což  vém 4. místě a zamířila tak do celostátního
          případné změny a podmínky         pro  naše  žáky  znamenalo  14.  místo.  Toto  finále. I to proběhlo formou on-line schůz-
          pro konání  talentových
          zkoušek  včas najdete.            umístění bylo pro naše žáky skvělým úspě-  ky. Soutěžící opět řešili test, tentokrát s ještě
                                            chem,  za  který  si  všichni  členové  družstva  obtížnějšími otázkami. Naše trojice skončila
            Výsledky talentových zkoušek budou   zasloužili gratulaci a zároveň poděkování za  na 12. místě, čímž o 2 místa vylepšila zatím
          zveřejněny v ZUŠ ve středu 23. června 2021   vynikající reprezentaci naší školy.  historicky  nejlepší  loňský  výsledek.  Všem
               (webové stránky, nástěnky).   Také v letošním roce jsme se do této sou-  třem,  Terezce,  Haničce  i  Kubovi,  patří  ob-
                                            těže  přihlásili.  Školního  kola  se  zúčastnilo   rovská gratulace a také poděkování za skvě-
          Těšíme se na všechny mladé adepty na umělce!  7  žáků  naší  školy.  Na  základě  výsledků  se  lou reprezentaci školy. My jim za naši školu
                                            vytvořilo vítězné trio, které reprezentovalo  přejeme, aby stejných úspěchů dosahovali
           Kritéria pro přijetí pro jednotlivé obory
             najdete na webových stránkách:  naši školu v dalších kolech. Mezi úspěšnými  i  v  dalších  etapách  svého  studentského  a
           http://www.zuslysa.cz/prijimaci-rizeni  řešiteli  byla  opět  Tereza  Balcerová  a  nově  později i profesního života.
                                            Hana Humlová a Jakub Nič.
                                             I letošní skupině žáků se podařilo vyhrát                  Petr Bäumelt

       16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21