Page 17 - Chytrý Zpravodaj - Lysá nad Labem březen 2021
P. 17

Ze života škol

        J. A. K. žijeme…

                      I přes všechny nástrahy,
                     které Covid-19 klade přes
                     cestu  zdárnému  vzdělá-
                     vání žáků, neztrácíme víru
                     v  lepší  zítřky.  Proto  se
       snažíme co nejlépe vést hodiny on-line vý-
       uky (a přitom žákům tuto formu vyučová-
       ní příliš neznechutit) a připravujeme se na
       jejich možný návrat.
         Už na konci minulého roku byla dokonče-
       na nástavba na pavilonu C, kam byly umís-
       těny  2  kmenové  třídy  z  I.  stupně  a  jedna
       z II. stupně. Prostory jsou velmi hezké a na-
       bízejí dětem podnětné prostředí ke studiu.
         Většina  žáků  I.  stupně  a  všichni  žáci
       II. stupně jsou zatím na distanční výuce. Je-
       jich absence ve škole proto využíváme pře-
       devším  k  obnovení  techniky.  Zvládli  jsme
       nakoupit  notebooky  pro  učitele  (dotace
       z MŠMT), zatím nedostačující množství ta-
       bletů pro žáky, obnovujeme učitelské počí-  Aby oni ani rodiče (respektive zákonní zá-  z  řad  našich  zaměstnanců,  prostřednic-
       tače a téměř nefungující dataprojektory.  stupci) nebyli o tuto slavnostní chvíli ochu-  tvím něhož si mohli tento slavnostní oka-
         Jediní, kteří stále pravidelně zasedají do  zeni, proběhlo slavnostní předání pouze za  mžik užít i rodiče.
       školních  lavic,  jsou  prvňáčci  a  druháčci.  přítomnosti třídní učitelky, z jejíchž rukou
       První ze zmiňovaných čekalo 28. 1. 2021  převzaly vysvědčení, ředitelky školy, která      Mgr. Jitka Sedláčková
       první  slavnostní  předávání  vysvědčení.  předala  žákům  pamětní  list,  a  fotografa    zástupkyně ředitelky školy






























       Distanční vzdělávání? Buďme optimisti

                        Pololetí  je  za  námi  a  line svět mutacemi koronaviru z Velké Britá-  Nemá smysl spílat vládním opatření, ale spíše
                      nutno  si  nalít  čistého  nie nebo Brazílie jen dávají signál, že distanční  vlastnímu svědomí.
                      vína. Výuka na dálku jen  vzdělávání jen tak neskončí.      Moje optimistická vize je zcela prostá. Škol-
                      tak neskončí, ba bude tu   Pololetní vysvědčení je dokument, který říká  ní rok vstupuje do své druhé poloviny a já vi-
       s námi po celou dobu jako strach z koronaviru.  nakonec mnohé. Jednak že online výuka má  dím jeho konec jasně před sebou. Zamykám
         Jestliže na začátku roku svitla naděje, že Čes-  smysl, učitelé se jí věnují ze všech sil, jednak že i  šuplata s třídní dokumentací, v níž všude bude
       ká republika našla recept a uměla se vyhnout  žáci ví, že doba koronaviru není jen pokračová-  vládnout přinejmenším napsané „prospěl(a)“.
       nákaze nemoci Covid-19, po půl roce je jasné,  ním prázdnin, které podle mnohých vypukly již  Už  dávno  budu  vědět,  jak  si  zklidnit  nervy
       že tato naděje byla planá. Otevření škol na pár  v březnu minulého roku. Na první pohled vy-  v  průběhu  léta,  a  hlavně  budu  věřit,  že  Co-
       týdnu před Vánocemi bylo jen slabou náplastí   padá distanční vzdělávání jako pohoda, která  vid-19 nebude tolik řádit v našich životech. Jak
       na prožité pololetí před monitorem, kdy jsme  může slevit z nároků na zvládnutí učiva a testů.  říkám: jsem optimista.
       hledali společnou cestu, jak zajistit výuku co  Není tomu tak. Kdo nevěnoval výuce náležitou
       nejefektivněji. Zprávy z médií, které drtí on-  píli ve škole, většinou tak nekoná ani doma.   Mgr. Martin Hošna, učitel

                                                                                                               17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22