Page 10 - Chytrý zpravodaj - Most 05/2022
P. 10

10     ŠKOLSTVÍ                                                                      ROČNÍK 23 / ČÍSLO 5 / KVĚTEN 2022
                                                                                                          listy.mesto-most.cz


          Vážená  paní  děkanko,  začnu
        náš rozhovor poněkud neoriginální
        otázkou,  ale  naše  čtenáře  určitě
        bude zajímat, co se vám líbí na na-
        šem městě?
          „Děkuji za tuto otázku. Ráda se
        s vašimi čtenáři, obyvateli Mostu,
        podělím  o  můj  vztah  k  tomuto
        městu, potažmo kraji. Je to už nějaká
        řádka let, co jsem zde začala jez-
        dit jako pedagog Vysoké školy báň-
        ské – Technické univerzity Ostrava.
        Nebudu vám nic nalhávat, při první
        návštěvě jsem neměla velké očeká-
        vání.  Koneckonců,  místní  krajina
        je velmi odlišná od té, ze které po-
        cházím (Beskydsko, pozn. redakce).
        Nicméně, s každou další návštěvou
        jsem si místní ráz, krajinu a přede-
        vším obyvatele oblíbila více a více
        a dnes mohu upřímně říct, že se na
        návštěvy Mostu velmi těším.“

