Page 19 - Chytrý zpravodaj - Dubá 04/2024
P. 19
Dubáček | duben 2024
19
Návštěva knihovny Seznamujeme se MŠ & ZŠ aneb
Dne 15.3. jsme navštívili knihovnu v Dubé a spo- s vážnými tématy společné dopoledne
lečně s paní Bc. Lucií Matysovou jsme si popoví- Ochrana člověka za mimořádných situací je ob-
dali o Zikmundovi Lucemburském. Nejprve jsme doba dříve známého předmětu občanská nauka. Děti že školky "usedly" do lavic a vyzkoušely si
vzpomínali na to, co ze školy víme, poté jsme při Ve školní družině seznamuji každý měsíc děti tak možnost býti školákem.
prezentaci prošli celý jeho život a pak jsme si vše s některým tématem. Tento školní rok máme za Moc dlouho se nesedělo, protože výuku se sna-
zopakovali. V závěru návštěvy jsme si ještě pro- sebou tak závažná témata, jakými je např. se- žíme dělat pestrou a přitažlivou. Chceme efektiv-
hlédli pěkné knížky, které v místní knihovně jsou. tkání s neznámým člověkem, šikana, rozdělení ně a moderně vzdělávat a k tomu nám pomáhají
Děkujeme paní Matysové, že si na nás udělala čas záchranného integrovaného systému či evakuaci. různé doprovodné nástroje. Uvědomujeme si, že
a připravila pěknou prezentaci. Svým způsobem patří do OČMS i ekologická vý- nutností dnešní doby je vést děti k samostatnosti
Za 4. třídu Mgr. Jana Konopáčová chova. Ta se stala tématem březnového setkání a ke kritickému myšlení. Nechceme z dětí robo-
ty, ale chceme takové děti, které např. k novým
v ŠD 1 s dětmi z 1. A. Děti formou hry označovaly technologiím budou přistupovat z mnoha úhlů
nepřijatelné chování člověka v přírodě a vedly si a samy si pak vyhodnotí míru důležitosti a mož-
náramně. Fotografie vám přiblíží tvůrčí atmosféru. ných rizik. Zároveň je tímto způsobem vedeme
Z. Krausová, vychovatelka k hledání vlastní kreativity. Je nám jasné, že rolo-
váním příspěvků a krátkých videí např. na TikTo-
ku brání dětem udržet pozornost při činnostech,
které si žádají delší čas, ale i s tímto se snaží-
me poprat a dětem ukázat i kus skutečné přírody
a běžného života, proto zapojujeme třeba i rodiče
ODBORNÍKY ve svém oboru, nebo např. jezdíme
po exkurzích.
Za jarem do přírody Děti z MŠ prožily bezva dopoledne ve škole
a my už víme, že příští rok to zopakujeme vícekrát.
Za jarem se do přírody vydali prvňáčci. Pozo- Jedno dopoledne nám totiž nestačilo. Děkujeme
rovali nejen jarní přírodu, ale plnili i úkoly ve sku- školce za spolupráci. Víc takových.
pinách, které nebyly zaměřené jen na jaro, nýbrž Jana Pancová
i na týmovou práci a logické myšlení.
Děti byly moc šikovné, vše zvládly na výbornou.
Odměnou jim bylo vyluštění úkrytu JARNÍ VÍLY,
která snad už konečně převzala vládu od pana
ZIMNÍKA.
Před návratem do školy si stihli opéct i buřtíky.
Jako další velké dobrodružství je čeká odpolední
společný zážitkový program zakončený přespávač-
kou ve škole. Jak si vše užijí záleží jen a jen na
nich.
Mgr. Jana Pancová, AP Renata Andresová Pangea 2024
Pangea je matematická soutěž pro žáky zá-
kladních škol a víceletých gymnázií po celé Čes-
ké republice. Úlohy jsou každý rok zaměřeny na
jinou oblast a pro letošní ročník bylo zvoleno téma Motýlci ve škole
Kinematografie a Sport. Účastnit se mohou všich-
ni, protože úlohy dávají možnost zažít úspěch 20. března 2024 ve 4:06 začalo astronomické
všem žákům. Během řešení si mohou soutěžící jaro. V tento moment se na Severní polokouli střed
vyzkoušet různé typy úloh a mají i srovnání se slunečního kotouče ocitl přesně nad rovníkem.
svými vrstevníky z jiných škol. Ti nejlepší budou Vesele přivítali jaro i žáci u nás ve škole. Mezi
pozváni na finále do Prahy, kde se bude bojovat prvňáčky dnes totiž přiletěli MOTÝLCI z mateřské
o hodnotné ceny. školky. Společně jsme si povídali o tomto krásném
Na naší škole se zapojili žáci z 5. – 9. třídy ročním období, o proměnách v přírodě, o kytičkách.
a jak uspěli, se dozvědí až 8.4.2024 po zveřejnění Kytičky pro svůj růst potřebují vodu a i ta se sta-
Matematika u zvířátek odpovědí a pořadí. la dalším tématem k rozšiřování a prohlubování
Doufám, že se žáci těší i na příští ročník a že znalostí.
Ve čtvrtek 22.2.2024 proběhla na druhém stup- budou matematiku považovat za zábavu nikoli za Den nebyl ale jen o jaru. Z prvňáčků se na chví-
ni výuka matematiky netradičně v prostorách cho- velkého strašáka. li stali učitelé při lego stavbách a vedli malé děti
vatelské třídy mezi zvířátky. Žáci využili akvária Mgr. Miroslava Sochová k úspěšnému zvládnutí postavit a naprogramovat
a terária jako pomůcku k řešení slovních úloh. správně ten svůj vybraný model. Tuto roli zvládli
Šesťáci pomocí délkových měřidel určili rozměry skvěle.
skleněných domečků našich zvířecích kamarádů 20.3. je i dnem ŠTĚSTÍ. Tato prťata ho měla
a s těmito údaji pak opakovali výpočty obvodu už v okamžiku, kdy se paní učitelky domluvily na
a obsahu obdélníka a čtverce. Žáci 8. třídy zjišťo- společném setkaní.
vali, kolik m2 skla je potřeba na výrobu vybraného Mgr. Jana Pancová, AP Renata Andresová
akvária/terária. A ti nejstarší počítali, jakou cenu
zaplatí škola za vodu pro jedno akvárium během
jednoho školního roku. Všechny žáky musím po-
chválit, pracovali pečlivě a se zájmem.
Mgr. Miroslava Sochová