Page 9 - Chytrý zpravodaj - Žatec 04/2025
P. 9
Služby občanům Žatecký zpravodaj 4/2025
Spolek Vavřinec: Nábytková banka pomáhá
Dotaz: Mám doma nábytek a další vybavení, které bych
chtěla někomu darovat a pomoci tím. Je možné se na něko-
ho ve městě obrátit?
Odpověď: Roz-
RODINNÁ PORADNA hodně ano. V na-
šem městě, ale i v ce-
lém kraji funguje Nábytková banka Ústeckého kraje, která
pomáhá lidem v nouzi získat základní vybavení domác-
nosti. Pokud se ocitnete v tíživé životní situaci a potřebu-
jete nábytek či jiné vybavení, můžete se obrátit právě sem.
Stejně tak je ale vítaná i pomoc od dárců – pokud máte ne-
potřebný, ale stále použitelný nábytek, můžete ho darovat
a pomoci těm, kteří si nové vybavení nemohou dovolit.
Nábytková banka funguje jako prostředník mezi dárci
a lidmi v nouzi. Přijatý nábytek se skladuje, třídí a následně
předává těm, kteří ho potřebují. Pomáhá tak nejen jed-
notlivcům a rodinám, ale také snižuje množství odpadu a
podporuje udržitelnost.
Chcete-li darovat nábytek nebo potřebujete materi-
ální pomoc ve formě nábytku, obraťte se na koordinátor-
ku Nábytkové banky Ústeckého kraje paní Petru Šuber-
tovou, telefon 721 084 991 nebo navštivte webové
stránky www.nbuk.cz, kde najdete podrobné informace.
Mgr. Miroslava Hrdličková, Dis., MBA
Žatecký zpravodaj
Roznáška aktuálního čísla: od 7. do 14. 4. 2025
Příští číslo zpravodaje vyjde: 2. května 2025
Příjem inzerce do: 17. dubna 2025
Jak pomáhá tým duševního zdraví pro děti a mládež?
DUŠEVNÍ ZDRAVÍ www.nadeje.cz/zatec. ných oblastech života. Podporuje ho v
Jak probíhá první konzultace? péči o sebe, sociálním začlenění i nava-
Duševní zdraví je klíčové pro cel- Úvodní setkání trvá přibližně hodi- zování kontaktů se společenským pro-
kovou pohodu člověka, přesto mnoho nu a obvykle se ho účastní dvě sociál- středím. Cílem je posílení soběstač-
lidí tápe, kam se obrátit v případě psy- ní pracovnice. Klient se seznámí s pod- nosti a zlepšení kvality života klienta.
chických obtíží. Tým duševního zdraví mínkami služby a společně s pracov- Kde konzultace probíhají?
organizace Naděje poskytuje pod- níky zmapuje svou aktuální situaci a Setkání se konají v prostorách
poru těm, kteří se ocitli v náročné ži- potřeby. Pokud se po několika setká- Kapucínského kláštera nebo formou
votní situaci. Jak tato pomoc funguje ních rozhodne naši bezplatnou služ- terénní služby – přímo u klienta doma
a co mohou klienti očekávat? bu využívat dlouhodobě, dochází k či na jiném vhodném místě v oblasti
První kontakt: podpisu smlouvy a vytvoření indivi- ORP Žatec, Louny a Podbořany.
Snadná cesta k pomoci duálního plánu s konkrétními cíli. Naděje je tu pro každého
Každý, kdo potřebuje podporu, se Co si přinést s sebou? Pokud vy nebo váš blízký potře-
může na tým duševního zdraví obrá- Nejdůležitější je odhodlání ke změ- bujete podporu, neváhejte se obrá-
tit telefonicky, e-mailem nebo osob- ně a chuť pracovat na svém dušev- tit na tým duševního zdraví Naděje.
ně. Pracovníci se vždy snaží nabíd- ním zdraví. Žádné další materiály Profesionální tým vám pomůže
nout nejbližší možný termín konzul- nejsou potřeba. zvládnout obtížné situace s respek-
tace. Služba je dostupná od pondělí Role sociálních pracovnic: tem a porozuměním.
do pátku mezi 8:00 a 16:30. Podpora na cestě k soběstačnosti Každý si zaslouží důstojný a plno-
Kontaktní údaje jsou k dispozici na Každý klient má svou klíčovou soci- hodnotný život – a Naděje je tu pro
webových stránkách organizace ální pracovnici, která mu pomáhá v růz- vás. (nad)
9