Page 2 - Chytrý zpravodaj - Beroun 04 2022
P. 2

Doprava: jedno ze zásadních témat,



          které se dotýká každého Berouňana




         pokračování ze strany 1           Cyklistika         přenesl  jinam  a  řidiči  dojíždějící   munikací  upravujeme  nebo  bu-
            Mobilita   prostřednictvím   – ekologické řešení  do Prahy za prací začali parkovat  dujeme  nová  parkovací  místa
         osobních  aut  je  nejčastější  způ-                 třeba  v Berouně  v blízkosti  auto-  tak, abychom vytvořili maximální
         sob  přepravy  v  západním  světě.   Cyklistika  je  pro  nás  rovněž   busových  zastávek.  Problém  tedy   množství parkovacích míst s mini-
         V řadě aglomerací si to uvědomili   důležitý  prvek,  který  se  rozvíjel   můžeme vyřešit podobně jako Pra-  málním zásahem do zeleně. Máme
         a  pokud  zvolili  správný  postup,   hodně během covidové pandemie.   ha, ale chceme postupovat logicky  vypracovanou  studii  proveditel-
         podařilo  se  jim  situaci  výrazně   Samozřejmě  se  jedná  o mnohem   a správně. Nejprve jsme tedy vybu-  nosti  obchvatu  od  Hlavního  ná-
         vylepšit.                  méně  důležitý  prostředek  z  hle-  dovali P+R parkoviště a integrova-  draží až ke sjezdu z D5 U Zabitého,
            Nejúčinnější cestou je kvalitní   diska  celkového  dopadu,  ale  jde   li městskou hromadnou dopravu,   včetně nového mostu. Ten chceme
         veřejná  doprava,  která  dokáže   o  velký  symbol  ekologie  a  osob-  nyní připravujeme zavedení mod-  postavit dříve, než bude nutné za-
         snížit  podíl  individuálních  aut   ního  zapojení  občanů.  Pro  město   rých zón tam, kde je největší pro-  vřít  z  důvodu  opravy  most  TGM.
         v  desítkách  procent.  Dobrý  sys-  se stalo hlavním pozitivem využití   blém s parkováním mimoberoun-  Jižní  paralelní  komunikaci  směr
         tém  cyklodopravy  pomáhá  v  řá-  sdílených elektrokol. Tento typ kol   ských  řidičů.  Modré  zóny  nelze  Králův  Dvůr  máme  stavebně  po-
         dech  jednotek  procent.  K  těmto   má obecně v kopcovitém Berouně
         jasným  konstantám  jsme  se   velkou  výhodu  před  klasickými.
         snažili  nastavit  změny,  které  by   Každý,  kdo  šlape  do  pedálů,  po-
         měly vést k podstatnému zlepšení   máhá  uvolnit  přecpané  centrum
         současné  dopravní  situace  v  Be-  města.  Proto  se  snažíme  vybudo-
         rouně.                     vat novou infrastrukturu, která je
                                    pro bezpečný provoz kol nezbytná.
             Důraz na kvalitní      Rozšiřujeme síť cyklostezek (např.
             veřejnou dopravu       cyklostezka  podél  Plzeňské  ulice)
                                    a pro bezpečné uschování mnohdy
            Jednoznačně  nejdůležitějším   velmi drahých kol máme po Berou-
         krokem  byla  snaha  o  zkvalitně-  ně síť cykloboxů. Vlajkovou lodí je
         ní  veřejné  dopravy.  Prvním  kro-  pak moderní cyklověž u vlakového
         kem byla integrace naší MHD do   nádraží. Význam tohoto dopravní-
         systému ROPID. To umožnilo vy-  ho uzlu se postupně zvyšuje, pro-
         užívat kdekoliv po Berouně veš-  tože řada lidí se už naučila vlakem
         keré  projíždějící  autobusy  jako   cestovat z důvodů časové i finanč-
         městskou  hromadnou  dopravu.   ní úspory.
         Sjednotilo  to  platební  systém
         s Prahou i s vlakovou dopravou   Parkování a rozšíření   n Nové parkoviště P+R v lokalitě Na Podole je určeno téměř pro 140 vo-
         směr  Praha.  Druhým  krokem  je   modrých zón       zidel.
         nyní spuštění dvou nových linek,                     vnímat jako zóny placeného stání,  volenou a čekáme na Středočeský
         které  budou  do  celého  systému   Řada  měst  v čele  s Prahou  se   platí se méně než koruna denně.  kraj, aby navázal s realizací na dvě
         zapojeny  a  obslouží  především   rozhodla řešit svůj problém množ-  Částka pokryje jen údržbu a nut-  etapy této komunikace již realizo-
         obyvatele  nových  lokalit  a  míst   ství  parkujících  osobních  aut  za-  nou administrativu s vedením zón.   vané v Králově Dvoře. Tato komu-
         vzdálených  od  stávajících  linek   vedením  parkovacích  zón.  Hlavní   Modré zóny je nutné vnímat jako  nikace  odvede  nákladní  dopravu
         autobusů.  Podrobnější  článek   město  tím  zamezilo,  aby  v někte-  místo, kde mohou trvale parkovat  z Plzeňské ulice. Dále připravuje-
         spolu s  jízdními řády nových li-  rých oblastech parkovali celoden-  jen místní (viz vyhláška, kterou na-  me  propojení  lokality  Na  Veselé
         nek najdete na str. 8.     ně  mimopražští.  Problém  se  tak   jdete na webových stránkách měs-  směrem k Zabitému a k Eternitce.
                                                              ta). V první fázi budeme zóny rozši-
                                                              řovat jen tam, kde si o to obyvatelé   Železniční tunel
                                                              města vysloveně řekli. O rozšíření   a rozšíření dálnice
                                                              zón v Berouně se dočtete v dalších
                                                              vydáních Radničního listu.  Velkými  dopravními  investice-
                                                                                        mi  v Berouně  realizované  státem
                                                              Potřebná je také údržba   budou  nový  železniční  tunel  Pra-
                                                                    komunikací          ha – Beroun, na jehož projektové
                                                                                        přípravě se již intenzivně pracuje
                                                                Ke  zkvalitnění  dopravní  situa-  a rozšíření dálnice D5 z Prahy až
                                                              ce přispívá také údržba stávajících  do  Králova  Dvora  o  jeden  jízdní
                                                              a  výstavba  nových  komunikací   pruh, a to včetně dálničního mos-
                                                              a  infrastruktury.  Prvním  krokem   tu.
                                                              byla  synchronizace  semaforů.   Jak  je  vidět,  téma  dopravy  je
                                                              Projet  Berounem  na  zelenou  byl  opravdu  široké  a v  řadě  případů
                                                              v  minulosti  zázrak  a  řidiči  spíše   je  to  běh  na  dlouhou  trať  včetně
                                                              narazili na červené. Nyní je systém  všech  potřebných  příprav.  Vytvo-
          n Místostarostu Michala Mišinu jsme zastihli na nové autobusové zastávce   nastaven  na  ranní  a  odpolední   ření  koncepce  dopravy  se  proto
          pod hřbitovem. Čekám tu na tramvaj, vtipkoval místostarosta. Tramvaje se   špičky tak, aby preferovaný směr  ukázalo jako zásadní pro plánová-
          sice nedočká, ale od 1. dubna zde bude stavit nový autobusový spoj. A to   byl co nejvíce průjezdný.  ní a řešení všech otázek týkající se
          není apríl!                                           Při  opravách  stávajících  ko-  této oblasti. n
         www.mesto-beroun.cz                                                                                   2
   1   2   3   4   5   6   7