Page 9 - Chytrý Zpravodaj - Studénka květen 2021
P. 9
květen 2021 městský úřad
mnohé řidiče ledovka na silnici, která vyústila v doprav- jak už se stalo zvykem, se snažili v mezích zákona dělat
ní nehodu dvou kamionů a jednoho osobního vozidla pořádky s „novými trhovci“, kteří od rána do večera pose-
na dálničním přivaděči v blízkosti čerpací stanice Tank dávají na tržnici u Kotvice a jejich chování často vybočuje
ONO, s. r. o. Strážníci z důvodu neprůjezdnosti na místě ze společenských norem.
nehody odkláněli dopravu u sjezdu na Studénku, Pus-
tějov. Spousta řidičů nepřizpůsobila jízdu stavu vozovky Závěrem bych chtěl požádat návštěvníky zdravotního
a nedokázala na pokyn strážníků odbočit ani zastavit, střediska ve Studénce, aby využívali k odstavení vozidla
a tak ve smyku a s neovladatelnými vozidly projížděli kři- již delší dobu otevřené parkoviště naproti tomuto středis-
žovatkou, kdy se jednomu z nich podařilo svůj automobil ku, které zeje prázdnotou, a vozidla jsou zaparkována
zastavit až nárazem do služebního vozidla MěP, které podél budovy, kde značně znesnadňují průjezd ostatním
bylo odstavené cca 100 metrů za křižovatkou. Ve služeb- a dopouštějí se tak přestupku proti BESIPU – viz foto.
ním vozidle nikdo nebyl a řidič druhého vozidla naštěstí
vyvázl bez zranění.
Jakub Urbánek
Dále strážníci řešili několik sousedských sporů ohledně zástupce velitele Městské policie Studénka
rušení nočního klidu, zadokumentovali a prošetřovali ně-
kolik nových tzv. černých skládek na území města a opět,
Na tomto obrázku je prázdné parkoviště s kapacitou min. 50 parkovacích míst. Zde jsou ve stejnou dobu zaparkovaná vozidla podél budovy, kde se stát nesmí.
školy
PLOTOVÁNÍ ANEB KDYŽ JE MŠ ZAVŘENÁ
V době uzavření mateřských škol jsme poskytovaly dětem s povinnou
školní docházkou distanční výuku, kterou jsme posílaly do emailo-
vých schránek, a pokud rodiče neměli možnost tisku, mohli si distanč-
ní výuku vyzvednout v tištěné formě v MŠ.
Ale protože jsme chtěly, aby děti chodily ven a zapojily se i mlad-
ší děti, vymyslely jsme pro ně „interaktivní plotování“. Na plot kolem
naší MŠ jsme připevnili různé činnosti a úkoly, které si děti s rodiči kultura
mohou plnit. A tak vzniklo keramické pexeso, kolíčkohraní, děti se učí
poznávat ptáky a květiny, zazpívají si písničku, kterou musí poznat
podle obrázku, zaběhají si. Mohou také zkusit poskládat na sebe ka-
meny tak, aby nespadly, nasbírat různé přírodniny nebo kamínky a na
váhách porovnat, co je těžší. Nechybí ani hádanky a grafomotorika,
poznávání tvarů, barev či hlásek na začátku slova, děti také najdou
zvířecímu mláděti jeho maminku nebo si poslechnou hlasy zvířat po-
mocí QR kódů. K procvičení prstíků mají za úkol zavázat tkaničku
nebo udělat sluníčku paprsky propletením proužků tkaniny oky plotu.
Dle kladných reakcí, které nám píšou rodiče do schránky, se dětem
naše „interaktivní plotování“ velmi líbí a chodí sem opakovaně, což
nás velice těší.
Úkoly a činnosti postupně stále doplňujeme a obměňujeme, aby si
9