          Co se vám nejvíce líbí v městě
        Most?
          „Pokud bych měla jmenovat, tak
        nemohu vynechat hrad Hněvín. Je
        z něj krásný výhled na nový Most.
        Vzhledem k mému profesnímu za-  v čele této fakulty. Seznamte nás,   krajinu a využití brownfieldů. Stu-  se konají v Městském divadle Most
        měření mám ráda i pohled na místní   prosím, s vašimi plány pro fakultu   denti  u  nás  mohou  studovat  také   za přítomnosti členů Vědecké rady
        krajinu, která byla dlouhá léta za-  a také pro Institut kombinovaného   ekonomiku  surovin,  inženýrskou   Hornicko-geologické fakulty, složené
        tížena těžbou a dnes se může díky   studia Most do následujícího funkč-  geodézii,  odpadové  hospodářství     ze zástupců fakulty a také z význam-
        rekultivačním aktivitám pyšnit ne-  ního období.          a úpravu surovin a procesní inženýr-  ných  osobností  mosteckého  regi-
        jednou  ukázkou  kvalitní  a  citlivě   „Děkuji.  Jako  první  bych  ráda   ství v oblasti surovin. Velmi význam-  onu. Ani naši studenti v Mostě nejsou
        provedené transformace. V mé pa-  uvedla, že zvolení do funkce dě-  nou roli hraje vysoká uplatnitelnost   ochuzeni o možnost podělit se o ra-
        měti  je  také  pevně  ukotven  po-  kanky  je  pro  mě  velkou  poctou,   našich absolventů v praxi. Hornicko-  dost z úspěšně dokončeného studia
        hled na kostel Nanebevzetí P. Ma-  výzvou a zároveň i obrovským zá-  geologická fakulta VŠB-TUO prošla   se svou rodinou a přáteli.“
        rie, který byl přesunut ze Starého   vazkem. A to jak k zaměstnancům   v posledním období velkou restruk-
        Mostu po kolejích. Město Most si   fakulty, tak také k našim studentům,   turalizací zavedením nových studij-  A jaké jsou vaše plány do bu-
        prošlo těžkými časy, ale já věřím,   potažmo  i  absolventům.  Udržení   ních programů, které reflektují sou-  doucna, a to třeba i ty osobní?
        že to dobré co zde vždy bylo, se ni-  vysoké úrovně vzdělání a vědy a vý-  časné požadavky průmyslové praxe   „Mé  pracovní  úkoly  jsou  jasně
        kdy neztratilo a nyní má jedinečnou   zkumu je zásadní pro vnímání naší   a my jsme připraveni tyto požadavky   dány  mými  povinnostmi  jako  dě-
        příležitost se rozvíjet.“    fakulty  odbornou  i  laickou  veřej-  zohlednit i v Mostě.  kanky. Mám velkou radost, že můj
                                     ností. Naše tradice je postavena na   Klíčovými  partnery  jsou  part-  pracovní  tým,  jehož  spokojenost
          Někteří  čtenáři  se  asi  mohou   historii nejen hornického řemesla,   neři z tradičních průmyslových od-  a soulad s managementem jsou vždy
        podivit, proč se věnujeme rozho-  ale  také  na  blízké  provázanosti     větví z regionu. Naší úlohou je na-  základním kamenem každého úspě-
        voru s děkankou Hornicko-geolo-  s praxí a regionem.      bídnout jim pokrytí potřeby zvýšení   chu, je ochoten se mnou pracovat
        gické fakulty Vysoké školy báňské   Zaměření Institutu kombinova-  vzdělání jejich zaměstnanců, které   na realizaci naší strategie. Našimi
        –  Technické  univerzity  Ostrava.   ného  studia  Most  je  úzce  propo-  jsou  zásadní  pro  budoucnost  da-  hlavními  úkoly  je  udržet  vysokou
        Povězte nám tedy, co vaší fakultu    jeno s Ústeckým krajem. Historicky   ných společností.“  uplatnitelnost našich studentů, po-
        s naším městem spojuje?      vždy  reflektovalo  potřeby  tohoto                       dílet  se  na  uznávaném  výzkumu,
          „Tím spojením je, kromě mnoha   regionu. Jsou zde povrchové doly     To vše zní moc hezky, ale do-  efektivně využívat toho, co již jako
        dalších  provázání  a  podobností   a náš institut byl založen proto, aby   pravní spojení Ostrava – Most je   fakulta máme a dále hledat prostor
        mezi  Ostravskem  a  Mosteckem,   místní  těžební  společnosti  měly   přece  jen  časově  náročné.  Proč   pro další rozvoj týmu i jednotlivých
        především náš Institut kombinova-  možnost vzdělat své zaměstnance     by naši obyvatelé měli tedy studo-  osobností. Naše fakulta je otevřena
        ného studia Most, Hornicko-geo-  v místě jejich bydliště. Absolventi   vat tak daleko, když by určitě našli   pro své pracovníky i veřejnost, vel-
        logické fakulty VŠB-TUO, který je   Institutu  kombinovaného  studia   něco i v bližším okolí?  kou váhu přisuzujeme také interna-
        nejstarším vysokoškolským praco-  Most nejsou jen papírovými vyso-  „A v tom je právě kouzlo našeho   cionalizaci a možnosti rozvíjet své
        vištěm v Mostě, neboť zde působí   koškoláky. Úzké napojení na prů-  Institutu. V Mostě pravidelně fun-  zkušenosti a dovednosti v zahraničí.
        již od roku 1960. Jeho činnost je   mysl a potřeby regionu je zacho-  guje studijní oddělení, jednou mě-  Pracoviště v Mostě se podílí a bude
        zaměřena na poskytování vysoce   váno dodnes.“            síčně sem přijíždí studijní referentka   se i nadále podílet na řešení regio-
        odborné výuky v rámci kombino-                            a v odpoledních úředních hodinách   nálních  i přeshraničních projektů.
        vané (dálkové) formy studia v mo-  Kdo  tedy  v  tomto  Institutu   (uzpůsobeno pro pracující kombi-  Naším hlavním cílem je pokrýt po-
        derních  a  perspektivních  studij-  přesně studuje? Horníci už přece   nované studenty) poskytuje studen-  třeby společnosti na daném území
        ních oborech v úzké návaznosti na   u nás takové uplatnění nenaleznou.  tům potřebné informace a řeší zá-  v oblasti vzdělání.
        současné  potřeby  severočeského   „Námi  nabízené  studijní  pro-  ležitosti  týkající  se  jejich  studia.   A mé osobní plány? Především
        regionu.“                    gramy  nejsou  jen  o  těžbě  nerost-  Samotná výuka pak probíhá v pátek   udržet si podporu mé rodiny, přá-
                                     ných surovin, která je, i když v malé   a sobotu.         tel a kolegů, mít čas a energii na vy-
          Ve  funkci  děkanky  Hornicko-  míře, stále významně potřebná, ale   Na konci studia jak bakalářského,   cházky s mými psy a také si užívat
        geologické  fakulty  nejste  dlouho.   reflektují komplexní transformaci re-  tak navazujícího magisterského pak   každodenních radostí, které nám ži-
        Mimochodem,  jste  první  ženou     gionu – soustředí se na pohornickou   probíhají slavnostní promoce, které   vot přináší.“   (red)
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15