Page 17 - Chytrý Zpravodaj - Lysá nad Labem březen 2021
P. 17
Ze života škol
J. A. K. žijeme…
I přes všechny nástrahy,
které Covid-19 klade přes
cestu zdárnému vzdělá-
vání žáků, neztrácíme víru
v lepší zítřky. Proto se
snažíme co nejlépe vést hodiny on-line vý-
uky (a přitom žákům tuto formu vyučová-
ní příliš neznechutit) a připravujeme se na
jejich možný návrat.
Už na konci minulého roku byla dokonče-
na nástavba na pavilonu C, kam byly umís-
těny 2 kmenové třídy z I. stupně a jedna
z II. stupně. Prostory jsou velmi hezké a na-
bízejí dětem podnětné prostředí ke studiu.
Většina žáků I. stupně a všichni žáci
II. stupně jsou zatím na distanční výuce. Je-
jich absence ve škole proto využíváme pře-
devším k obnovení techniky. Zvládli jsme
nakoupit notebooky pro učitele (dotace
z MŠMT), zatím nedostačující množství ta-
bletů pro žáky, obnovujeme učitelské počí- Aby oni ani rodiče (respektive zákonní zá- z řad našich zaměstnanců, prostřednic-
tače a téměř nefungující dataprojektory. stupci) nebyli o tuto slavnostní chvíli ochu- tvím něhož si mohli tento slavnostní oka-
Jediní, kteří stále pravidelně zasedají do zeni, proběhlo slavnostní předání pouze za mžik užít i rodiče.
školních lavic, jsou prvňáčci a druháčci. přítomnosti třídní učitelky, z jejíchž rukou
První ze zmiňovaných čekalo 28. 1. 2021 převzaly vysvědčení, ředitelky školy, která Mgr. Jitka Sedláčková
první slavnostní předávání vysvědčení. předala žákům pamětní list, a fotografa zástupkyně ředitelky školy
Distanční vzdělávání? Buďme optimisti
Pololetí je za námi a line svět mutacemi koronaviru z Velké Britá- Nemá smysl spílat vládním opatření, ale spíše
nutno si nalít čistého nie nebo Brazílie jen dávají signál, že distanční vlastnímu svědomí.
vína. Výuka na dálku jen vzdělávání jen tak neskončí. Moje optimistická vize je zcela prostá. Škol-
tak neskončí, ba bude tu Pololetní vysvědčení je dokument, který říká ní rok vstupuje do své druhé poloviny a já vi-
s námi po celou dobu jako strach z koronaviru. nakonec mnohé. Jednak že online výuka má dím jeho konec jasně před sebou. Zamykám
Jestliže na začátku roku svitla naděje, že Čes- smysl, učitelé se jí věnují ze všech sil, jednak že i šuplata s třídní dokumentací, v níž všude bude
ká republika našla recept a uměla se vyhnout žáci ví, že doba koronaviru není jen pokračová- vládnout přinejmenším napsané „prospěl(a)“.
nákaze nemoci Covid-19, po půl roce je jasné, ním prázdnin, které podle mnohých vypukly již Už dávno budu vědět, jak si zklidnit nervy
že tato naděje byla planá. Otevření škol na pár v březnu minulého roku. Na první pohled vy- v průběhu léta, a hlavně budu věřit, že Co-
týdnu před Vánocemi bylo jen slabou náplastí padá distanční vzdělávání jako pohoda, která vid-19 nebude tolik řádit v našich životech. Jak
na prožité pololetí před monitorem, kdy jsme může slevit z nároků na zvládnutí učiva a testů. říkám: jsem optimista.
hledali společnou cestu, jak zajistit výuku co Není tomu tak. Kdo nevěnoval výuce náležitou
nejefektivněji. Zprávy z médií, které drtí on- píli ve škole, většinou tak nekoná ani doma. Mgr. Martin Hošna, učitel
17