Page 15 - Chytrý zpravodaj - Kaplice 04/2025
P. 15
Z KAPLICKÝCH ŠKOL
ZŠ OMLENICKÁ
Kyberšikana - přednáška na ZŠ Školní
Žáci 7. tříd byli v pondělí 17. března seznámeni s tématem
„Kyberšikana“. Bylo jim vysvětleno, jak se na sociálních sítích
chovat, co už je protiprávní a kde už hrozí kyberšikana.
Přednášku připravil pro žáky strážník městské policie v Kaplici,
pan Bc. Martin Griga. V průběhu prezentace se žáci dozvěděli,
jak rozeznat hranici mezi zábavou a šikanováním, co už před-
stavuje přestupek, co se rozumí pod pojmy úmysl a nedbalost
a jaké důsledky může mít kyberšikana pro mladistvé.
Pan Griga dále zdůraznil, že i na internetu je důležité chovat
se zodpovědně a s respektem k ostatním. Kde končí sranda
a začíná šikana?" zeptal se strážník, čímž přiměl žáky k za-
myšlení nad tím, jak snadno mohou nevinné komentáře nebo
nevhodné vtipy přerůst v něco závažného. Diskutovali i o tom,
jaké trestní činy se mohou skrývat za chováním na sociálních
sítích a vysvětlili si, že kyberšikana může mít vážné právní
důsledky, včetně trestního stíhání.
Děti se dozvěděly, jaké trestné činy mohou spáchat, pokud se
dopustí kyberšikany a jaká trestní opatření mohou mladistvým
hrozit. Strážník se také zaměřil na prevenci a rady, jak chránit
svou bezpečnost na internetu a upozornil na důležitost okamži- Masopustní průvod 2025
tého nahlášení jakýchkoli nepřiměřených nebo nebezpečných
situací, se kterými se mohou setkat online. Naše škola se letos opět ponořila do masopustního veselí! Žáci
se převlékli do tradičních masek a v průvodu nechyběly postavy
Mgr. Vašková
jako verbíř, písař, mnich, medvědář s medvědem, tanečnice,
Hydroponická zahradní laboratoř kominík, sedlák s cepem, koňský handlíř s kobylou, střapáč,
Po jarních prázdninách jsme přišli do školy a něco se v naší bába s nůší, ženich a nevěsta, Turek, a dokonce i tajemná
třídě změnilo. Byla nám do třídy nainstalována hydroponická Smrtka. Největší oblibě se těšili medvěd a kobyla, kteří svými
zahradní laboratoř. veselými kousky rozesmáli všechny okolo.
S paní učitelkou jsme si říkali, jaké rostlinky je možné pěstovat
a začali jsme nosit do školy semínka. Ty jsme společně zaseli
do speciální hmoty v malém květináčku s otvory a umístili do
laboratoře.
V naší zahrádce máme rajčata, salát, ředkvičky, řeřichu, meloun,
okurku, mrkev, papriky, hrách a další. Také zkoušíme rozmnožit
fialku. Je zajímavé každý den pozorovat, jak semínka klíčí
a postupně z nich vyrůstají rostlinky. O zahrádku se nemusí-
me starat, protože je řízená počítačem.
Ten řídí dávkování vody a živin. Finanční
prostředky na pořízení hydroponické
zahradní laboratoře jsme čerpali ze ša-
blon OP JAK. Jsme moc rádi, že máme
zahrádku ve třídě a těšíme se na první Masopustní průvod doprovázený rytmickým bubnováním se
sklizeň. nevydal jen chodbami naší školy, ale zamířil i do okolí. Navštívil
Žáci 4.A ze ZŠ Školní ZŠ Školní, prvňáčky v ZŠ Fantova a zavítal také za dětmi z MŠ
Nové domovy. Kromě dobré nálady všude rozdával tradiční
masopustní koblížky, které potěšily nejen malé, ale i dospělé.
Celá akce se nesla ve znamení radosti, smíchu a připomenutí
krásné lidové tradice. Už teď se těšíme na příští rok!
15