Page 9 - Chytrý zpravodaj - Žatec 04/2025
P. 9

Služby občanům                                                      Žatecký zpravodaj 4/2025

       Spolek Vavřinec: Nábytková banka pomáhá
         Dotaz: Mám doma nábytek a další vybavení, které bych
       chtěla někomu darovat a pomoci tím. Je možné se na něko-
       ho ve městě obrátit?
                                            Odpověď:  Roz-
        RODINNÁ PORADNA                   hodně  ano.  V  na-
                                          šem městě, ale i v ce-
       lém  kraji funguje Nábytková banka Ústeckého kraje, která
       pomáhá lidem v nouzi získat základní vybavení domác-
       nosti. Pokud se ocitnete v tíživé životní situaci a potřebu-
       jete nábytek či jiné vybavení, můžete se obrátit právě sem.
       Stejně tak je ale vítaná i pomoc od dárců – pokud máte ne-
       potřebný, ale stále použitelný nábytek, můžete ho darovat
       a pomoci těm, kteří si nové vybavení nemohou dovolit.
         Nábytková banka funguje jako prostředník mezi dárci
       a lidmi v nouzi. Přijatý nábytek se skladuje, třídí a následně
       předává těm, kteří ho potřebují. Pomáhá tak nejen jed-
       notlivcům a rodinám, ale také snižuje množství odpadu a
       podporuje udržitelnost.
         Chcete-li darovat nábytek nebo potřebujete materi-
       ální pomoc ve formě nábytku, obraťte se na koordinátor-
       ku Nábytkové banky Ústeckého kraje paní Petru Šuber-
       tovou,  telefon  721  084  991  nebo  navštivte    webové
       stránky www.nbuk.cz, kde najdete podrobné informace.
                          Mgr. Miroslava Hrdličková, Dis., MBA
        Žatecký zpravodaj

        Roznáška aktuálního čísla:          od 7. do 14. 4. 2025
        Příští číslo zpravodaje vyjde:              2. května 2025
        Příjem inzerce do:                                   17. dubna 2025

       Jak pomáhá tým duševního zdraví pro děti a mládež?

        DUŠEVNÍ ZDRAVÍ                     www.nadeje.cz/zatec.                 ných oblastech života. Podporuje ho v
                                              Jak probíhá první konzultace?     péči o sebe, sociálním začlenění i nava-
         Duševní zdraví je klíčové pro cel-   Úvodní setkání trvá přibližně hodi- zování kontaktů se společenským pro-
       kovou pohodu člověka, přesto mnoho  nu a obvykle se ho účastní dvě sociál- středím.  Cílem  je  posílení  soběstač-
       lidí tápe, kam se obrátit v případě psy- ní pracovnice. Klient se seznámí s pod- nosti a zlepšení kvality života klienta.
       chických obtíží. Tým duševního zdraví  mínkami služby a společně s pracov-  Kde konzultace probíhají?
       organizace  Naděje  poskytuje  pod- níky zmapuje svou aktuální situaci a    Setkání  se  konají  v  prostorách
       poru těm, kteří se ocitli v náročné ži- potřeby. Pokud se po několika setká- Kapucínského kláštera nebo formou
       votní situaci. Jak tato pomoc funguje  ních rozhodne naši bezplatnou služ- terénní služby – přímo u klienta doma
       a co mohou klienti očekávat?        bu  využívat  dlouhodobě,  dochází  k  či na jiném vhodném místě v oblasti
         První kontakt:                    podpisu smlouvy a vytvoření indivi- ORP Žatec, Louny a Podbořany.
         Snadná cesta k pomoci             duálního plánu s konkrétními cíli.      Naděje je tu pro každého
         Každý, kdo potřebuje podporu, se     Co si přinést s sebou?               Pokud vy nebo váš blízký potře-
       může na tým duševního zdraví obrá-     Nejdůležitější je odhodlání ke změ- bujete podporu, neváhejte se obrá-
       tit telefonicky, e-mailem nebo osob- ně a chuť pracovat na svém dušev- tit na tým duševního zdraví Naděje.
       ně. Pracovníci se vždy snaží nabíd- ním  zdraví.  Žádné  další  materiály   Profesionální  tým  vám  pomůže
       nout nejbližší možný termín konzul- nejsou potřeba.                      zvládnout obtížné situace s respek-
       tace. Služba je dostupná od pondělí    Role sociálních pracovnic:        tem a porozuměním.
       do pátku mezi 8:00 a 16:30.            Podpora na cestě k soběstačnosti     Každý si zaslouží důstojný a plno-
         Kontaktní údaje jsou k dispozici na   Každý klient má svou klíčovou soci- hodnotný život – a Naděje je tu pro
       webových  stránkách  organizace  ální pracovnici, která mu pomáhá v růz- vás.                                                     (nad)
                                                            9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12