Page 17 - Chytrý zpravodaj - Dubá 05/2025
P. 17
Dubáček | květen 2024
ze života škol 17
Den Země Družinová akce Sluníčka ve škole
Co je to Den Země? Každoročně tento den upo- ,,Překážkový běh” Lego, zvířátka, hry, společná svačinka, přepa-
zorňuje na ekologické hrozby, učí recyklovat odpad dení paní ředitelky… tak to vše a mnohem více
a chovat se zodpovědně k životnímu prostředí. V tělocvičně jsme se přivítali a rozdělili do tří si společně užívali prvňáčci spolu se školkáčky
U nás ve škole to každá třída pojala po svém. družstev. Dráhy s překážkami už byly připravené, z oddělení Sluníček.
Prvňáčky vítala hned při příchodu do školy a tak se mohlo hned začít. Ke sportování nám Kdo si myslí, že se ve škole neučíme a jen si
písnička s doprovodným videem o naší planetě. posloužily lavičky, žíněnky, kužely, míče a obruče. hrajeme, přijďte si to vyzkoušet. Po takové návště-
V rámci výuky pak pracovali ve skupinách a za- Děti ukázaly, že v sobě mají zdravou soutěživost vě určitě změníte názor.
mýšleli se nad různými tématy k prospěchu Země. a sportovního ducha. A protože chuť sportovat byla Mgr. Jana Pancová, AP Renata Andresová
Nejlepší však byla "pátračka". Proč nejlepší? Pro- i po skončení překážkového běhu, zahráli jsme si
tože byla venku na čerstvém vzduchu, kde krásně ještě přetahovanou.
svítilo sluníčko. Děti už toho hodně z této oblasti Všichni jsme si sportovní odpoledne moc užili,
znají a pokud jim vše půjde tak super i v praxi, a tak se do tělocvičny rádi budeme vracet.
Země jim to určitě vrátí. Vychovatelky Lenka Treutnerová
Druháčci toho na Den Země stihli opravdu hod- a Aneta Kučerová
ně: práci s textem, kvíz, třídění odpadu i Lapbook
- vše se točilo kolem tématu: Jak co nejvíce pomoci
naší krásné modré planetě. Tak snad nám něco
v těch našich hlavičkách zůstalo .
Třeťáci - Ranního sněhu jsme se nezalekli, 220
stromů zasadili a Den Země oslavili.
Den Země čtvrtá třída strávila skupinovou pra-
cí. Každá skupina se věnovala určitému tématu
- vodě, lesům, pralesům a rostlinám. Poté svá té-
mata prezentovala před ostatními žáky. Společně
pak vytvořili plakát.
Páťáci se zamysleli, co se Zemi líbí a co ne.
Zjišťovali význam různých pojmů - recyklace, upcy-
klace, biomasa, bio zemědělství a další záludnosti.
Nakonec pátrali po významu různých piktogramů
z obalů.
V šestce se řešily slovní úlohy a převáděly se
jednotky. V hodinách VV se žáci zamýšleli nad do- Čtvrťáci se zúčastnili
bou rozkladu jednotlivých odpadků.
7.třída Morseovkou luštila dnešní událost, na programu proti šikaně
chodbě děti sbíraly zajímavosti o Dni Země , při- Čtvrťáci absolvovali program zaměřený proti
pravily si prezentaci. Světový den křečků šikaně. Vyzkoušeli si řešení různých situací - jak
Žáci 8. a 9. třídy tvořili myšlenkové mapy v hodi- slovní agresi, tak fyzickou. Především je program
nách jazyků. Devítka si v rámci VV vytvořila komiks 12.dubna se slaví SVĚTOVÝ DEN KŘEČKŮ, vedl k tomu, aby si uměli pomoci navzájem ve chví-
s tématem: "Jak mohu pomoci Zemi já?" druháčci a páťáci ho oslavili společně se svými li, kdy není po ruce dospělý, nehrát si na hrdinu
Podepsáni: MY všichni ze ZŠ Dubá křečíky, o které se starají ve školní ZOO.
Druháci vyhledávali v textu PL informace, které a přece nenechat druhého v nouzi. Program děti
pro mnohé byly novinkou - třeba, že křeček umí zaujal.
couvat, nebo že mu neustále dorůstají zuby... Spo- Mgr Jana Konopáčová
lečně si (i s křečkem) dali mrkvičku na obrušování
zoubků, všem moc chutnala.
Páťáci zjišťovali o křečcích informace do pra-
covních listů. Každý pracoval sám. Pak si na-
šli spolužáky, kteří si vybrali stejný druh křečka
a porovnávali s nimi svá zjištění. Nakonec skupiny
odprezentovaly své celodenní snažení.
Mgr. Zdena Wagenknechtová, AP Klára Strnado-
vá, Mgr. Veronika Matějková, AP Nina Porschová