Page 17 - Chytrý zpravodaj - Dubá 05/2025
P. 17

Dubáček | květen 2024
                                                 ze života škol                                                 17





       Den Země                             Družinová akce                      Sluníčka ve škole
         Co je to Den Země? Každoročně tento den upo-  ,,Překážkový běh”          Lego, zvířátka, hry, společná svačinka, přepa-
       zorňuje na ekologické hrozby, učí recyklovat odpad                       dení paní ředitelky… tak to vše a mnohem více
       a chovat se zodpovědně k životnímu prostředí.   V tělocvičně jsme se přivítali a rozdělili do tří   si společně užívali prvňáčci spolu se školkáčky
         U nás ve škole to každá třída pojala po svém.   družstev. Dráhy s překážkami už byly připravené,   z oddělení Sluníček.
         Prvňáčky  vítala  hned  při  příchodu  do  školy   a tak se mohlo hned začít. Ke sportování nám   Kdo si myslí, že se ve škole neučíme a jen si
       písnička s doprovodným videem o naší planetě.    posloužily lavičky, žíněnky, kužely, míče a obruče.   hrajeme, přijďte si to vyzkoušet. Po takové návště-
       V rámci výuky pak pracovali ve skupinách a za-  Děti ukázaly, že v sobě mají zdravou soutěživost     vě určitě změníte názor.
       mýšleli se nad různými tématy k prospěchu Země.   a sportovního ducha. A protože chuť sportovat byla   Mgr. Jana Pancová, AP Renata Andresová
       Nejlepší však byla "pátračka". Proč nejlepší? Pro-  i po skončení překážkového běhu, zahráli jsme si
       tože byla venku na čerstvém vzduchu, kde krásně   ještě přetahovanou.
       svítilo sluníčko. Děti už toho hodně z této oblasti   Všichni jsme si sportovní odpoledne moc užili,
       znají a pokud jim vše půjde tak super i v praxi,   a tak se do tělocvičny rádi budeme vracet.
       Země jim to určitě vrátí.                       Vychovatelky Lenka Treutnerová
         Druháčci toho na Den Země stihli opravdu hod-           a Aneta Kučerová
       ně: práci s textem, kvíz, třídění odpadu i Lapbook
       - vše se točilo kolem tématu: Jak co nejvíce pomoci
       naší krásné modré planetě. Tak snad nám něco
       v těch našich hlavičkách zůstalo .
         Třeťáci - Ranního sněhu jsme se nezalekli, 220
       stromů zasadili a Den Země oslavili.
         Den Země čtvrtá třída strávila skupinovou pra-
       cí. Každá skupina se věnovala určitému tématu
       - vodě, lesům, pralesům a rostlinám. Poté svá té-
       mata prezentovala před ostatními žáky. Společně
       pak vytvořili plakát.
         Páťáci se zamysleli, co se Zemi líbí a co ne.
       Zjišťovali význam různých pojmů - recyklace, upcy-
       klace, biomasa, bio zemědělství a další záludnosti.
       Nakonec pátrali po významu různých piktogramů
       z obalů.
         V šestce se řešily slovní úlohy a převáděly se
       jednotky. V hodinách VV se žáci zamýšleli nad do-                        Čtvrťáci se zúčastnili
       bou rozkladu jednotlivých odpadků.
         7.třída Morseovkou luštila dnešní událost, na                          programu proti šikaně
       chodbě děti sbíraly zajímavosti o Dni Země , při-                          Čtvrťáci  absolvovali  program  zaměřený  proti
       pravily si prezentaci.               Světový den křečků                  šikaně. Vyzkoušeli si řešení různých situací - jak
         Žáci 8. a 9. třídy tvořili myšlenkové mapy v hodi-                     slovní agresi, tak fyzickou. Především je program
       nách jazyků. Devítka si v rámci VV vytvořila komiks   12.dubna se slaví SVĚTOVÝ DEN KŘEČKŮ,   vedl k tomu, aby si uměli pomoci navzájem ve chví-
       s tématem: "Jak mohu pomoci Zemi já?"  druháčci a páťáci ho oslavili společně se svými   li, kdy není po ruce dospělý, nehrát si na hrdinu
                 Podepsáni: MY všichni ze ZŠ Dubá  křečíky, o které se starají ve školní ZOO.
                                             Druháci vyhledávali v textu PL informace, které   a přece nenechat druhého v nouzi. Program děti
                                            pro mnohé byly novinkou - třeba, že křeček umí   zaujal.
                                            couvat, nebo že mu neustále dorůstají zuby... Spo-    Mgr Jana Konopáčová
                                            lečně si (i s křečkem) dali mrkvičku na obrušování
                                            zoubků, všem moc chutnala.
                                             Páťáci zjišťovali o křečcích informace do pra-
                                            covních  listů.  Každý  pracoval  sám.  Pak  si  na-
                                            šli spolužáky, kteří si vybrali stejný druh křečka
                                            a porovnávali s nimi svá zjištění. Nakonec skupiny
                                            odprezentovaly své celodenní snažení.
                                             Mgr. Zdena Wagenknechtová, AP Klára Strnado-
                                            vá, Mgr. Veronika Matějková, AP Nina Porschová
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22