Page 19 - Chytrý zpravodaj - Dubá 04/2024
P. 19

Dubáček | duben 2024


                                                                                                                 19


       Návštěva knihovny                    Seznamujeme se                      MŠ & ZŠ aneb
         Dne 15.3. jsme navštívili knihovnu v Dubé a spo-  s vážnými tématy     společné dopoledne
       lečně s paní Bc. Lucií Matysovou jsme si popoví-  Ochrana člověka za mimořádných situací je ob-
       dali o Zikmundovi Lucemburském. Nejprve jsme   doba dříve známého předmětu občanská nauka.              Děti že školky "usedly" do lavic a vyzkoušely si
       vzpomínali na to, co ze školy víme, poté jsme při   Ve  školní  družině  seznamuji  každý  měsíc  děti   tak možnost býti školákem.
       prezentaci prošli celý jeho život a pak jsme si vše   s některým tématem. Tento školní rok máme za   Moc dlouho se nesedělo, protože výuku se sna-
       zopakovali. V závěru návštěvy jsme si ještě pro-  sebou tak závažná témata, jakými je např. se-  žíme dělat pestrou a přitažlivou. Chceme efektiv-
       hlédli pěkné knížky, které v místní knihovně jsou.   tkání s neznámým člověkem, šikana, rozdělení   ně a moderně vzdělávat a k tomu nám pomáhají
       Děkujeme paní Matysové, že si na nás udělala čas   záchranného integrovaného systému či evakuaci.   různé doprovodné nástroje. Uvědomujeme si, že
       a připravila pěknou prezentaci.      Svým způsobem patří do OČMS i ekologická vý-  nutností dnešní doby je vést děti k samostatnosti
                  Za 4. třídu Mgr. Jana Konopáčová  chova. Ta se stala tématem březnového setkání   a ke kritickému myšlení. Nechceme z dětí robo-
                                                                                ty, ale chceme takové děti, které např. k novým
                                            v ŠD 1 s dětmi z 1. A. Děti formou hry označovaly   technologiím  budou  přistupovat  z  mnoha  úhlů
                                            nepřijatelné chování člověka v přírodě a vedly si   a samy si pak vyhodnotí míru důležitosti a mož-
                                            náramně. Fotografie vám přiblíží tvůrčí atmosféru.  ných rizik. Zároveň je tímto způsobem vedeme
                                                           Z. Krausová, vychovatelka  k hledání vlastní kreativity. Je nám jasné, že rolo-
                                                                                váním příspěvků a krátkých videí např. na TikTo-
                                                                                ku brání dětem udržet pozornost při činnostech,
                                                                                které si žádají delší čas, ale i s tímto se snaží-
                                                                                me poprat a dětem ukázat i kus skutečné přírody
                                                                                a běžného života, proto zapojujeme třeba i rodiče
                                                                                ODBORNÍKY ve svém oboru, nebo např. jezdíme
                                                                                po exkurzích.
       Za jarem do přírody                                                        Děti z MŠ prožily bezva dopoledne ve škole
                                                                                a my už víme, že příští rok to zopakujeme vícekrát.
         Za jarem se do přírody vydali prvňáčci. Pozo-                          Jedno dopoledne nám totiž nestačilo. Děkujeme
       rovali nejen jarní přírodu, ale plnili i úkoly ve sku-                   školce za spolupráci. Víc takových.
       pinách, které nebyly zaměřené jen na jaro, nýbrž                                                 Jana Pancová
       i na týmovou práci a logické myšlení.
         Děti byly moc šikovné, vše zvládly na výbornou.
       Odměnou jim bylo vyluštění úkrytu JARNÍ VÍLY,
       která snad už konečně převzala vládu od pana
       ZIMNÍKA.
         Před návratem do školy si stihli opéct i buřtíky.
         Jako další velké dobrodružství je čeká odpolední
       společný zážitkový program zakončený přespávač-
       kou ve škole. Jak si vše užijí záleží jen a jen na
       nich.
            Mgr. Jana Pancová, AP Renata Andresová  Pangea 2024

                                             Pangea je matematická soutěž pro žáky zá-
                                            kladních škol a víceletých gymnázií po celé Čes-
                                            ké republice. Úlohy jsou každý rok zaměřeny na
                                            jinou oblast a pro letošní ročník bylo zvoleno téma   Motýlci ve škole
                                            Kinematografie a Sport. Účastnit se mohou všich-
                                            ni,  protože  úlohy  dávají  možnost  zažít  úspěch   20. března 2024 ve 4:06 začalo astronomické
                                            všem žákům. Během řešení si mohou soutěžící   jaro. V tento moment se na Severní polokouli střed
                                            vyzkoušet různé typy úloh a mají i srovnání se   slunečního kotouče ocitl přesně nad rovníkem.
                                            svými vrstevníky z jiných škol. Ti nejlepší budou   Vesele přivítali jaro i žáci u nás ve škole. Mezi
                                            pozváni na finále do Prahy, kde se bude bojovat   prvňáčky dnes totiž přiletěli MOTÝLCI z mateřské
                                            o hodnotné ceny.                    školky. Společně jsme si povídali o tomto krásném
                                             Na naší škole se zapojili žáci z 5. – 9. třídy    ročním období, o proměnách v přírodě, o kytičkách.
                                            a jak uspěli, se dozvědí až 8.4.2024 po zveřejnění   Kytičky pro svůj růst potřebují vodu a i ta se sta-
       Matematika u zvířátek                odpovědí a pořadí.                  la dalším tématem k rozšiřování a prohlubování
                                             Doufám, že se žáci těší i na příští ročník a že   znalostí.
         Ve čtvrtek 22.2.2024 proběhla na druhém stup-  budou matematiku považovat za zábavu nikoli za   Den nebyl ale jen o jaru. Z prvňáčků se na chví-
       ni výuka matematiky netradičně v prostorách cho-  velkého strašáka.            li stali učitelé při lego stavbách a vedli malé děti
       vatelské třídy mezi zvířátky. Žáci využili akvária    Mgr. Miroslava Sochová  k úspěšnému zvládnutí postavit a naprogramovat
       a terária jako pomůcku k  řešení slovních úloh.                          správně ten svůj vybraný model. Tuto roli zvládli
       Šesťáci pomocí délkových měřidel určili rozměry                          skvěle.
       skleněných domečků našich zvířecích kamarádů                               20.3. je i dnem ŠTĚSTÍ. Tato prťata ho měla
       a s těmito údaji pak opakovali výpočty obvodu                            už v okamžiku, kdy se paní učitelky domluvily na
       a obsahu obdélníka a čtverce.  Žáci 8. třídy zjišťo-                     společném setkaní.
       vali, kolik m2 skla je potřeba na výrobu vybraného                            Mgr. Jana Pancová, AP Renata Andresová
       akvária/terária. A ti nejstarší počítali, jakou cenu
       zaplatí škola za vodu pro jedno akvárium během
       jednoho školního roku. Všechny žáky musím po-
       chválit, pracovali pečlivě a se zájmem.
                         Mgr. Miroslava Sochová
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24