Page 15 - Chytrý zpravodaj - Dubá 04 2022
P. 15

Dubáček | duben 2022


                                                                                                                 15


       Společná hodina                      Ponožkový den                       Samé dvojky
         Když umí žáci z různých tříd vzájemně spolupra-  Světový den Downova syndromu aneb ponož-  Datum 22. 02. 2022 bylo speciální, jelikož se
       covat, je radost se na ně dívat. Před hodinami čes-  kový den, už jste o něm slyšeli? Zapojili jsme se   jednalo o palindrom! Čte se tedy i pozpátku a zů-
       kého jazyka se domluvili prvňáčci se čtvrťáky, že to   a vyjádřili tak symbolickou podporu lidem s tímto   stane stále stejné.
       zkusí. Jelikož to byla jejich první společná hodina,   onemocněním.        Toto magické datum se muselo nějak neoby-
       pracovalo se v malých skupinkách. Hodina byla   Každý čtvrťák měl 21. 3. 2022 na každé nož-  čejně prožít. Radostný den plný dvojek proběhl
       zaměřena na komunikaci a čtení s porozuměním.  ce jinou ponožku. V šesté třídě tuto jinakost žáci   i ve třídě žáků čtvrté třídy. Už ráno přišli do školy
         Dětem to šlo výborně. Zaslouží si tu největší   podpořili malbou.      s culíky na hlavě, samozřejmě byly dva, v taš-
       jedničku.                                                    Jana Pancová   ce měli dvě svačiny, dva stejné dárky (pro sebe
           A. Dvořáková, J. Pancová - tř. učitelky + AP                         a kamaráda), dvě dobrůtky pro zvířátka a napsa-
                                                                                ný příběh plný dvojek. Protože ve dvou se to lépe
                                                                                táhne, byli spojeni celé dopoledne do dvojic. Aby
                                                                                spolu sdíleli opravdu vše, jistila to šála, kterou byli
                                                                                svázáni (dobrovolně). V tu chvíli začalo pravé dob-
                                                                                rodrůžo. Zvedali vždy dvě ruce při hlášení, u dik-
                                                                                tátu se střídali, plnili spolu všechny aktivity během
                                                                                výuky i přestávek, zkrátka museli spolupracovat.
                                                                                Nebylo to jednoduché myslet na to, že když vystřelí
                                                                                z lavice k tabuli, neletí sami. Občas se tedy stalo,
                                                                                že byla pěkná mela. Rychlíci popadali jako hrušky.
                                                                                  V okamžiku, kdy bylo natrénováno, že se umí-
                                                                                me v takto spojených dvojicích pohybovat, vyrazili
                                                                                jsme plnit úkol do chovatelské třídy. Do činnosti
                                                                                se zapojil i volně pobíhající králíček, který nám
                                                                                v nestřeženém okamžiku okousal pracovní listy.
                                                                                Na závěr jsme zvířátkům předali dobroty a vráti-
                                                                                li se do třídy. Zhodnotili jsme náš společný den
       Čtvrťáci spolu soutěžili                                                 a hurá domů.
                                                                                                             Čtvrťáci
       o olympijský dort                                                          Děti byly moc šikovné, celé dopoledne se vzá-
         Tak jako mezi sebou soutěží sportovci, zkusili                         jemně doplňovaly, zaměřily se na práci s chybou,
       soutěžit i čtvrťáci. Soutěžili však v jiné dovednosti.                   mluvnické kategorie u podstatných jmen  a různá
       Ve skupinách tvořili vlastní knihu o olympiádě. Ve                       prostředí prof.Hejného.
       hře o odměnu za první místo byl dort. Takže mo-  Zvídaví reportéři                               Jana Pancová
       tivace pořádná.
         A jak to dopadlo? Výborně. Vítězná skupinka   Před zahájením 24. ZOH jsme se rozdělili do
       se o dort podělila se všemi dětmi ze třídy. Cenou   jednotlivých týmů dle vlastního rozhodnutí.
                                             Po celou dobu olympiády pak každý z nás sle-
       útěchy byl muffin s logem (samozřejmě i logo bylo   doval a shromažďoval aktuality z dění v Pekingu.
       k snědku).
                                             Po návratu z jarních prázdnin jsme v týmech své
                               Jana Pancová  získané informace převedli v hodinách výtvarné vý-
                                            chovy do skupinové práce.
                                             Všechny práce se moc povedly a každý si za-
                                            slouží velkou jedničku.
                                             Souběžně s naší třídní aktivitou běžela i celo-
                                            školní akce „Zvídavý reportér ZOH“. Nejzvídavější
                                            reportéři převzali z rukou paní ředitelky certifikát
                                            a medaili.
                                                                        Čtvrťáci
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20